بیوگرافی و عکس های بهروز رضوی گوینده پیشکسوت

0

بهروز رضوی شاعر و گوینده و مجری تلویزبون و دوبلور و بازیگر ایرانی است. در ادامه با بیوگرافی و زندگینامه شخصی و هنری و همسر اول و دومش و فرزندان و ویژگی صدا و فیلم و سریال های و عکس های جوانی تا امروز و اینستاگرام این هرمند پیشکسوت را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی بهروز رضوی «گوینده پیشکسوت» و همسر و فرزندانش +زندگینامه

بیوگرافی بهروز رضوی شاعر و گوینده

بهروز رضوی زادهٔ ۱۳۲۶ در یزد، صداپیشه، مجری رادیو و تلویزیون و بازیگر ایرانی و شاعر و ترانه سرا است. وی از سال ۱۳۷۴ ساکن شهرک بنفشه در شهر کرج می باشد.

سال های فعالیت

ویژگی خاص او به عنوان گوینده رادیو همچون بسیاری از گویندگان هم دوره خود دانش ادبی بالا، داشتن کمترین تپق در اجرا و برخورد فروتنانه وی با دیگر همکاران، بخصوص کوچکترها و افراد کم تجربه تر است.

از ۱۳۴۷ و قبل از انقلاب وارد عرصه هنر شده است. او همکاری خود را با رادیو در سال ۱۳۴۷ به عنوان گوینده آغاز کرد و تاکنون راوی برنامه های مستند زیادی بوده که از جمله روایت مجموعه مستند ایران یکی از این برنامه های تلویزیونی است.

علاوه بر گویندگی ، شاعر و ترانه سرا است و سراینده ترانه‌های مشهوری همچون کویر دل و گمشده با صدای مرجان است.

زندگینامه بهروز رضوی بازیگر و شاعر و گوینده با عکس جدید

زندگی شخصی و خانواده

وی برادر عاطفه رضوی بازیگر ایرانی و برادر همسر حسین پاکدل بازیگر و مجری تلویزیونی است. برادرش مرحوم بهزاد رضوی نیز مدرس آواز و نوازنده تنبک بود.

** در خانواده‌ای سنتی در یزد متولد شدم. مادرم اصالتا مشهدی بود و پدرم یزدی.تا هشت سالگی در یزد به مدرسه مارکار رفتم. کلاس سوم ابتدایی بودم که همراه خانواده‌‌ام به تهران آمدم و تا امروز در این شهر زندگی کرده‌‌ام.

ما ۹ خواهر و برادر هستیم. سه تا برادر، شش تا خواهر.

به همین دلیل از بچگی دموکراسی، رفاقت، همکاری و… را یاد گرفتیم. وقتی به تهران مهاجرت کردیم به این دلیل که اقوام و خویشان ما در شهرستان بودند، برادر بعد از من، یعنی فرزند دوم خانواده که پسر هنرمند و بااحساسی بود، فوت کرد و ما الان هشت خواهر و برادر هستیم.**

عاطفه رضوی خواهر بهروز رضوی

عاطفه رضوی خواهر بهروز رضوی

همسر بهروز رضوی کیست

این هنرمند گرامی دو بار ازدواج کرده و همسر اولش چند سال پیش فوت و وی برای بار دوم ازدواج کرده است و دارای شش فرزند می باشد

فرزندان بهروز رضوی

من از ازدواج اولم سه تا پسر دارم. همسر اولم چند سال قبل فوت کرد و من مجددا ازدواج کردم و همسر دومم هم از ازدواج اولش سه فرزند دارد که با این حساب اکنون پدر شش فرزند هستم.

فیلم ها و سریال ها

• نجات‌یافتگان (۱۳۷۴)

• آبادانی‌ها (۱۳۷۱)

• شعله‌های خشم (۱۳۷۱)

• دادستان (۱۳۷۰)

• شانس زندگی (۱۳۷۰)

• یک بار برای همیشه (۱۳۷۰)

• آب را گل نکنید (۱۳۶۸)

• جستجوگر (۱۳۶۸)

• ردپایی بر شن (۱۳۶۶)

• محموله (۱۳۶۶)

عکس های جوانی بهروز رضوی

گفتگو و مصاحبه خواندنی استاد بهروز رضوی

برنامه دورهمی مهران مدیری ۳۰ آذر ۹۹ با حضور بهروز رضوی روی آنتن شبکه نسیم با اجرای مهران مدیری خواهد رفت.

شروع فعالیت هنری از مدرسه

من از ابتدای دوره‌ی مدرسه در کارهای فوق برنامه مدرسه شرکت داشتم، حالا چه انتشار روزنامه دیواری، چه در فن بیان و دکلمه یا حتی موسیقی، چون من سازکی هم می‌زنم، هم سازدهنی می‌زنم و هم سنتور.

سوابق گویندگی در رادیو

فعالیت‌های من در دوره‌ی دبیرستان و شرکت در اردوهای تربیتی رامسر، باعث شد پای من به رادیو باز شود.

سال ۱۳۴۷ با شرکت در برنامه‌ی «دفتر آدینه» که خانم «پوران فرخ‌زاد» و آقای «همایون نوراحمر» تهیه کننده و سردبیر آن بودند دعوت شدم و همکاری‌ام را شروع کردم

فعالیت قبل و بعداز انقلاب

من قبل از انقلاب، جنّت مکانی‌هایی داشتم و هر برنامه‌ای را نمی‌رفتم، فقط در برنامه‌های گروه ادب فعالیت داشتم.

وقتی انقلاب شد آدم احساس می‌کرد دیگر حالا رادیو و تلویزیون متعلق به خودمان است و دست و دل‌بازتر برخورد می‌کردم و برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی تدارک می‌دیدیم و پخش می‌کردیم

دوره ممنوع الکاری بهروز رضوی

یک سفری برای من پیش آمد، سه سال اسپانیا بودم، در بازگشت‌ام مدیر وقت سازمان که آقای هاشمی بود، حالا به چه دلیلی با حضور من مخالفت می‌کرد، به همین دلیل ده، دوازده سال در رادیو و تلویزیون کار نمی‌کردم، وقتی ایشان رفتند دوباره پای من به رادیو و تلویزیون باز شد که حالا هم به فعالیت مشغول هستم.

صدای خوب را از پدر به ارث برده‌اید یا از مادر؟

از کویر! صدای من جنس صدای کویری است. ضرورت اقلیمی و جغرافی ویژگی‌های صدا را شکل می‌دهد. ساکنان کویر صدای بم دارند

عاطفه رضوی بازبگر خواهر بهروز

عاطفه در بین زنان صدای بم دارد، اما صدایش با صدای من که مرد هستم نباید مقایسه شود.

عکس های بهروز رضوی

اینستاگرام بهروز رضوی

نظرات