بیوگرافی و عکس های مسعود فروتن بازیگر و کارگردان

0

بیوگرافی و عکس های مسعود فروتن بازیگر و کارگردان و همسرش (سیمین هاشمی گوینده و مجری تلویزیون) و دخترش تورنگ با عکس هایی از جوانی تا امروز و سوابق و زندگی شخصی از ازدواج و تا طلاق و گفتگوها و فیلم شناسی و اینستاگرام وی را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی مسعود فروتن و همسر و دخترش تورنگ + زندگینامه و ماجرای طلاق

بیوگرافی مسعود فروتن بازیگر و کارگردان

مسعود فروتن بازیگر و مجری لاریجانی زاده ۲ اسفند ۱۳۲۴، در شهر آمل نویسنده، کارگردان، کارگردان تلویزیونی، هنرپیشه، مجری اهل ایران،جزء اولین نسل فارغ‌التحصیلان کارگردانی تلویزیون، از «مدرسه عالی تلویزیون و سینما» در سال ۱۳۵۰است. او دارای مدرک لیسانس کارگردانی سینما را دریافت نمود.

زندگی شخصی و خانواده

او در خانواده ای با شش فرزند بزرگ شده و معتقد است از بین تمام پسران و دختران خانواده، مسعود ویژگیها و خلق و خوی متفاوتی داشته است. امیر علی نبویان خواهرزاده مسعود فروتن است که در زمینه نویسندگی و شعر و اجرا فعالیت دارد . درباره نسبت محمدرضا فروتن اطلاعی در دست نیست

بیوگرافی و عکس های مسعود فروتن بازیگر و کارگردان

همسر مسعود فروتن کیست

آقای فروتن در دهه پنجاه با سیمین هاشمی گوینده و مجری تلویزیون ایران ازدواج کرد که ثمرهٔ آن دختری به نام تورنگ می‌باشد که در آمریکا به شغل پزشکی مشغول است و اسم همسرش ران و دو فرزند دارد.

بیوگرافی مسعود فروتن نویسنده، کارگردان، کارگردان تلویزیونی، هنرپیشه، مجری

علت طلاق و جدایی از همسرش

سالهاست که وقتی دخترم را خواب می بینم دلم میخواهد بخوابم شاید ادامه خوابم را ببینم. سالها را نمی شمارم، نمیدانم کی بود؟ هم خیلی دور دورها بود هم انگار همین چند لحظه پیش بود، وقتی من و همسرم از هم جدا شدیم. هر دوی ما دلمان میخواست با دخترمان باشیم، او به دلیل اتفاقات زندگیش کوچ کرد و رفت و همه دلش را در زندگی من باقی گذاشت، او آن طرف بی تابی می کرد و دخترم اینجا مادر میخواست و نداشت و من آخر حرف پریچهر خواهرم را گوش کردم که برایم نوشت : «دختر برای بزرگ شدن مادر میخواهد چون الگو لازم دارد و اگر بدون مادر بزرگ شود هویت نخواهد داشت.»

عکس سیمین هاشمی همسر مسعود فروتن

عکس سیمین هاشمی همسر مسعود فروتن

پشیمان از طلاق

من سالها پیش متارکه کردم و همسرم از ایران رفت و دخترم را هم فرستادم و حسرت زندگی با همسری که دوستش داشتم و دخترم همیشه تا آخر عمر همراه من هست و همیشه کمبود آنها را دارم و الان این عشق را نثار بچه هایی میکنم که بچه های من نیستند چون دیگه دخترم نیست که عشقم را نثارش کنم و بچه هایی که اطراف من هستند را مثل بچه های خودم دوست دارم.

امیرعلی نبویان و دایی او مسعود فروتن

عکس های جدید مسعود فروتن

سال های فعالیت

مسعود فروتن بیش از چهار دهه است که به فعالیت سینمایی و تلویزیونی مشغول است و در کارنامه هنری اش، بیش از ٣۵٠ تله تئاتر و چندین فیلم و سریال دیده می‌شود.

از سال ١٣٩١ بعنوان مجری تلویزیون و رادیو مشغول به کار شد که از آثار شاخص وی میتوان به بخش شبانگاهی رادیو پیام و برنامه مستند شفا و یادگاری از تلویزیون اشاره کرد.

 

مهمان دورهمی پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹

برنامه دورهمى ، پنجشنبه نهم بهمن ماه ۹۹ ،میزبان مسعود فروتن ( نويسنده و كارگردان ) و رضا ملک زاده خواننده از شبکه نسیم پخش شد

گفتگوی خواندنی مسعود فروتن

آن زمان رادیو وسیله سرگرمی ما بود، من هم تند تند مشق‌ هایم را می‌نوشتم که وقتی شب برنامه‌ های رادیو شروع می‌ شود کاری نداشته باشم. درخانه ما همیشه روزنامه و مجله بود.

دوران کودکی

پدر و مادر من به شدت اهل مطالعه بودند، در مدرسه تئا‌تر بازی می‌ کردم و معمولا در مراسم‌ های مدرسه شرکت می‌ کردم و یاد گرفتم که خجالتی نباشم و از آن زمان متوجه شدم که من برای دنیای جسارتم.»

دوران سربازی

وقتی به دوران سربازی رفتن نزدیک شدم درست وقتی که ۱۹ ساله شده بودم به عنوان سپاه دانش به روستایی منتقل شدم. در آنجا به لحاظ مطالعه خودم را جلو انداختم، حتی گاهی می‌نوشتم.

همزمان با درس خواندن در تلویزیون کار می‌ کردم

همزمان با درس خواندن در تلویزیون کار می‌ کردم و کار آموز بودم سال بعدش در دانشگاه هنرهای دراماتیک قبول شدم و در آنجا سینما خواندم و با خانم بنی اعتماد و محمد صالح علا همکلاس بودم.

شروع حرفه ای

جرقه‌ های کار حرفه‌ای من در حرفه کارگردانی تلویزیونی آن هم در تئا‌تر ازداشگاه هنرهای دراماتیک آغاز شد، آقای رکن الدین خسروی و آقای سمندریان آنجا تدریس می‌ کردند؛ زمانی که وقت آزاد داشتم تئاترهای دانشگاه را می‌ دیدم رکن الدین خسروی پیشنهاد داد که من به عنوان کارگردان تلویزیونی در کنارش باشم و اولین تعریف از کارم را از زبان او شنیدم

زندگینامه مسعود فروتن با عکس های جوانی

آثار فیلم و سریال این بازیگر و کارگردان

۱۳۹۳ ۳۶۰ درجه
۱۳۹۹ منم دوستت دارم
۱۳۹۹ شاهرگ بازیگر
۱۳۹۷-۱۳۹۸ مستند شفا راوی – مجری رضا داستانی
۱۳۹۷ پدر بازیگر بهرنگ توفیقی
۱۳۹۷ دلدادگان بازیگر منوچهر هادی
۱۳۸۷– همه بچه‌های من کارگردان تلویزیونی مرضیه برومند
۱۳۸۴– طنز تلویزیونی «قشقرق»
۱۳۷۸ مادر
۱۳۷۴–ماه مهربان
۱۳۷۴ ناگهان بهار
۱۳۷۲– ضلع ششم
۱۳۷۲- خورشید بر خاک
۱۳۶۵ مدرس
۱۳۶۵ کوچ عاشقان
۱۳۶۴ آئینه
۱۳۶۳ افسانه سلطان و شبان
۱۳۶۳ پیدایش صهیونیسم
۱۳۶۲ ماه پنهان است کارگردان تلویزیونی خسرو شایسته
۱۳۶۱ همشهری کارگردان تلویزیونی جهانگیر الماسی
۱۳۶۰ مثل‌آباد کارگردان تلویزیونی رضا ژیان
۱۳۵۹ بمب

آثار کتاب و رمان

«در کوچه پس کوچه‌های کودکی» (۱۳۸۳)
«از سر دلتنگی» (۱۳۸۲)
«ناتمام» (۱۳۸۹)
«یک مرد، یک شب» (۱۳۹۴)

 

نظرات