کلاب هاوس چیست نحوه عضویت در اپلیکیشن کلاب هاوس

3

کلاب هاوس چیست و نحوه عضویت در آن چگونه است آموزش و راهنمای عضویت در «کلاب هاوس» و دانلود “اپلیکیشن کلاب هاوس” و امکانات و موارد استفاده و کارایی و همه چیز که باید درباره این شبکه احتماعی صدا بدانید در این مطلب بخوانید.

آموزش ثبت نام و عضویت (دعوتنامه) در کلاب هاوس + دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست

اپلیکیشن کلاب هاوس Clubhouse یک شبکه ایجاد شده از اتاق های گفت و گوی متعددی است که کاربران به دلخواه ایجاد میکنند و در آن میتوان به گفت و گو پرداخت‌. با توجه به اینکه اتاق‌ها توسط مدیران هر اتاق مدیریت می‌شود این مدیر است که اجازه صحبت به کاربران را می‌دهند به این ترتیب می‌توان یک کنفرانس مجازی را پیرامون هر بحثی شکل داد.

از جمله امتیازات کلاب هاوس این است که کاربران صرفا به صورت زنده می‌توانند با هم حرف بزنند و گفت و گو ها ضبط نمی‌شود به این ترتیب بر خلاف پادکست در اینجا همه چیز در لحظه اتفاق می‌افتد.

نحوه دریافت دعوتنامه و عضویت در کلاب هاوس

این شبکه اجتماعی فعلا بر اساس دعوتنامه عضو می‌پذیرد.

اگر نمی خواهید در لیست انتظار بمانید، به دعوت مستقیم شخص دیگری که قبلاً از این برنامه استفاده کرده است احتیاج دارید. هر عضو در ابتدا فقط اجازه یک دعوت را دارد و بعد استفاده از این برنامه امکان سه دعوت فعال می‌شود.

در کلاب هاوس فقط گفت و گوی صوتی کاربران شنیده می‌شود و شما میتوانید اتاقی را انتخاب کنید و درخواست مشارکت در بحث را بدهید و مدیر اتاق به شما اجازه صحبت می‌دهد و میکروفن شما برای بقیه باز می‌شود. در این شبکه هیچ تصویر یا ویدیویی ردو بدل نمی‌شود.

اپلیکیشن کلاب هاوس روی آی او اس iOS

هم کاربران از طریق اپلیکیشن iOS کلاب هاوس می‌توانند عضو این شبکه شئند . هر کاربر آیفون قادر به دانلود این اپلیکیشن و گوش دادن به گفت و گوها و مشارکت در آ‌نهاست.

کلاب هاوس چیست نحوه عضویت در کلاب هاوس

نحوه ثبت نام Clubhouse

برای عضویت در این شبکه نیاز به دعوتنامه از سوی کاربران دیگر است . هر کاربر جدید دو دعوتنامه دارد و بعد از استفاده تعداد دعوتنامه بیشتری نیز به او اختصاص داده می‌شود.

گفتنی است عضویت بر اساس معرفی نامه است و شخص معرف باید شماره تلفن شما را در دعوتنامه قید کند.

یک شماره تلفن و یک نام. اگر دعوتنامه ندارید می‌توانید نام کاربری خود را حتی قبل از شروع به استفاده از سرویس رزرو کنید. وقتی کسی شما را دعوت می‌کند برای شماره تلفن شما یک لینک پیامک می‌کند که از طریق ان میتوانید با آن شماره تلفن ثبت نام کنید.

در صورتی که اکانت توییترتان را به Clubhouse وصل کنید عکس شما از روی عکس پروفایل توییترتان خودکار ذخیره می‌شود.

نحوه عضویت کاربران ایرانی در کلاب هاوس

در ایران در حال حاضر پیامک احراز هویت شماره تلفن توسط اپراتور همراه اول پشتیبانی نمی‌شود. برای حل مشکل باید از اپراتورهای دیگر پیامک ثبت نام را دریافت کنند و یا یک شماره‌ای داشته باشند که قادر به دریافت پیامک باشد.

Clubhouse برای آی پد و اندروید

این اپلیکیشن برای آیفون طراحی شده و روی آی پد کار میکند میتوانید از آن روی آی پد استفاده کنید.

فعلا امکان نصب Clubhouse روی گوشی های اندرویدی نیست. تعداد کاربران اندرویدی به مراتب بیشتر از تعداد کاربران آی او اس در دنیاست و به همین دلیل حضور اندرویدی‌ها می‌تواند سرورهای این شبکه اجتماعی دچار مشکل کند

کلاب هاوس چیست نحوه عضویت در کلاب هاوس

وب سایت کلاب هاوس برای کجاست ؟

وب سایت کلاب هاوس با آدرس joinclubhouse.com است که درواقع هدایت کننده کاربران به دانلود اپلیکیشن آیفون آن است. دقت کنید که این اپلیکیشن را با clubhouse.io اشتباه نگیرید. آن کلاب هاوس یک اپلیکیشن مدیریت پروژه است و اتفاقا به دلیل اشتباه گرفتن کاربران چندصد هزاربار به اشتباه دانلود شده است.

آیا گفتگوها و محتوای بحث ها در اتاقها ذخیره میشود؟

گفت وگوهای هر اتاق صرفا در آن لحظه به صورت زنده انجام می‌شود و هیچ ذخیره ای انجام نمی‌شود. با این حال نمی‌توان انتظار داشت برخی شرکت کنندگان محتوای صحبت ها را ذخیره و بعدا پخش نکنند.

تعداد نفرات در گفت و گو

در حال حاضر محدودیت هر Room برای حضور ۵۰۰۰ نفر است. اما دقت کنید که کاربران همدیگر را نمی‌بینند و بدون هیچ ادیت و ویرایشی در حال گفت و گو با هم هستند. بنابراین کلاب هاوس سرویسی است که در لحظه اتفاق می‌افتد و تمام می‌شود و همین تفاوت آن با پادکست و دیگر شبکه‌های اجتماعی است.

نسخه ویندوز Clubhouse

شما می‌توانید برنامه iOS را برای iPhone یا iPad بارگیری کنید و نسخه ویندوز ندارد.

معایب و ایرادات کلاب هاوس

در آن نمی توان صداها را ضبط کرد و زمان دیگری از آن ها استفاده کرد.
این امکان وجود دارد که هر لحظه فیلتر شود و دیگر نتوان در آن فعالیت کرد.
فقط در IOS نصب می شود و در گوشی های اندروید و آیفون امکان نصب آن وجود ندارد.
برای عضویت در آن حتما باید فردی شما را دعوت کند و اینکه هر فرد فقط می تواند ۲ نفر را دعوت کند نه بیشتر.
تعداد عضویت محدود در گروه ها.
کسانی که از آن استفاده می کنند اگر دچار خطایی شوند و یا توهین کنند اکانت آن ها کاملا حذف شده و با آن ها برخورد جدی می شود و کسی هم که برای آن فرد دعوت نامه فرستاده است جریمه می شود و به او تذکر داده می شود.

نحوه استفاده از کلاب هاوس

ابتدا اپلیکیشن را نصب می‌کنید.

بعد حساب کاربری خود را می‌سازید.

یک مرحله ساختن حساب کاربری، تایید شماره تلفن شماست

در ایران ممکن است نیاز باشد چند بار درخواست ارسال کد تایید به صورت پیامک بنمایید و دست آخر ممکن است پیامکی دریافت نکنید و نیاز باشد که درخواست ارسال کد در قالب تماس صوتی خودکار کنید.

سپس کسی که قبلا عضو «کلاب هاوس» است، شما را به این سرویس دعوت کند.

بعد از ورود، دوستانی که در فهرست تماس شما هستند و در آن عضو هستند برای افزودن به لیست دنبال‌شونده‌ها، به شما پیشنهاد می‌شوند.

بعد خودتان هم دو دعوتنامه خواهید داشت که می‌توانید آن را برای دوستان مورد نظر خود ارسال کنید.

می‌توانید روم‌ها یا اتاق‌های بسازید و برای آن اتاق موضوعی مشخص کنید تا در مورد آن به صورت صوتی یا سخنرانی صحبت کنید.

این اتاق می‌تواند «باز» باشد و هر کاربری از «کلاب هاوس» بتواند واردش بشود یا اینکه به صورت خصوصی‌تری باشد و فقط دوستانی که دنبالشان می‌کنید، بتوانند وارد آن بشوند.

هر وقت خواستید که خودتان وارد گفتگو شوید، در قسمت پایین صفحه هر اتاق باید روی آیکون دست کلیک کنید، تا ایجادکننده یا مدیر اتاق، به شما اجازه صحبت بدهد.

اگر هم خودتان اتاق را درست کرده باشید، می‌توانید اجازه گفتگوی دیگران را مدیریت کنید یا اصلا اجازه بدهید هر کسی در اتاق بتواند صحبت کند.

منبع: آی تی ایران

3 دیدگاه در “کلاب هاوس چیست نحوه عضویت در اپلیکیشن کلاب هاوس

  1. بهاره صمدی گفت:

    سلام .من هم می خوام عضو بشم ،اما گوشی ام اندروید،چکار کنم ؟

    1. حرف تازه گفت:

      سلام شما میتونید اپلیکیشن اندرویدش رو از گوگل استور دانلود کنید و عضو بشید

  2. مریم گفت:

    سلام میشه کسایی که نسخه اندرویدشو دارن واسم دعوتنامه بفرستن؟

نظرات