اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم زالاوا در ژانر ترسناک + خلاصه داستان

0

فیلم زالاوا محصول سال ۱۳۹۹ به کارگردانی ارسلان امیری ژانر فیلم شما کمدی – ترسناک است که با حواشی زیادی همراه بوده است. در ادامه همه چیزی که درباره این فیلم باید بدانید را در این بخش بطور کامل بخوانید.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم زالاوا در ژانر ترسناک + خلاصه داستان

موضوع و خلاصه داستان فیلم زالاوا

معرفی کامل فیلم زالاوا با اسامی و بیوگرافی بازیگران و خلاصه داستان و موضوع فیلم و گفتگوها و ماجرای ژانر وحشت و ترس و جن با عکس های پشت صحنه و باریگران و عوامل و حضور در جشنواره فیلم فجر ۹۹ در مجله حرف تازه میخوانید.

جنس ترس در فیلم زالاوا از نوع بومی است. فیلم زالاوا، فیلمی در ژانر وحشت ، اولین کارگردانی ارسلان امیری روایت مردم روستایی در کردستان است.

مردم روستا براثر اتفاقی درگیر ماجرایی می‌شوند که پای استوار پاسگاه نیز به این میدان کشیده می‌شود و تقابل میان استوار و آمردان قصه را پیش می‌برد.

موضوع و خلاصه داستان فیلم زالاوا

ارسلان امیری کارگردان زالاوا

ارسلان امیری بیشتر در مقام فیلمنامه‌نویس فعالیت داشته تا کارگردان، او سال‌ها در عرصه تدوین و مستندسازی مشغول به کار و فعالیت بوده است و درنهایت نیز شروع به نگارش فیلمنامه می‌کند.

او در کنار همسرش آیدا پناهنده فیلمنامه چندین اثر از جمله ناهید و اسرافیل را نوشت و با منیر قیدی “ویلایی‌ها” را به نگارش درآورده و آخرین کارش نیز در این حوزه “پاییز نیکایدوها” بود

فیلم زالاوا، فیلمی در ژانر وحشت ، اولین کارگردانی ارسلان امیری روایت مردم روستایی در کردستان است.

مردم روستا براثر اتفاقی درگیر ماجرایی می‌شوند که پای استوار پاسگاه نیز به این میدان کشیده می‌شود و تقابل میان استوار و آمردان قصه را پیش می‌برد.

ارسلان امیری کارگردان زالاوا

اسامی بازیگران فیلم زالاوا

در این فیلم هدی زین العابدین (بازیگر اصلی زن)، نوید پورفرج بازیگر اصلی مرد) و پوریا رحیمی سام بازیگران اصلی  این فیلم سینمایی هستند. از جمله بازیگران بومی و کرد زبان ای نفیلم نیز باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح رحیمی، زاهد زندی، مهسا حجازی و… تعدادی از بازیگران فعال و پیشکسوت تلویزیون و تئاتر استان کردستان این فیلم هستند

نقش هدی زین العابدین در زالاوا

ایده داستان فیلم

پدرم روزی داستانی از یکی از اجداد ما به نام بابا زاله تعریف کرد که او جنی را تسخیر کرده و سنجاقی به او زده است تا به خانواده بابا زاله خدمت کند.

این داستان الهام‌بخش من شد، خصوصاً که پدرم خیلی جدی آن را تعریف می‌کرد. باوری که پدر و خانواده‌ پدری به این ماجرا داشتند من را به مسئله “باور” علاقه‌مند کرد و احساس کردم پتانسیل ساخت یک فیلم سرگرم‌کننده را هم دارد و انگیزه‌ای شد

نوید پورفرج بازیگر فیلم زالاوا

نوید پورفرج بازیگر این فیلم هم گفت: به نظرم سکانسی که عاشقانه شروع می‌شد و تا پایان فیلم ادامه داشت سکانس سختی بود، بیست تا بیست و پنج روز همان سکانس پایانی طول کشید حفظ راکورد خیلی سخت بود.

ارسلان امیری هم درباره حضور نوید پورفرج در فیلم عنوان کرد: همه سکانس‌ها برای نوید مشکل بود او زحمت زیادی برای فیلم کشید ما دو و ماه و نیم در حال تمرین دو زبان با او بودیم. هرچند تو کرمانشاهی است اما باید به گونه‌ای صحبت می‌کرد که مخاطبان متوجه شوند.

نوید پورفرج در جشنواره فجر 99

معنی زالاوا چیست

زال در گویش کردی به معنای پیرسفید مو و آوا به معنای روستاست که ما ترکیب کردیم که معنای آن سفیدآبادست.

زبان کردی بازیگران

من اصالتاً کرد هستم و جنس ایده‌ای که سراغ من آمدم از فضای کردی بود. پدرم با زبان کردی برایم قصه را تعریف کرد

علاقه من این بود که فیلم صد در صد کردی باشد چون اتمسفر و فرهنگ فولکلور سینمای کردی را دوست دارم. وقتی یک فیلمی زبانش کردی است با خود لباس، فرهنگ، زبان و دغدغه‌های آن قوم را می آورد.

به همین دلیل تا آخرین روزهای پیش‌تولید من همچنان دوست داشتم فیلم به زبان کردی ساخته شود و با نوید پورفرج و‌ پوریا رحیمی‌سام‌ و هدی زین‌العابدین دو ماه فشرده روی یادگیری زبان کردی سورانی کار کردند.

پوریا رحیمی سام دیگر بازیگر این فیلم

پوریا رحیمی سام دیگر بازیگر این فیلم هم گفت: از چهار پنج سال پیش در جریان تولید این فیلم بودم حتی قرار بود نقش دیگری بازی بکنم.

من معتقدم بازی در این نقش برای من یک شانس بود، چالش زبان یک ترس بزرگ برای ما بود. پیدا کردن کوک اصلی بازی‌ها چالش زیادی برای ما بود ما بسیار مرهون بازیگران خوب کنارمان هستیم.

پوریا رحیمی سام در فیلم زالاوا

پوریا رحیمی سام

فیلم درباره جن نیست

امیری گفت: من فیلمی درباره جن نساختم و هیچوقت فیلمی درباره موضوعی به این حساسی نمی‌سازم فیلم درباره این نیست که جن وجود دارد یا نه. ماجرای جن دستمایه‌ای برای رسیدن به موضوع باور است.

سکانس حضور گربه در فیلم

امیری درباره سکانس حضور گربه در فیلم هم گفت: این موضوع نشان‌دهنده این است که همه عوامل خوب کار کردند همه به نوعی در حال بازی گرفتن از این گربه بودند. آن گربه هم خیلی با ما همکاری کرد.

عوامل فیلم سینمایی ترسناک زالاوا

عوامل عبارتند از: مشاور کارگردان:آیدا پناهنده، مجری طرح : مهدی بدرلو، مدیر فیلمبرداری : محمد رسولی، مدیر هنری : محمدرضا شجاعی، تدوین : عماد خدابخش، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان : علی مردانه، طراح چهره پردازی ‌: عباس عباسی،
طراح صحنه ولباس : محمد حسین کرمی، مدیر تولید : امیر اسکندری، جلوه های ویژه بصری : محمد برادران، جلوه های ویژه میدانی : محسن روزبهانی‌، دستیار اول فیلمبردار : احمد کاووسی، عکاس : محمد بدرلو ، مشاور رسانه ای : آیدا اورنگ، گروه کارگردانی: منشی صحنه: پوریا کاظمی فرد، دستیار دوم کارگردان:دانیال محمودنیا، گروه کارگردانی:هادی احمدی-مسعود گنجی،

فیلم پشت صحنه : روزبه خسروی، گروه تولید : دستیار تهیه: عسل یکتایی، جانشین تولید:جواد گنجی، مدیر تدارکات:مرتضی اسکندری، مدیر تدارکات پیشرو:آرمین پورمحمد، دستیار ۱ تدارکات:سید مجید میر حسینی، دستیار ۲ تدارکات : حامد خاکسار،
گروه فیلمبرداری : ایمان محمدی، حمید نجفی، رضا رسولی، سیروان خضری، پیمان کاوسی، علیرضا موسی زاده، محمدفیضی، استدی کم : بهروز سیفی، مسؤل دوربین: مرتضی فرهادی، گروه تدوین : مجید طارمی، محمد امین طرقی،
گروه صحنه و لباس دستیار اول طراح: فریاد صالحی، مدیر صحنه: مهدی موسوی، دستیاران صحنه: امیر خدری، سینا محمدی، سمیرا امیری، دستیاران دکور: مهدی عزیز، فر

 

نظرات