تاریخ و زمان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در سال ۹۹ – ۱۴۰۰

5

ثبت نام جدید سهام عدالت جاماندگان و کودکان در سال ۹۹ – ۱۴۰۰ تا دو ماه آینده و شناسایی مشمولان جدید تا بهمن ۹۹ و بر اساس اخبار جدید اعلام میشود. تاریخ و زمان «ثبت نام جاماندگان سهام عدالت» در سال ۹۹ – ۱۴۰۰ را بخوانید.

تاریخ و زمان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در سال 99 - 1400 مشخص شد

زمان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در سال ۹۹ – ۱۴۰۰

حرف تازه: محمد صفائی دلوئی گفت: طرح اختصاص سهام عدالت به جاماندگان در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسید و از شهریور ماه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکلیف شد که مشمولان جدید را شناسایی کند.

به گفته او، وزارت کار شش ماه فرصت دارد تا جاماندگان اختصاص سهام عدالت را شناسایی کند. از آنجایی که از شهریور ماه به این وزارتخانه برای شناسایی مشمولان ابلاغ شده، مشمولان جدید در بهمن ماه مشخص می‌شوند.

این عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص این که سهام عدالت جدید به چه کسانی اختصاص داده می‌شود؟ عنوان کرد: سهام عدالت جدید به همه روستائیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهایی که درآمد ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان دارند اختصاص داده می‌شود.

همچنین براساس اظهارات او، این لیست در بهمن ماه مشخص می‌شود و وزارت کار با همکاری وزارت اقتصاد باید منابع و سهام لازم برای مشمولان جدید را در نظر بگیرند

جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند ؟

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی فقط ۱٫۸ میلیون نفر به خاطر قصور تعاونی ها از سهام عدالت جاماندند.

در زمان ثبت‌نام و شناسایی مشمولان سهام عدالت در به‌دلایل مختلف، برخی از مشمولانی که فرآیند اولیه ثبت‌نام را انجام داده بودند در لیست نهایی سهام عدالت قرار نگرفتند.

در آن زمان سیستم اطلاعاتی استان‌ها به‌صورت «دایال آپ» با سیستم مرکزی ارتباط داشت و همین نقص باعث شد تا اطلاعات بخشی از مشمولان وارد سیستم نهایی نشود.

علاوه براین، تأخیر برخی از تعاونی‌ها برای ارسال اطلاعات مشمولان به ستاد مرکزی سهام عدالت نیز باعث شد تا تعدادی از افراد مشمول نهایی نشوند.

با توجه به اینکه اطلاعات مشمولان سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۱ از سوی شرکت های تعاونی سهام عدالت به صورت متناوب برای سازمان خصوصی سازی ارسال شده و بعضا مراحل ثبت نهایی دنبال نشده است برخی افراد از لیست نهایی جامانده اند

زمان دقیق ثبت نام جدید سهام عدالت در سال ۹۹ و ۱۴۰۰

در حال حاضر بیش از ۴۹ میلیون نفر از ایرانیان دارای سهام عدالت هستند اما بسیاری از اقشار کم درآمد، کارگران روز مزد، کودکان و یا مشاغل آزاد در این دسته جای نگرفته اند.

ثبت نام سهام عدالت در زمان دولت های گذشته ، بر اساس محل خدمت و جایگاه شغلی افراد انجام گرفت و از آنجا که منبع آماری دقیقی وجود نداشت ، ثبت نام سهام های عدالت از مستخدمین دستگاه های دولتی آغاز شد .

هنوز زمان ثبت نام سهام عدالت جاماندگان ۹۹ فراهم اعلام نشده و بزودی اعلام میشود که خانوارهایی که از سهام عدالت جاماندند، چگونه ثبت نام کنند

سامانه اطلاع رسانی

برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به سهام عدالت میتوانید به سایت اطلاع رسانی سهام عدالت مراجعه کنید

خبرهای ثبت نام جدید سهام عدالت ۹۹ در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

از آنجا که برای استعلام سهام عدالت و آزادسازی این سهام ها سامانه سهام عدالت راه اندازی شده بود ، احتمالا ثبت نام مجدد سهام عدالت نیز از طریق همین سامانه انجام خواهد گرفت .

به طور کلی با توجه به آنکه امروزه اکثر کارهای اداری به صورت اینترنتی و با استفاده از سامانه های مختلف انجام می گیرد ، احتمالا ثبت نام مجدد سهام عدالت اینترنتی خواهد بود.

به گفته یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، وزارت کار موظف است که تا بهمن ماه مشمولان جدید سهام عدالت را شناسایی کند.

حدود ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور سهام عدالت دارند، اما متقاضیان بسیاری هستند که معتقدند دولت باید به جاماندگان سهام اختصاص دهد.

5 دیدگاه در “تاریخ و زمان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در سال ۹۹ – ۱۴۰۰

  1. صدیق محمدلو گفت:

    ثبت نام سهام عدلت

  2. Kingkorosh گفت:

    سلام یک زمانی ماثبت نام کردیم بعدازسالها دوباره ازما پولی گرفتند تا به روزرسانی کنند اما نه درثبت نام اول ونه بار دوم هیچ خبری از اضافه شدن نام من ودخترم به لیست سهام نشد وتا به امروز هیچ مبلغی به حساب ما واریز نشده ودرتماس با مسئول کار گفتند که تعدادی از پرونده ها گم شده وهیچ کاری هم نمیشود کرد تا ببینیم دولت چکار کند،، وجالبه که من نه جزء تحت پوشش کمیته امداد ونه بهزیستی هستم اما درتصادف ماشین ده ساله که پایم ازگردونه ران ناقص شده وهم بیکارم وهیچ منبع درآمدی ندارم وبا این وضعیت که هشتم گرونهمه نه خانه نه وسیله نقلیه ای درحد یک موتورسیکلت حتی ونه یک ریال درآمد زایی انگار جزء ملت ایران به حساب نمیایم درصورتی که نیازمند واقعی منم اما حاضر نیستم دست جلو هیچ کس ونهادی درازکنم که امروزه زندگی چون منی با یک خانه ویک شغل ویک پاکشی زندگی درجه سه وجهان سومی میشود، پس شاید موقع انست که خود خدا از ریشه به داد امثال ما برسد

  3. علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید ما یه خانواده ی ۴ نفره هستیم
    یکی از فرزندانم میخواد ثبت نام کنه در سهام عدالت ۱۴۰۰ میخواستن بدونم وقتی میگن ۱۴ میلیون میخوان بدن
    اگه من فرزندم سهام عدالت ۱۴۰۰ رو ثبت نام کنه اون ۱۴ میلیون بهش تعلق میگیره یا ن؟

  4. پروانه گفت:

    سلام خسته نباشید ما یه خانواده ی ۴نفره هستیم سال ۸۴ ثبت نام کردیم برا سهام عدالت ولی متاسفانه برگ کوچک که کد خانوار بوده رو گم کردم حالا به نظر شما چکار ی باید انجام بدم که مطمئن شم اسمم ثبت شده یانه

    1. حرف تازه گفت:

      سلام برای سهام عدالت نیازی به برگه نیست شما میتوانید با مراجعه به سایت samanese.ir و وارد کردن مشخصاتتون از وضعیت سهام عدالت خودتان مطلع شوید

نظرات