بیوگرافی زهرا عابدی نوازنده نی جفتی و همسرش + خانواده و اینستاگرام

0

“زهرا عابدی”، اولین زن نوازنده نی جفتی و نی انبان, در ایران است. در ادامه با بیوگرافی و زندگینامه (زهرا عابدی) و همسرش و خانواده به همراه گفتگوها و حواشی کلیپ دختران بوشهر و آثار و سوابق خوانندگی و نوارندگی و پیج اینستاگرام او را در این بخش میخوانید

بیوگرافی زهرا عابدی اولین بانوی نوازنده نی جفتی و همسرش + خانواده و اینستاگرام

بیوگرافی زهرا عابدی نوازنده بوشهری

زهرا عابدی، زاده ۱۷ دی سال ۱۳۶۶ در بوشهر، دارای مدرک تحصیلی ریاضی و فیزیک است.

خانواده

خانواده‌ام متوجه سختی نوازندگی این ساز نبودند چون قبلا توانایی‌ام را در نواختن ساز نی‌انبان دیده بودند فکر می‌کردند باید نواختن این ساز هم راحت باشد، چون این ساز صدای آرام‌تری داشت تا این‌که نخستین کلیپم آماده شد تازه آن زمان بود که به سختی نوازندگی نی جفتی پی بردند.

اینستاگرام زهرا عابدی نوازنده بوشهری

شروع نوازندگی

عابدی از کودکی به ساز نی و صدای نی علاقه داشته پس از سال ها، به دنبال علاقه‌ و هنر مورد علاقه‌اش یعنی نواختن ساز نی جفتی رفته و بطور حرفه ای آموزش دیده و حالا اولین زن نوازنده ساز سنتی بوشهری است.

آثار نوازندگی

این بانوی هنرمند بوشهری از زمان ورود حرفه ای به نوازندگی، تاکنون دو کلیپ را راهی بازار موسیقی کرده که یکی در نوروز بود و دیگری همزمان با شب یلدا.

کلیپ های زهرا عابدی

اساتید

ایشان نی‌جفتی را زیر نظر مهدی لطفی (استاد نی‌جفتی) و همچنین محسن حیدریه (استاد نواختن نی‌انبان) فراگرفت.

او هم اکنون با گروه موسیقی«نوشه» به سرپرستی نیوشا بریمانی همکاری دارد.

پیش از او لیانا شریفیان با نوازندگی نی‌انبان این گروه را همراهی کرده است.

همسر زهرا عابدی کیست

خیلی دوست داشتم که گروهی را تشکیل بدهم اما به‌دلیل گرفتاری‌های شخصی و زندگی متاهلی واهمه داشتم از عهده مسوولیت و سرپرستی گروه بر نیایم. از این رو، این کار را انجام ندادم اما خوشبختانه دعوت به همکاری با یک گروه با حضور نوارنده‌های هم‌استانی شده‌ام که اینک در حال تمرین با آن هستم.

عکس های شخصی زهرا عابدی نوازنده نی جفتی

شهرت

نام زهرا عابدی با انتشار کلیپی به نام شب یلدا و عید نوروز و به تازگی نیز کلیپ دختران بوشهر بر سر زبان ها افتاد.

او در جدیدترین کلیپ خود به نوازندگی نی انبان و خوانندگی پرداخته که باعث واکنش برخی چهره ها شد، که منجر به عذرخواهی مردم جنوب و خانواده‌ شهدا شد.

عذرخواهی برای انتشار کلیپ دختران بوشهر در روز بوشهر

او در اسفند ۹۹ کلیپی با نام دختران بوشهر متتشر کرد که بعد از مدتی با انتشار پستی در اینستاگرامش از مردم و خانواده شهدا عذرخواهی کرد.

بسمه تعالی

متاسفانه انتشار کلیپی از فعالیت های اینجانب در فضای مجازی که با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و معرفی زادگاهم بوشهر بوده است موجب رنجش خاطر بخشی از جامعه و مسئولین استانی گردیده است

اینجانب ضمن عذرخواهی از تمام عزیزان علی الخصوص خانواده معظم شهدا و سایر شهروندان که موجبات رنجششان فراهم شد بر پایبندی خود بر قوانین و احکام شرع مقدس تاکید کرده و تعهد می‌کنم تا از تکرار چنین مواردی جلوگیری نمایم

پیج اینستاگرام زهرا عابدی

zarzari_abedi

صفحه شخصی این هنرمند بوشهری با آیدی بالا فاعل است و فالورهای چشمگیری نیز دارد.

نظرات