درگذشت نوذر آزادی بازیگر قبل از انقلاب + عکس قدیمی و بیوگرافی

1

درگذشت نوذر آزادی بازیگر قبل از انقلاب + عکس قدیمی و بیوگرافی

«نوذر آزادی»، بازیگر نقش قاطبه در سریال ایتالیا ایتالیا درگذشت . در ادامه با بیوگرافی و زندگینامه نوذر آزادی بازیگر قدیمی و همسر و فرزندانش به همراه محل زندگی و عکس های جوانی و فیلم ها و سریال های جدید و علت فوت و درگذشت در آلمان و ماجرای کامل وی را میخوانید.

بیوگرافی «نوذر آزادی» بازیگر نقش قاطبه در ایتالیا ایتالیا با علت فوت + همسر و فرزندان

بیوگرافی نوذر آزادی

“نوذر آزادی” در سال ۱۳۱۷ در کرمانشاه به دنیا آمد. او گوینده و نویسنده و بازیگر و کارگردان قدیمی قبل از انقلاب بود که در ۹ اسفند ۱۳۹۹ به علت بیماذی سرطان در یکی از بیمارستان ههای آلمان درگذشت.

سوابق هنری

مرحوم آزادی مدتی به عنوان گوینده و نویسنده در رادیوی کرمانشاه فعالیت می‌کرد و  فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود.

پروین دولتشاهی همسر نوذر آزادی کیست

پروین دولتشاهی همسر نوذر آزادی کیست

او بعد از کار در رادیو کرمانشاه با پروین دولتشاهی از گویندگان و دوبلورهای رادیو آشنا شد و این آشنایی به ازدواج انجامید.

پروین دولتشاهی از هنرمندان تئاتر تلویزیون و سینماست که در سریال‌ها و نمایش‌ها و چندین فیلم سینمایی از جمله سریال ایتالیا ایتالیا در نقش خانم مفخم نیز با ایشان همبازی بودند.

این زوج دارای یک پسر و یک دختر هستند

علت فوت و مرگ نوذر آزادی بازیگر قدیمی

بیشتر بینندگان قدیمی تلویزیون و زنان و مردان دهه چهل و سی را با نام معروف قاطبه در سریال ایتالیا ایتالیا سریالی پر مخاطب و پر بیننده میشناسند. او ۹ اسفند ۱۳۹۹ در یکی از بیمارستان های آلمان به علت بیماری سرطان در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

درگذشت نوذر آزادی بازیگر قبل از انقلاب + عکس قدیمی و بیوگرافی

زندگی در ایران

این هرمند قدیمی در آلمان سکونت داشت و بنا به گفته هنرمندانی که با او در ارتباط بودند گفته شده است که به ایران زیاد سفر میکرد و معمولا زمستان هر سال به ایران می امد و بهار هم به آلمان بر می گشت و تا چند سال پیش در ایران زندگی می‌کرد، ولی در این سال‌ها فعالیت هنری نداشت و چندین پیشنهاد کار در خارج از کشور را بعد از انقلاب رد کرد.

بازیگر نقش قاطبه در سریال ایتالیا ایتالیا

بازیگر نقش قاطبه در سریال ایتالیا ایتالیا

آزادی در سینمای قبل از انقلاب بسیار تاثیرگذار بود و با بازی در سریال‌های قبل از انقلاب و نویسندگی و کارگردانی سریال “ایتالیا ایتالیا” به شهرت رسید.

وی در زمستان سال ۱۳۵۶ با ساخت مجموعه تلویزیونی شش قسمتی ایتالیا ایتالیا به کارگردانی و نویسندگی خودش به اوج پختگی و تکامل رسید.

1 دیدگاه در “درگذشت نوذر آزادی بازیگر قبل از انقلاب + عکس قدیمی و بیوگرافی

  1. منصور گفت:

    خدایش بیامرزاد بزرگ مرد تاریخ هنر ایران

نظرات