بیوگرافی فاطمه سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی + زندگینامه

0

بیوگرافی فاطمه سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی و زندگینامه و سوابق و عکس و خاطره ای از پدر بزرگوارشان درباره بیت المال و اینستاگرام وی را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی فاطمه سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی و همسرش + زندگینامه

بیوگرافی فاطمه سلیمانی دختر شهید قاسم سلیمانی

فاطمه سلیمانی دختر بزرگتر شهید حاج قاسم سلیمانی دارای یک خواهر به نام زینب و دو برادر به نام های محمدرضا و حسین می باشد. پدر بزرگوارشان از قهرمانان کشورمان است که در قلب تک تک ایرانیان جای دارد .

عکس محمدرضا و حسین سلیمانی

همسر فاطمه سلیمانی کیست

زندگی شخصی و خانواده

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرزند وسط حاج‌حسن است و یک خواهر و برادر بزرگ‌تر ‏دارد. در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک از توابع رابر کرمان در یک خانواده کارگری چشم به جهان گشود. ۱۱ سال بیشتر نداشت که پس از پایان تحصیلات ابتدایی به کرمان رفت. پس از اخذ دیپلم به شغل بنایی مشغول شد و بعد‌ها فعالیت خود را به عنوان پیمانکار در اداره آب کرمان آغاز کرد.

عکس زینب و فاطمه سلیمانی

بیوگرافی و عکس های فاطمه سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی و همسرش + زندگینامه

خاطره فاطمه سلیمانی از پدرش

اختصاص بودجه ۸.۵ میلیارد تومانی در بودجه ۱۴۰۰ برای بنیاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باعث شد تا زینب سلیمانی فرزند شهید سلیمانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیاد این شهید به بودجه تخصیص یافته نیازی ندارد و بهتر است این هزینه صرف بهبود وضعیت معیشت خانواده‌های نیازمند کشور شود.

در پی این اتفاق، کانال تلگرامی مکتب حاج قاسم خاطره‌ای را از این شهید بزرگوار به نقل از دخترشان، فاطمه سلیمانی منتشر کرده است؛ این خاطره عبرت آموز از حساسیت شدید شهید سلیمانی نسبت به بیت المال حکایت دارد که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

«کوچیک که بودم وابستگیم به بابا انقدر زیاد بود که بعضی روز‌ها اگر تهران بود، میرفتن دفترشون و محل کارشون من و با خودشون میبردن! توی اون دفتر یه اتاق کوچیک بود با یه جا رختی و سجاده و یه یخچال خیلی کوچیک…

جلسه‌های بابا که طولانی میشد به من میگفتن برو تو اون اتاق استراحت کن توی یخچالم آبمیوه و آب و یه طرف تافی بود! از همون تافیایی که پوستشون رنگی رنگی بود و وسطشون شکلات. ساعت‌ها میشد تو همون اتاق میشستم که جلسه‌های بابام تموم شه برم پیشش!

 

از توی یخچال چندتا تافی میخوردم آبمیوه میخوردم آب معدنی که بود میخوردم یه جوری سر خودمو گرم میکردم..

وقتی جلسه‌های بابا تموم میشد سریع با کاغذ و خودکار میومد تو اتاق، میپریدم بغلش منو میشوند روی پاهاش میگفت بابا چیا خوردی هرچی خوردی بگو میخوام بنویسم!

دونه دونه بهش میگفتم حتی تا آب معدنی و یه دونه شکلات!

موقع رفتن دستمو که میگرفت بریم سر راه اون کاغذ و به یه نفر میداد میگفت بده حسابداری…

دختر من این چیزا رو استفاده کرده بگو پولشو حساب کنن یا از حقوقم کم کنن! اونوقت چجوری ما ۸.۵ میلیارد پول مردم با این کشور که بابام جونشو براشون داد، میتونیم از سفره مردم برداریم؟! خدایا تو آگاه به همه چیزی ممنونم که اجازه ندادی با آبروی بابام بازی بشه»

فاطمه سلیمانی در مراسم رونمایی از سردیس شهید حاج قاسم سلیمانی

اینستاگرام فاطمه سلیمانی دختر شهید سلیمانی

شهادت پدر

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه بود که ساعت ۱ بامداد روز ۱۳ دی ماه امسال توسط نیرو‌های ارتش تروریستی آمریکا در فرودگاه بر اثر حمله ۳ موشک لیزری از پهپاد آمریکایی به همراه شهید ابومهدی المهندس و چند تن از فرماندهان الحشد الشعبی به شهادت رسید.

بیوگرافی فاطمه سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی و همسرش + زندگینامه

حضور در مراسم رونمایی از سردیس سپهبد شهید سلیمانی

فاطمه سلیمانی در مراسم رونمایی سردیس پدرشان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صبح يکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ در معاونت هنری وزارت ارشاد به همراه خانواده حضور داشت. این مجسمه توسط صبرعلی لوایی در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ساخته و توسط حمید شانس قالب‌گیری شده است.

نظرات