بیوگرافی احمد علی نژاد بازیگر و همسرش + زندگینامه با علت مرگ

0

احمد علی نژاد با نام هنری «احمد فیضی» در ۱۲ دی ۱۳۹۹ درگذشت. در ادامه بیوگرافی کامل و زندگینامه هنری و شخصی احمد علی نژاد معروف به “احمد فیضی بازیگر پیشکسوت” سینمای ایران و قبل از انقلاب با عکس های جوانی تا لحظه مرگ و علت فوت و محل دفن و خاکسپاری و تشییع و خانواده و همسرش و فرزندانش را و فیلم ها وسریال های قبل و بعد از انقلاب این هنرمند را در مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی احمد علی نژاد (احمد فیضی) بازیگر و همسرش + زندگینامه با علت مرگ

بیوگرافی احمد علی نژاد بازیگر

احمد علی نژاد با نام هنری به احمد فیضی بازیگر قدیمی قبل و بعد از انقلاب و هنرمند پیشکسوت سینما، تئائر و تلویزیون متولد ۱۳۲۷ در اردبیل ، درگذشت روز جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ بر اثر کرونا

علت فوت احمد علی نژاد

این بازیگر قدیمی اردبیلی سینما، تئائر و تلویزیون ایران روز جمعه ۱۲ دی ۹۹ بر اثر ابتلا به کرونا جانش را از دست داد و مراسم تشییع و خاکسپاری وی متعاقبا اعلام میشود.

عکس جوانی احمد فیضی

عکس های جوانی احمد علی نژاد معروف به احمد فیضی

سال های بازیگری

احمد علی‌نژاد از سال ۱۳۳۴ فعالیت‌های سینمایی و تئاتر خود را از قبلاز انقلاب شروع کرده و بعد از آن نیز در عرصه هنر باقثی ماند و به کارش ادامه داد. از جمله فیلم ها و سریال های وی میتوان به فیلم‌های روز باشکوه (۱۳۶۷) اجاره نشین ها(۱۳۶۵) ناخدا خورشید(۱۳۶۵) طائل(۱۳۶۳) مردی که زیاد می دانست (۱۳۶۳) کمال الملک(۱۳۶۲) مطرب(۱۳۵۱) یک جو غیرت(۱۳۵۱) خانه به دوشان(۱۳۵۱) فریاد انسانها (۱۳۴۹) و … اشاره کرد.

مرحوم فیضی با ۶۰ سال سابقه هنری در فیلم‌های کارگردانان بزرگ سینما از جمله مسعود کیمیائی، ناصر تقوائی، داریوش مهر جوئی و … نقش آفرینی کرده بود.

همسر احمد علی نژاد کیست

از زندگی شخصی و همسر و فرزندانش اطلاعی در دست نیست و این مرحوم از بازیگر بسیار بی حاشیه کشورمان بودند

درگذشت و علت مرگ احمد علی نژاد بازیگر قبل از انقلاب

زندگی در زادگاهش

مرحوم علی نژاد در حدود ۱۵ سال پیش بعد از سالها زندگی در تهران به زادگاهش اردبیل برگشته و در فعالیت های سینمایی و تئاتر استان به فعالیت پرداخت.

فیلم ها و سریال های احمد فیضی

فیلم‌های روز باشکوه (۱۳۶۷)
اجاره نشین ها(۱۳۶۵)
ناخدا خورشید(۱۳۶۵)
طائل(۱۳۶۳)
مردی که زیاد می دانست (۱۳۶۳)
کمال الملک(۱۳۶۲)
مطرب(۱۳۵۱)
یک جو غیرت(۱۳۵۱)
خانه به دوشان(۱۳۵۱)
فریاد انسانها (۱۳۴۹)
و …

نظرات