ننه گیلانی خواننده آوازهای شمالی کیست + بیوگرافی صدیقه موسوی ماوردیانی ننه گیلانی

0

با سیده صدیقه موسوی ماوردیانی ننه گیلانی بانوی مسن شمالی که با آواز خوانی سوزناک در دشت و فضای سرسبز در بین کاربران فضای مجازی به شهرت رسید آشنا شوید. در ادامه با بیوگرافی و زندگینامه شخصی و هنری سیده “صدیقه موسوی ماوردیانی” ملقب به «ننه گیلانی» به همراه عکس ها و همسر و فرزندان و محل زندگی و ماجرای شروع خوانندگی و آوازخوانی به طور خودجوش این هنرمند گیلانی را بخوانید

بیوگرافی صدیقه موسوی ماوردیانی ننه گیلانی و همسر و فرزندانش + شغل و زندگینامه

بیوگرافی صدیقه موسوی ماوردیانی ننه گیلانی

خواننده این کلیپ های سوزناک، کسی نیست جز سیده صدیقه موسوی ماوردیانی که در ادامه با او آشنا میشوید.

سیده صدیقه موسوی ماوردیانی که در محل زندگی و دوستان و آشنایان خود به خانم آقا یا آدختر معروف است.

او زاده ۹ مرداد سال ۱۳۱۳ در یکی از روستاهای توابع شهرستان فومن به نام ماوردیان است.

کلیپ های آواز خوانی ننه گیلانی

با انتشار اولین کلیپ آواز خواندن یک مادربزرگ به زبان شمالی و گیلکی در فضای سرسبز، نام ننه گیلانی بر سر زبانها افتاد و این کلیپ ها بسیار مورد توجه قرار گرفت و بازدید چند هزاری این ویدئوها، خبر از استقبال کاربران میداد.

ننه گیلانی خواننده آوازهای شمالی کیست + بیوگرافی صدیقه موسوی ماوردیانی ننه گیلانی

شغل و فعالیت ها

خانم آقا مانند دیگر بانوان شمالی و گیلانی به کار کشت و برداشت برنج و کار در شالیزار مشغول بوده و روی زمین کار میکرده از شالی کاران با سابقه و قدیمی اهل روستایی در فومن است

همسر و فرزندان صدیقه موسوی ماوردیانی

این بانوی شمالی سه پسر و دو دختر دارد و با خواندن آواز به سرعت مشهور شده است شوهر آدختر (ننه گیلانی) مشهدی حسین نام دارد که چند سال پیش فوت کرد .

آرزوی سفر به مشهد

سیده صدیقه موسوی ماوردیانی در دوران زندگی مشترک خود با همسرش مشدی حسین چند بار به مشعگهد نقدس و پابوس امام رضا ع مشرف شده ، اما بعد از فوت همسرش زیارت امام رضا قسمتش نشده و همیشه آرزو داشت که دوباره به پابوس امام رضا علیه السلام برود.

این آرزوی او توسط آقای شکری که برای پروژه صدای تاریخ مشغول بکار بود ، عملی شد و او به واسطه آقای شکری و تیمش به آرزوش رسید.

اینستاگرام صدیقه موسوی ماوردیانی ننه گیلانی

آدس پیج شخصی و اوازهای ننه گیلانی با آیدی زیر در عکس فعال است که خود این هنرمند معرفی کرده است و میتوانید جدیدترین آواز های او را از این صفحه در اینستاگرام تماشا کنید.

اینستاگرام صدیقه موسوی ماوردیانی ملقب به ننه گیلانی

ماجرای کامل انتشار آوازهای ننه گیلانی

ننه گیلانی یا آدختر به دلیل داشتن صدای گیرا و منحصر بفردی که دارد با تعدادی از هنرمندان و خوانندگان گیلانی همکار داشته از جمله استاد جابر بهارمست که یکی از چهره های ماندگار موسیقی خطه گیلان است.

آدختر تاکنون‌ آهنگ بسیار دلنشین و سوزناک را خوانده که در اینترنت و اینستاگرام منتشر شده و حالا او یکی از چهره های شناخته شده در فضای مجازی می باشد

نظرات