بیوگرافی مونا احمدی بازیگر و همسرش امیرحسین شجاعی با عکس و سوابق + آثار

0

مونا احمدی متولد سال ۱۳۶۹ در تهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او از نوجوانی وارد بازیگری شده و با باز در سریال وضعیت سفید و سریال شهرزاد ،سریال رهایم کن به شهرت رسید. مونا احمدی همسر امیرحسین شجاعی عکاس هنری سینما می باشد. با خبر پخش مجدد سریال “وضعیت سفید“ و سریال رهایم کن در شبکه نمایش خانگی، تصمیم به معرفی یکی از بازیگران سریال شهرزاد و سریال رهایم کن یعنی مونا احمدی گرفتیم. در ادامه ی این مطلب، به بیوگرافی کامل این بازیگر، فیلم شناسی و عکسهای جدید او و همسرش می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی مونا احمدی بازیگر و همسرش امیرحسین شجاعی با عکس و سوابق + آثار

بیوگرافی مونا احمدی

مونا احمدی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۱۳۶۹ در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری تئاتر می باشد، فعالیت خود را از بازی در نمایش های دانش آموزشی شروع کرد.

مونا احمدی، متولد سال ۱۳۶۹ است و فارغ التحصیل رشته كارشناسی تئاتر می باشد. مونا احمدی اولین فیلمش را در سن ۱۷ سالگی در فیلم کودک و فرشته بازی کرده است.

سالهای فعالیت

احمدی زمانی که تنها ۱۷ سال داشت در رشته تئاتر مشغول تحصیل بود که از طرف هنرستان برای ایفای نقش در فیلم “کودک و فرشته” به “مهتاب نصیرپور” که از دختران نوجوان برای این فیلم تست می‌گرفت معرفی  شد  که پس از موفقیت در تست نقش “فرشته” را در این فیلم سینمایی ایفا کرد.

بیوگرافی مونا احمدی

مدتی بعد در سریال “وضعیت سفید” حمید نعمت‌الله فرصت پیدا می‌کند تا در مدیوم تلویزیون دیده شود وی در سال ۹۴ با بازی در نقش “سیمین” خواهر “شهرزاد” در سریال پخش خانگی “شهرزاد” به خوبی دیده می‌شود و در جشنواره فیلم فجر نیز با فیلم “۵۰ کیلو آلبالو” حضور پیدا می‌کند.

بازی در سریال وضعیت سفید

سریال “وضعیت سفید” در سال ۱۳۸۹ ساخته شد، داستان سریال در مورد “امیرمحمد گلکار” و علاقه پنهان او به دختری به نام “شیرین” است. که بازی در این نقش را مونا احمدی بر عهده گرفته است.

مونا احمدی در سریال وضعیت سفید

هسته ی مرکزی و نقش اول این داستان، نوجوانی به نام “امیر” با بازی یونس غزالی است که اتفاقات زیادی برای وی می افتد و داستان های گوناگونی که بقیه ی اعضا با یکدیگر دارند به صورت موازی قصه را پیش میبرد.

همسر مونا احمدی کیست

مونا احمدی مدتی است با امیرحسین شجاعی عکس سینما ازدواج کرده است. و هنوز فرزندی ندارند

مونا احمدی و همسرش

بخشی گفتگوی منا احمدی بازیگر

مونا احمدی می گوید: درباره بازیگر حرفه‌ ای و غیرحرفه‌ ای دیدگاه خاص خودم را دارم. برخی بازیگران سال‌ هاست در نقش‌ های مختلف بازی می‌ کنند، اما هنوز حرفه‌ ای نشده‌ اند. برخی هم هستند که در اولین حضور خود کاملا حرفه‌ ای ظاهر می‌ شوند. من در فیلم کودک و فرشته با بازیگرانی مانند افشین هاشمی و مریم مقدمی همبازی بودم که از آنها خیلی یاد گرفتم.

در آن کار، اصول بازیگری را از بازیگران مقابلم بیشتر یاد گرفتم. در وضعیت سفید هم سعی کردم از همه بازیگرانی که بیشتر با آنها همبازی بودم، اصول بازیگری را بیاموزم.

چگونه برای بازی در فیلم كودك و فرشته انتخاب شدید؟

مونا احمدی: من قبل از بازی در فیلم كودك و فرشته در هنرستان درس تئاتر می‌خواندم. چند نفری بودیم كه از طرف هنرستان برای بازی در این فیلم به خانم مهتاب نصیرپور كه از نوجوانان دختر برای بازی در این فیلم تست بازی می‌گرفتند، معرفی شدیم و از میان آنها من برای نقش فرشته انتخاب شدم. قبل از این هم وقتی خیلی بچه بودم در یك اپیزود از سریال پنجره بازی كرده‌ بودم.

بازی در نقش فرشته برایت سخت نبود؟ چون فیلم كودك و فرشته پر بود از انفجار و آتش و جنگ. در سنی كه داشتید از این همه انفجار و صدای گلوله و… نمی‌ترسیدی؟

۱۷ ساله بودم كه در این فیلم بازی كردم. اتفاقا در آن سن، ترس زیاد معنایی ندارد چون در این سن خطر كردن جذاب است. بیشتر هیجان‌زده بودم.

آن صحنه‌ها و تجربه جنگ از نزدیك باید برایت جالب باشد، چون نسل شما جنگ را از نزدیك تجربه نكرده‌ است و در آن زمان متولد نشده بودید. تجربه صحنه‌هایی كه بسیار شبیه جنگ واقعی بود برایت چگونه بود؟

مونا احمدی: درست است كه من و همنسلانم سال‌های جنگ را ندیده‌ایم و خاطره شخصی از آن نداریم اما همه ساله در هفته دفاع مقدس ما را با جنگ و تبعات آن آشنا می‌كنند. به همین دلیل چندان با این موضوع بیگانه نیستیم.

وقتی برای بازی در فیلم كودك و فرشته به خرمشهر وارد شدم واقعا جنگ را در همه جای این شهر لمس كردم، از تركش‌هایی كه هنوز اثرات آنها بر در و دیوار شهر دیده می‌شود. حتی در نگاه مردم خرمشهر می‌توان جنگ و اثرات آن را دید. البته این را هم اضافه كنم ما كه سال‌های جنگ را تجربه نكرده‌ایم با جنگ از طریق كتاب‌ها، مقالات، فیلم‌ها و سریال‌ها آشنا شده‌ایم. اما فیلم كودك و فرشته مرا با ابعاد گسترده‌تری از جنگ آشنا و اتفاقات آن را برایم ملموس‌تر كرد.

سریال و مجموعه های تلویزیونی

  • پنجره  (۱۳۹۰)
  • وضعیت سفید (۱۳۹۰)
  • رویای گنجشک ها (۱۳۹۱)
  • شهرزاد (۱۳۹۴)

مونا احمدی در سریال شهرزاد

فیلم های سینمایی

  • کودک و فرشته (۱۳۸۷)
  • ماهی و گربه (۱۳۹۲)
  • ۵۰ کیلو آلبالو (۱۳۹۴)

دیگر عکس های مونا احمدی

عکس های جدید مونا احمدی 99

عکس های جدید مونا احمدی

عکس های جدید مونا احمدی 99

عکس های جدید مونا احمدی 99

عکس های جدید مونا احمدی 99

عکس های جدید مونا احمدی 99

عکس های جدید مونا احمدی 99

عکس های جدید مونا احمدی 99

عکس های جدید مونا احمدی 99

اختصاصی از مجله اینترنتی “حرف تازه

با ما همراه باشید.

نظرات