جدیدترین و شیک ترین مدل مبل راحتی و کاناپه ۹۷

0

جدیدترین و شیک ترین مدل مبل راحتی و کاناپه ۹۷

مبل راحتی : کیفیت و زیبایی در دسته بهترین های این صنعت قرار گرفته است که در سرتاسر جهان از جمله کشور خودمان طرفداران زیادی دارد. اما یک مبل و کاناپه مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ مبلمان خانه از لوازمی هستند که به صورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرند. کاناپه و میز همراه آنها وسایلی هستند که هنگام مراجعه مهمانان و دوستانتان به منزل از آنها استفاده می کنند. زمانی که مهمانان به خانه شما می آیند همه آنها به کاناپه های راحتی اتاق نشیمن تکیه می دهند و نوشیدنی ها و خوردنی های خود را بروی میز جلوی مبل قرار می دهند. بنابراین به یک حقیقت ساده می رسیم و آن هم چیزی نیست جز اینکه مبلمان راحتی در خانه پر استفاده ترین لوازم در دکوراسیون داخلی منزل هستند. برای اینکه خریدی مناسب در این زمینه داشته باشید باید به چند فاکتور توجه ویژه ای داشته باشید. اولین فاکتور همانطور که از نام مبلمان راحتی برمی آید میزان راحتی تمامی قطعات مبل است. سعی کنید حتما قبل از خرید مبل مورد نظر خود چندین بار آنرا از لحاظ راحتی بررسی کنید و با مدل های دیگر بسنجید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ابتدایی ترین قدم در انتخاب مبل راحتی انتخاب رنگ و الگو هست. قبل از انتخاب رنگ و الگوی مبل خود باید به ویژگی های داخلی اتاق تان توجه کنید مانند میزان روشنایی اتاق، اندازه پنجره ها و لوازم موجود در محیط اتاق، بعداز مشخص کردن دقیق ویژگی های اتاق می توانید به انتخاب رنگ، طرح و الگوی مبل راحتی خود بپردازید. برای مثال تعداد زیادی از افراد مبل راحتی و کاناپه خود را با پرده های خود سِت می کنند البته این کار برای اتاق هایی خوب است که در آن تنوع رنگی زیادی وجود ندارد. همچنین اگر در دیوار اتاق نشیمن یا پذیرایی تان از کاغذ دیواری پوشانده شده است بهتر است از انتخاب رنگ های تیره با طرح و الگوهای برجسته و پر خودداری کنید چرا که در اینصورت از لحاظ دیداری به چشم بیننده نامناسب بنظر می رسند. برای ست کردن رنگ و مدل کاناپه و مبل راحتی مورد نظرتان با پرده بهتر است به این نکته توجه کنید که پرده ها نباید بعنوان وسیله ایی دکوری در کانون توجه بینایی در یک اتاق قرار بگیرند. باید برای پنجره های کوچک از پرده های کوچک و برای پنجره های بزرگ از پرده های بزرگ استفاده کنید تا در صورت سِت کردن آنها با مبلمان منزل خود مشکل دیده نشدن مبلمان خود را نداشته باشید.

مبل راحتی

نکته دیگر کیفیت پارچه کاناپه راحتی است. پارچه های ترک معمولا از لحاظ کیفیت از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند و نیازی به نگرانی در این زمینه نیست اما باز هم از ضد لک بودن و مناسب بودن کیفیت آن اطمینان حاصل کنید، زیرا به دلیل استفاده زیاد از کاناپه های راحتی در نشیمن خانه ممکن است نوشیدنی و خوردنی هایی هنگام بازی بچه ها بروی آنها ریخته شود که در صورت مناسب نبودن پارچه مبلمان و ضد لک نبودن آنها، برای نظافت و پاکیزگی مبلمان خود با مشکلات زیادی روبرو می شوید. نکته مهم بعدی اندازه کاناپه راحتی است. قبل از خرید باید به اندازه گیری دقیق محیط نشیمن و پذیرایی خود بپردازید تا از انتخاب مدل های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک، به نسبت فضایی که در اختیار دارید، دوری کرده باشید. مدلی که متناسب با فضا نباشد هر چقدر هم که زیبا و گران باشد،

مشخصات مبل راحتی

جنس پارچه و روکش

انتخاب جنس روکش مناسب برای مبل است. جنس پارچه ای می تواند یکی از بهترین انتخاب ها به حساب آید. جنس های چرمی و فوم، شدت تعریق بدن را در زمان طولانی بیشتر می کنند و علاوه بر آن در فصل سرما خنک تر از بقیه روکش ها هستند. جنسی انتخاب نمایید که برایتان آرامش و راحتی به همراه داشته باشد. بهتر است که پارچه به کاررفته در مبل از موادی تشکیل شده باشد که اصطکاک کمتری ایجاد نماید.

مبل راحتی

میزان راحتی

نکته دیگر در انتخاب مبل، میزان راحت بودن آن است. مبلی انتخاب کنید که بتوانید در زمان تماشای برنامه موردعلاقه تان به راحتی بر روی آن دراز بکشید و هم زمان نیز خستگیِ ناشی از یک روز کاری را از تن بیرون کنید. اندازه طول کاناپه باید با قد شما هماهنگ باشد تا در زمان استراحت، پایتان آویزان نشود. درصورتی که محدودیت فضا دارید می توانید طول مبل را کوچک تر و متناسب با فضا سفارش دهید و از پاف جلو مبلی استفاده نمایید. در این حالت باید عرض پاف را مناسب با عرض مبل تهیه کنید تا علاوه بر کارایی، از زیبایی بصری نیز برخوردار باشد. توجه کنید که مبل شما در این حالت نباید دسته داشته باشد.

مبل راحتی

طرح و رنگ پارچه

اگر کاناپه را مقابل دیوار قرار می دهید، پیشنهاد می کنیم از پارچه ای ساده و بدون طرح استفاده کنید. در این حالت دستتان در انتخاب طرح و رنگ پوشش دیوار و پرده، باز است. درصورتی که مبل را در وسط قرار می دهید می توانید انتخاب آزادانه تری در طرح و رنگ روکش آن داشته باشید. درنهایت همیشه رنگ های خنثی مانند بژ، فیلی، کرم و قهوه ای می توانند انتخاب دلپذیرتری باشند. شما می توانید از کوسن ها با طرح و رنگ پرمایه برای جلوه بخشیدن به فضا استفاده کنید.

شاید جزء آن دسته از افرادی هستید که وقتی تمامی اعضای خانواده دور هم جمع می شوند به تماشای فیلم بنشینید، پس سعی کنید چیدمانی طراحی کنید که با استفاده از مبلمان مناسب اوقات خوشی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

مبل راحتی

مشخصات مبل راحتی ال شکل

کاناپه های منطقه ای (مدولار)که بیشتر افراد به آن مبلمان ال شکل می گویند از کنار هم قرار دادن تکه هایی از مبلمان از انواع تک دسته گرفته تا مبلمانی برای دراز کشیدن تشکیل می شود. مبلمانی چند منظوره که تقریبا در اتاق نشیمن با هر اندازه ای قابل استفاده است. این کاناپه ها فضای نشیمن راحت و زیادی را در اختیار شما قرار می دهند و به دلیل اتصال به هم و اینکه به اشغال جایی برای دسته مبل نیازی ندارند، بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک به شمار می روند. به دلیل اینکه مبلمان منطقه ای اندازه بزرگی دارد، آثار هنری باید با اندازه این مبلمان هماهنگ باشد و به دکوراسیون تعادل ببخشد. زمانی که مبلمان زیادی در فضا وجود دارد ، احساس کمبود آثار هنری بیشتر حس می شود. بنابراین برای اینکه کنجی دنج داشته باشید دیوار را خالی رها نکنید و از آثار هنری متنوعی روی دیوار پشتی کاناپه منطقه ای استفاده کنید.

مبل راحتی

با توجه به اینکه کاناپه های منطقه ای تکه های بزرگی دارند هنگام انتخاب میز پذیرایی دقت داشته باشید که باید تمام افراد بتوانند به راحتی به میز دسترسی داشته باشند. از میز پذیرایی متناسب با شکل مبلمان استفاده کنید برای مثال برای کاناپه های گرد و بیضی شکل از میز گرد و برای انواع ال (L) و وی (V) شکل از میزی ال (L) یا مستطیل استفاده کنید.علاوه بر میزهای عسلی حداقل از یک میز کناری ثابت برای قرار دادن آباژور، شمعدان یا لوازم جانبی دیگر استفاده کنید.

مشخصات کاناپه راحتی

از آنجا که کاناپه راحتی معمولا برای تماشای تلویزیون و استراحت مورد استفاده قرار میگیرد باید به گونه طراحی شود که در طی استفاده طولانی مدت از آن احساس خستگی را در شخص به وجود نیاورد.

مبل راحتی

کاناپه دسته دار

برای کاناپه های جلوی تلویزیون از مبل های دسته کوتاه استفاده کنید. این انتخاب، قرار دادن سر و یا پا را در حالت درازکش دچار مشکل نمی کند.

مبل راحتی

مبل دسته یک طرفه

این مبل، نسبت به مبل دو طرف دسته، انتخاب مناسب تری برای فضاهای کوچک به حساب می آید. وجود دسته، مقداری از فضای راحتی را می گیرد. شاید این موضوع برای خانه های بزرگ مهم نباشد، ولی برای متراژهای کوچک اهمیت ویژه ای دارد.

مبل راحتی

ماساژور

درصورتی که مشکل هزینه ندارید و قصد دارید فضایی شاهانه در خلوت نشیمنتان خلق کنید، پیشنهاد می کنیم از مبل های ماساژور استفاده کنید. این مبل ها می توانند در زمان تماشای برنامه موردنظرتان، خستگی یک روز کاری را از تنتان خارج نمایند.

مبل راحتی

پاف جلو مبلی

از گزینه های مهم در سفارش راحتی جلوی تلویزیون، تهیه یک پاف با ارتفاع کمی پایین تر از مبلتان است. درصورتی که مشغول به تماشای برنامه موردعلاقه تان هستید، می توانید با قرار دادن پاهایتان بر روی پاف از آویزان بودن آن جلوگیری کنید.

مبل راحتی

عکس های جدیدترین مدل مبل راحتی

    مبل راحتی

مبل راحتی   مبل راحتی  مبل راحتی

مبل راحتی  مبل راحتی  مبل راحتی

مبل راحتی   مبل راحتی

مبل راحتی

مبل راحتی

مبل راحتی

مبل راحتی

مبل راحتی

مبل راحتی

مبل راحتی

مبل راحتی

مبل راحتی

مبل راحتی

نظرات