وضعیت آب و هوای شهرها در سیزده بدر ۱۴۰۱ + هوای سیزده بدر ۱۴۰۱

0

با نزدیک شدن به ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ،بیشتر مردم پیگیر هستند تا بدانند هوای سیزده بدر ۱۴۰۱ آفتابی است یا بارانی تا برای روز طبیعت و گردش برنامه ریزی کنند، با ما همراه باشید تا آخرین وضعیت پیش بینی آب و هوای روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ را بخوانید.

وضعیت آب و هوای شهرها در سیزده بدر 1400 + هوای سیزده بدر 1400

پیش بینی آب و هوای سیزده بدر ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا سیزده بدر ۱۴۰۱ : بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در روز شنبه سیزده بدر ۱۴۰۱ بارش هایی در برخی نقاط کشور خواهیم داشت.

پیش بینی هواشناسی سیزده بدر ۱۴۰۱ : اصغری کارشناس هواشناسی، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی نوروز ۱۴۰۱ تا پیش بینی هواشناسی سیزده بدر ۱۴۰۱ گفت: نمی‌توان به‌طور دقیق و قطعی وضعیت آب و هوای یک ماه آینده را پیش بینی کرد.

این کارشناس ارشد هواشناسی افزود: پیش بینی بلندمدت ما از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین این است که شرایط بارندگی در کشور کمتر از میزان متوسط است. امکان دارد این شرایط موجب خوشحالی دستگاه‌های امدادی و مسافران شود چرا که دیگر خبری از حوادث ناشی از بارش‌های شدید نخواهد بود

وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه در نرم افزارهایی وضعیت آب و هوا را تا ماه ها بعد در دسترس دارند، گفت: این تعبیر درستی نیست. یک نرم افزار و اپلیکشن مسئولیتی ندارد اما ما به عنوان سازمان هواشناسی مسئول هستیم و باید به‌درستی پیش بینی کنیم. اگر فرضا پیش‌بینی آن نرم افزار اشتباه باشد، اتفاقی رخ نمی‌دهد اما پیش بینی سازمان هواشناسی مسئولیت آفرین است بنابراین ما باید درست پیش بینی کنیم.

اصغری در پایان درباره اظهارکرد: در ایام نوروز هر گونه تغییرات آب و هوایی را در سایت هواشناسی منتشر و اخطارها و هشدارهای لازم را علاوه بر انتشار در این سایت به دستگاه‌های مربوط اعلام می کنیم تا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای از بارش برف، باران و وزش باد طی امروز تا پنجشنبه خبر و نسبت به بارش‌های سیل‌آسا و آب‌گرفتگی معابر در ۱۷ استان هشدار داد.

هفته اول تعطیلات نوروز، انتظار داریم بارش‌ها در بخش‌های شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر، شروع شود. این هفته وزش باد قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

خانم تاجبخش می گوید: اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که بارش‌ها در نوروز ۱۴۰۱ کمتر از حد طبیعی خواهد بود چه بسا که در زمستان نیست

از خط طبیعی بارش‌ها کمتر بارندگی را شاهد بودیم. بارش‌های زمستان ۱۷ درصد کمتر از وضعیت طبیعی بوده است.

سازمان هواشناسی در پیش بینی های خود، آب و هوای ایام نوروز را در جدولی مورد پیش بینی و ارزیابی قرار داده است.

 


در هفته اول فروردین  سازمان هواشناسی ،بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، رخداد مه، کاهش دید افقی و کاهش محسوس دما شنبه (۷ فروردین) در استان‌های گیلان، آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، و روز یکشنبه (۸ فروردین) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال شرق خراسان رضوی پیش‌بینی کرد و نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم جابجایی عشایر کوچرو، پرهیز از اتراق در حریم رودخانه‌ها توصیه می‌کند.

این شرایط جوی در روز شنبه (۸ فروردین) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم، کرمان، خوزستان، بوشهر، شمال فارس، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، ایلام، همدان و در روز یکشنبه (۸ فروردین ۱۴۰۰) در استان‌های سمنان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی فارس، کرمان، یزد، اصفهان، قم، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری قابل پیش‌بینی است.

هوای سیزده بدر ۱۴۰۱ در تهران

روز ۱۳ بدر هوا در بسیاری از شهرها بارانی است.

آذر زرین، رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور تصریح کرد: انتظار می‌رود فروردین ۱۴۰۰ بارش کشور افزایش یافته و در محدوده نرمال تا قدری بیشتر از آن قرار گیرد.

در روز ۱۳ بدر تهران با رگبار. بیشینه ۲۱سیلسیوس و کمینه ۱۲سیلسیوس وزش باد غرب جنوب غربی از ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در ساعت. احتمال بارش باران ۴۰% تا ۵۰% است.

مهدی صابری اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی با تداوم فعالیت نسبی سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز شاهد بارش باران همراه با وزش باد شدید در اغلب نقاط استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این مدت آب گرفتی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست، ادامه داد: از اواخر امروز پنجشنبه تا سیزده بدر با تضعیف سامانه از شدت بارش‌ها در استان کاسته می‌شود که اواخر وقت فردا با روند کاهشی دما در استان همراه خواهد بود.

صابری با اشاره به اینکه موج جدید بارشی از اوایل هفته آینده وارد استان می‌شود، افزود: وضعیت هوای استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد در برخی نقاط بارش باران در ارتفاعات و نقاط سردسیر برف در شب همراه با کاهش دما همراه خواهد بود.

همچنین بخوانید: اس ام اس و متن سیزده بدر + عکس نوشته سیزده بدر 

پیش بینی آب و هوای خراسان رضوی در ۱۳ فروردین ۱۴۰۱

مرتضی اثمری کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تربت‌حیدریه با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد سردترین و سرخس با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین بوده‌اند، گفت.: در همین مدت دمای هوا شهر مشهد بین ۱۳ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

او افزود: بیشترین سرعت وزش باد از بجستان با سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت و از کلات کمتر از ده میلی‌متر باران گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده افزایش سرعت وزش باد گاهی وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در سطح استان و در برخی نواحی وزش باد خیلی شدید همراه با گرد و خاک که احتمال بروز خسارت وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود.

اثمری با اشاره به افزایش رشد ابر و بارش‌های پراکنده به ویژه در شمال خراسان رضوی بیان کرد: این وضعیت از هفته آینده با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: به لحاظ دمایی امروز افزایش دما را خواهیم داشت، اما از فردا به طور نسبی و جزئی دمای هوا کاهش پیدا می‌کند که از یکشنبه هفته آینده این کاهش دما قابل  محسوس است.

هواشناسی اصفهان جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰

هواشناسی اصفهان اعلام کرد: نفوذ سامانه ناپایدار از امروز موجب افزایش ابر، افزایش سرعت وزش باد و بارش‌های پراکنده در نیمه غربی استان می‌شود و در روز جمعه (روز طبیعت) برای بیشتر مناطق، افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر پیش بینی می‌شود.

هوای روز جمعه ۱۳ فروردین۱۴۰۰

ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و شنبه ۱۴ فروردین هفته آینده در شمال غرب سواحل دریای خزر ارتفاعات البرز خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش بیش بینی شده است.

آخرین وضعیت هوای ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در کشور

طی هفته آینده با توجه به امکان ذوب برف در اثر افزایش قابل ملاحظه دما و بارش باران در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و مناطق کوهستانی شمال غرب احتمال افزایش حجم رواناب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد. از امروز تا دوشنبه هفته آینده خلیج فارس و از بعدازظهر جمعه تا یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

نظرات