بیوگرافی و عکسهای رز رضوی بازیگر

0

بیوگرافی و عکسهای رز رضوی بازیگر

بیوگرافی رز رضوی

رز رضوی (زادهٔ ۱۴ فروردین ۱۳۶۱ تهران) بازیگر زن اهل ایران است.

مترجم زبان اسپانیایی بوده و مدرک کارشناسی این رشته و کارشناسی ارشد در رشته زبان انگلیسی را اخذ کرده است.

دهه هشتاد آغاز بازیگریش بوده و قبل از این حرفه در شغل بیمه و کارمند شرکت بیمه بوده و بعد از اتمام دروس دانشگاهی بطور اتفاقی در فیلم سینمایی ملودی بازی کرد.

بعد از تجربه رفتن جلوی دوربین به سوی بازیگری حرفه ای روی می آورد و در کلاس های استاد سمندریان شرکت می کند تا دوره های بازیگری را ببینید.

فعالیت هنری خود را با فیلم سینمایی ملودی به کارگردانی جهانگیر جهانگیری آغاز کرد بعد از آن در چند فیلم و سریال ایفای نقش کرد تا اینکه در نهایت با بازی در سریال ملکوت به کارگردانی محمدرضا آهنج دیده شد.

عمده کارهای شناخته شده وی سریال‌های مختارنامه، کلاه پهلوی، ملکوت، تبریز در مه و فیلم‌های بیداری رؤیاها، ملودی و دعوت است.

رز رضوی

 

همسر رز رضوی

خانم رز رضوی فعلا مجرد هستند و همسری ندارند.

شایعه ازدواج با محمدرضا شریفی نیا

در خبرهای چند سال پیش که از روزنامه ها و رسانه ها منتشر شد با محمدرضا شریفی نیا ازدواج کرده است، اما محمدرضا شریفی نیا در جدیدترین صحبت های خود گفت که بله ازدواج ما صحت دارد ، اما نه به آن صورت که ما ازدواج کرده باشیم.

در سفر به مکه خانم های زیر چهل سال باید همسر داشتند که من به دلیل هم سفر بودن با این خانم فقط صیغه خواندیم و تا پایان سفر حج محرم شدیم.

رز رضوی

شایعه ازدواج رز رضوی با سهراب پاکزاد

روز رضوی در شانزدهمین روز از فروردین ماه ۱۳۹۷ ویدیویی را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که در آن در یک خودرو به همراه سهراب پاکزاد خواننده پاپ کشورمان نشسته بود و با یکدیگر صحبتهای صمیمی می‌کردند و درباره تاریخ تولدشان که در ۱۴ و شانزدهم فروردین است حرف میزدند و یک کیک در دست این خانم بازیگر بود که بعد از فوت کردن شمع آن به یکباره سهراب پاکزاد ترمز زد و صورت این بازیگر با کیک برخورد کرد و صورتش کیکی شد.

او هم به شوخی کیک را محکم به صورت سهراب پاکزاد کوبید این رفتار صمیمانه باعث شد که برخی از مردم گمان کنند که آنها با یکدیگر ازدواج کردند البته هیچ کدام از آنها واکنشی نسبت به این خبر هنوز ندادند.

لازم به ذکر است که سهراب پاکزاد خواننده پاپ کشورمان است که در سالهای اخیر با انتشار چندین آلبوم به شهرت بسیار زیادی رسیده است و کلیپی که به همراه این خانوم بازیگر منتشر شده است او را نیز وارد حاشیه کرده است.

آدرس پیج اینستاگرام رز رضوی : @roz_razavi

سرگرمی و اوقات فراغت

خانم رز رضوی اهل سفر و گردش و ورزش هستند و دوست دارند مدام در گردش و سفر باشند و از ورزش های مورد علاقه وی اسکی و بدنسازی بوده و از دوستان بسیار صمیمی اش مهراوه شریفی نیا می باشد.

فیلم شناسی

سینمایی

۱۳۸۶ ملودی   به کارگردانی جهانگیر جهانگیری
۱۳۸۶ بازگشت (بن‌بست)   به کارگردانی رضا شالچی
۱۳۸۵ پرنده شاهین   به کارگردانی علی عبدالعلی زاده
۱۳۸۸ بیداری رؤیاها   به کارگردانی محمد علی آهنگر
۱۳۸۹ اخراجی‌ها ۳   به کارگردانی مسعود ده نمکی
۱۳۹۱ یوسف هور (مرغابی دشت سرخ)    به کارگردانی علی اصغر شادروان
۱۳۹۵ آوار    به کارگردانی فرناز امینی
۱۳۸۹ یک دو سه (سه قدم تا عاشقی)    به کارگردانی محمد خراط زاده
۱۳۹۰ سیاهی لشکر    ببه کارگردانی محمد خراط زاده
۱۳۹۰ شانه دوست    به کارگردانی محسن محسنی نسب
۱۳۹۱ سیب ترش   به کارگردانی مهدی صباغ زاده
۱۳۹۳ نقل و نبات   به کارگردانی کمال مقدم
۱۳۹۴ شهر خاکستری   به کارگردانی هادی رمضانپور
۱۳۹۴ تولد نحس   به کارگردانی شهره لرستانی
۱۳۹۵ نیوکاسل   به کارگردانی محسن قصابیان
۱۳۹۵ همه چیز عادیه    به کارگردانی محسن دامادی
۱۳۹۷ زخم عشق   به کارگردانی محسن منشی زاده
۱۳۹۷ تخته گاز   به کارگردانی محمد آهنگرانی

مجموعه تلویزیونی

۱۳۸۱–۱۳۹۱ مختارنامه
۱۳۸۵–۱۳۹۱ کلاه پهلوی
۱۳۸۵ طبقه دوم
۱۳۸۹ ملکوت
۱۳۹۰ تبریز در مه
۱۳۹۲ نوشدارو
۱۳۹۳–۱۳۹۴ نیاز
۱۳۹۴ معمای شاه
۱۳۹۶ سه شنبه شب

رز رضوی

تله‌فیلم

– جستجو
– پرونده خانم صیام ( هوس )
۱۳۸۷ پسرها سرباز به دنیا نمی‌آیند
۱۳۹۲ تشنج
۱۳۸۷ ماه منیر
۱۳۸۸ آقای دو پهلو

مستند

۱۳۹۴ باتلاق وان     راوی و بازیگر

تئاتر

۱۳۹۶ بن بست بازیگر فرشته

 

مصاحبه با رز رضوی

من قبل از این که بازیگر شوم در بیمه دانا کار می کردم و مدیر آنجا همیشه به من می گفت این کار برای تو خیلی خشک است و من دو سال و نیم در آنجا کار می کردم و مثل این بود که تمام دنیا را روی سرم خراب کنند. او همیشه می گفت تو به درد هنر یا جهانگردی می خوری

خب آن زمان هیچ وقت به هنر فکر نمی کردم اما وقتی وارد هنر شدم فهمیدم هر چقدر کار سخت تر باشد برای من لذتبخش تر هم هست

از دوران کودکی تان شروع کنیم و خاطرات تلخ و شیرینی که در آن زمان داشتید؟

رز رضوی: دوران کودکی که به خودی خود برترین دوران برای هر فردی در زندگی اش محسوب میشود از خاطرات مهدکودک رفتن گرفته و بازی هایش تا مدرسه. من خیلی طفل بازیگوشی بودم در حدی که وقتی مادرم از خانه بیرون می رفت با برادرم شروع میکردیم به خراب کاری و زمانی که مادرم باز می گشت رویه عوض می شد

و می شدیم بچه هاي خوبی که همه ي مامان ها دوست دارند. مثلاً ما کیسه هاي فریزر را پرآب می‌کردیم و تا مامانم از خانه بیرون می رفت و تا جا داشت کیسه هاي آبی بود که پرتاب می‌کردیم به بیرون از خانه و یکبار مادرم مچ مان را گرفت و چشم تان روز بد نبیند.

دوست داشتید وقتی بزرگ میشوید چه کاره بشوید؟

دوست داشتم دکتر شوم اما برادرم رفت رشته مهندسی پزشکی و من هم به دنبالش از تجربی به ریاضی تغییر رشته دادم و قبول نشدم و بعد تصمیم گرفتم مترجمی زبان اسپانیایی بخوانم.

ارتباط شما با دکترها چگونه هست؟

من از خون می‌ترسم و اصلا دکتر رفتن، آمپول زدن و دندانپزشکی برایم وحشتناک هست.

می‌گویند سینما پولساز هست و هر کس وارد این حیطه شود پولدار خواهدشد. نظر شما چیست؟

مردم باید بدانند در هر شغلی میتوان پولدار شد. چه بسا که یک بازیگر احتمالا کارش خیلی مفید باشد اما در فیلمی بازی کند که سرمایه گذاری و تبلیغ خوبی برای فیلم صورت نگیرد و به طبع همین باعث میشود که فیلم مورد دقت مردم قرار نگیرد و بازیگر هم دیده نشود. در نتیجه کار برایش پول به ارمغان نمی آورد. تمام شغل هاي دیگر هم همین هست. اگر به تمام زوایا در انها دقت نشود پول خوبی در بر نخواهدداشت.

گرچه این روزها بودجه دولتی برای فیلم سازی بسیار کم هست و بازیگران هم با این مالیات هایي که بابت بازی در فیلم ها میپردازند، خیلی شرایط خوبی ندارند. گرچه از سال ۹۰ این مالیات معاف شد که خیلی از بازیگران مانند خود من تا سال ۹۴ اطلاعی نداشتیم و مبالغ هنگفتی را پرداخت کردیم.

به جز بازیگری مشغول چه کاری هستید؟

من از نظر شغلی که کار دیگری انجام نمی‌دهم اما غیر از آن اکثر وقتم را به ورزش کردن و مسافرت می گذرانم. در روزش رشته اسکی را به صورت تخصصی دنبال می‌کنم و تا درجه مربیگری پیش رفته ام و غیر از آن هم ورزش هاي زیرشاخه بدنسازی را دنبال کردم.

چرا اسکی؟

رز رضوی: یکی از ترس هاي زندگی من برف بود. با اینکه سرما را دوست داشتم اما وقتی برف می آمد فکر می‌کردم اگر زمین بخورم خیلی دردناک خواهدبود. یک روز تصمیم گرفت بر همین ترس غلبه کنم برای همین رفتم و اسکی را آزمون کردم. هم برف بود و هم زمین خوردن در آن چندان. با خودم گفتم آن قدر زمین میخورم تا ترسم از برف بریزد اما بعد از چند جلسه به این ورزش علاقه مند شدم و آن را تا به امروز دنبال کردم.

اهل سفر هستید و کجا را برای سفر ترجیح میدهید؟

همه ي جای ایران را دوست دارم اما سفر به جنوب با یک گرما و گیرایی خاصی همراه هست اما به نظر من باید همه ي جای ایران را دید و صرفا نباید گفت فقط برویم این جا چون یکبار لذت برده ایم.

آدم خونگرمی هستید یا نه؟

من آدم‌ها را دوست دارم و همین باعث می‌شود ناخودآگاه با آدم‌ها به گرمی برخورد کنم و معمولاً دیگران میگویند آدم خونگرمی هستم.

چه کاری دوست دارید انجام بدهید که هم دیگران را شگفت زده میکند و هم شاد؟

نه اینکه بگویم همین اکنون اینکار را انجام میدهم اما اگر شرایط کاری و مالی این اجازه را به من بدهد دوست دارم رد آینده یک مدرسه برای کودکان نیازمند راه اندازی کنم خصوصا آنهایی که پدر و مادران شان رفته گر و کارگر میباشند تا دغدغه تحصیل این کودکان را نداشته باشند.

روز اول مدرسه خودتان را یادتان هست؟

خیلی حال عجیبی داشتم خیلی گریه کردم و اصلا در صف مدرسه نمی ایستادم و تا پایان دوران دبستان هم مدرسه را دوست نداشتم اما از اول راهنمایی قضیه عوض شد و نفر اول منطقه شدم و از آن به بعد هم دوست نداشتم حتی یک نمره از نمراتم کم شود و درس عربی و معارف هم مورد علاقه من بودند.

آدم پرجنب و جوشی هستید؟

اصلا. اکثر خودم را آدم تنبلی می‌دانستم و همۀ وقت زمانی که به من میگفتند کار تئاتر انجام بده میگفتم این همه بیایم سر تمرین ها و دست پایان چند شب اجرا و تمام ولی سال جاری برای نخستین بار تجربه بازی در تئاتر اینقدر برایم با تجربه هاي شیرین همراه بود که کمی به خودم آمدم و می‌خواهم این تلاش و تکاپو را ادامه دهم. گرچه فکر می‌کنم احتمالا از صبح تا شب بشود خیلی کارهای متفاوتی را انجام داد اما من اینکار را نمیکنم.

 

 

به ازدواج فکر می‌کنید؟

من خیلی فکر نمیکنم چون همه میگویند یهویی پیش آمد و خب حتماً برای من هم پیش نیامده گرچه این روزها دشواری ها و فشارهای زندگی اینقدر چندان هست که مردم عادی به کنار حتی دامن هنرمندان را هم گرفته و زندگی ها خیلی دوامی ندارد.

عکس های رز رضوی

رز رضوی

رز رضوی

رز رضوی

رز رضوی

رز رضوی

رز رضوی

رز رضوی

رز رضوی

رز رضوی

رز رضوی

رز رضوی

رز رضوی

 

 

نظرات