علت پیدا شدن عقرب ها در بدن کودک دهدشتی چیست

0

خبر وحشتناک بدن کودک دهدشتی عقرب تولید میکند و عقرب ها در بدن او زاد و ولد میکنند در شبکه های اجتماعی دست به دست میشود و علت آن هنوز مشخص نشده است. این خبر بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته است. در ادامه همه ماجرای کودکی که عقرب در بدنش زندگی میکند و علت تولید عقرب در بدن این کودک در دهدشت و نظر پزشکان و محققان را میخوانید.

علت پیدا شدن عقرب ها در بدن کودک دهدشتی چیست + عکس بدن کودک دهدشتی عقرب

ماجرای کامل بدن کودک دهدشتی عقرب تولید میکند

سجاد کودک دهدشتی، چند سالی است روزی دو بار توسط عقرب نیش زده میشود و از بدنش عقرب تولید میشود و بیرون می آید .

گفته میشود که با پیگیری پزشکان ، آنها حدس زدند که احتمال وجود عقرب ماده در بدن سجاد هست که هر چند وقت بچهه هایش به دنیا می آیند.

مادر این پسر بچه که سجاد هست میگه روزی دوبار عقرب نیشش میزنه ولی هیچ اتفاقی برای بچش نمیفته و نیش این موجود به سجاد اثری ندارد.

نظر پزشکان درباره سجاد کودک دهدشتی

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی كهگیلویه و بویراحمد گفت كار تحقیق و مشاهده مداوم بر روی پدیده نادر زندگی مسالمت آمیز كودك یکسال و نیمه دهدشتی با عقربها توسط تیم كامل پزشكی بیمارستان دهدشت آغاز شد

هیبت الله صادقی افزود: تیم پزشكی مركب از انگل شناسان ، متخصصان داخلی ، جراحی عمومی ، پاتولوژیست و رادیولوژی با انجام آزمایش و عكسبرداری و مراقبت محیط چگونگی وقوع این پدیده را بررسی می كنند.

وی به عجیب و نادر بودن این پدیده اشاره كرد و افزود: پس از پایان مراحل تحقیق ، نتیجه به جامعه اطلاع داده می شود. در مدت دو ماه گذشته و با وجود چهار بار تغییر مكان ۹۶ عقرب بر بدن سجاد كودك ۱/۵ساله دهدشتی مشاهده شده است .

علت پیدا شدن عقرب ها در بدن کودک دهدشتی چیست + عکس بدن کودک دهدشتی عقرب

رئیس شبكه بهداشت و درمان كهگیلویه نیز گفت : ماجرای مرموز این كودك به صورت ویژه ای توسط مجموعه بهداشت و درمان و معاونین بهداشتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی این استان و مدیریت بیمارستان دهدشت در حال پیگیری است .

دكتر منصور تقوی افزود: صحبتهای ضد و نقیض و شایعات زیادی در مورد این كودك بر سر زبانها افتاده است كه بعضی از آنها خلاف واقع هستند. وی گفت : هر زمان كه با دلایل علمی به نتیجه ای قابل قبول رسیدیم ، برای پایان دادن به این شایعات ، نتیجه را رسماً اعلام می كنیم .

محل زندگی سجاد کودک دهدشتی کجاست

این كودك اهل روستای چیر شهرستان كهگیلویه است .پزشك معالج سجاد پیشتر گفته بود: سجاد با این كه تحت مراقبت است اما در اطراف بدن وی عقرب مشاهده می شود.

دكتر علی اكبر داورپناه افزود: با اینكه لباسهای غیر قابل نفوذ بر بدن سجاد پوشانده شده است ، با این حال باز هم عقربها در بدن وی مشاهده می شود.

وی ادامه داد: این عقربها در اندازه های متفاوت اما از یك گونه و یكرنگ هستند و پزشكان متخصص رادیولوژی و سونوگرافی با آزمایش و معایناتی كه انجام داده اند گفته اند احتمال اینكه در راست روده این كودك عقرب ماده باشد زیاد است .

ماجرای کامل بدن کودک دهدشتی عقرب تولید میکند

بیشتر بخوانید : تعبیر دیدن عقرب در خواب

ماجرای‌ گزیدن بدن کودک دهدشتی عقرب از کجا شروع شد

به گفته مادر بزرگ این كودك، ماجرای گزیدن عقرب ها هنگامی شروع شد كه دو عقرب این كودك را برای اولین بار نیش زدند. مادر بزرگ سجاد گفت: پس از این حادثه مادر و پدر سجاد تمام عقرب هایی كه كودكشان را نیش می زدند، كشتند اما روز بعد دوباره دو عقرب دیگر كودك را نیش زدند و پدر و مادر مجبور شدند فرزند خود را به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت برای مداوا انتقال دهند.

سجاد به مدت ۹ روز تحت نظر پزشكان قرار گرفت وقتی كه سلامت خود را بازیافت و دوباره به خانه بازگشت مادر و پدرش تمام لباس های نو و كهنه وی را به آتش كشیدند. اما بعد از ظهر روز بعد دو عدد عقرب سجاد را نیش زدند.

مادر سجاد، وی را وحشتزده دوباره به بیمارستان برد و مدت دو روز وی در بیمارستان بستری بود. در این مدت بدن سجاد توسط پزشكان سم زدایی شد اما ظاهراً این درمان برایش كارساز نبود.

پدر سجاد

پدر سجاد در این باره می گوید: مدت ۱۵ سال است كه در این خانه زندگی می كنیم. تاكنون هیچ گونه حشره موذی مشاهده نكردیم و یك اتاق تمیز در اختیار سجاد گذاشته ایم. اما در كمال تعجب عقرب ها تنها سجاد را می گزند و نیش عقرب ها چندان تأثیری بر اوضاع جسمی و سلامت كودك ندارد و پزشكان معالج از مداوای كودكم درمانده اند.

پدر بزرگ سجاد نیز در این باره اظهار داشت: هر بار كه عقربی سجاد را می گزد او تنها جیغ می كشد و دوباره به حالت طبیعی بازمی گردد.

به گفته وی حتی هنگامی كه این كودك به مركز درمانی شهرستان دهدشت برای مداوا برده شده است، در كمال تعجب در مطبی كه پزشكان وی را معالجه می كردند دو عقرب وی را نیش زدند.منبع: خبر دنا

تکذیب خبر تولید عقرب در بدن سجاد کودک دهدشتی

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: این موضوع مربوط به سال ۸۵ بوده و هیچ مورد دیگری تاکنون گزارش نشده است.
آقای طیب زادگان افزود: باید با عوامل بازنشر این جریان برخورد کرد و اینکه چرا پس از ۱۵ سال دوباره این خبر بازنشر شده است.

طیب زادگان افزود: در این اطلاع رسانی نادرست و غیر حرفه‌ای خبر ۱۵ سال پیش به همراه تصاویر کودک، مادرش، مصاحبه مسئولان وقت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و رئیس مرکز بهداشت و درمان وقت شهرستان کهگیلویه بازنشر شده است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: سجاد کوچولویِ قصه عقرب ۱۵ سال پیش، اکنون در حال تحصیل در دانشگاه است و بازنشر این خبر این روز‌ها در فضای مجازی قطعا برای وی و خانواده اش نازیبا و آزار دهنده است

نظرات