موارد مصرف و عوارض پماد زینک اکساید

0

پماد زینک اکساید چه نوع دارویی است؟ قبل از مصرف آن چه نکاتی لازم است؟ در چه مواردی مصرف می شود و عوارض آن چیست؟ شاید شما بخواهید از این نوع دارو استفاده کنید. در ادامه این مطلب به تمام سئوالات شما در رابطه پماد زینک اکساید پاسخ داده می شود. با ما همراه باشید.

موارد مصرف و عوارض زینک اکساید

پماد زینک اکساید چیست؟

کرم زینک اکسید، از جمله کرم های چند منظوره محسوب می شود که دارای طیف گسترده‌ای از کاربرد‌ها است. همانطور که می دانید؛ روی یک عنصر معدنی ضروری برای بدن است.این ماده در مقادیر بسیار کم مورد نیاز است، اما نقش عمده‌ای در عملکرد‌های مختلف بدن دارد.

موارد مصرف و عوارض زینک اکساید

موارد استفاده پماد زینک اکساید

  • پماد زینک برای جلوگیری از ایجاد بثورات جلدی پوشک در کودکان و سالمندان و درمان این بثورات و نیز سایر ازردگی های پوست استفاده می شود.
  • پماد زینک همانند یک سد برای جلوگیری از اسیب های پوستی و از دست دادن رطوبت نیزاستفاده می شود.
  • شیاف زینک اکساید برای درمان خارش، سوزش، تحریک پذیری و سایر ناراحتی های مقعدی ناشی از هموروئید یا حرکات دردناک روده مورد استفاده قرار میگیرد.

 

فواید پماد زینک اکساید

  • حفاظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش (UV): زینک اکسید، کم ضررترین ماده در کرم های ضد آفتاب است که از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماورای
  • بنفش محافظت می کند.
  • درمان آسیب های پوستی: اثرات درمانی نیز روی پوست دارد و باعث بهبود زخم می شود و مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی و خشکی پوست را کم می کند.
  • اثرات موثر روی پوست مانع تشکیل چربی اضافی روی پوست می شود.
  • این پماد بعضی اوقات برای درمان آکنه (جوش) به کار می رود. ایجاد لکه های پوستی، التهاب پوست و تعداد و شدت آکنه را کاهش می دهد.
  • بهبود التهابات پوستی برای درمان ادرار سوختگی در کودکان (سوختگی پوست کودک در پوشک)، اگزما، بریدگی و سوختگی پوست مفید است

 

نحوه مصرف

به منظور مصرف صحیح این پماد قسمت آسیب دیده را به خوبی شسته و لایه نازکی از پماد را به آن اعمال کنید و به آرامی مالش دهید. مطمئن شوید که قسمت آسیب دیده پوست به طور کامل با این کرم پوشیده شده باشد.

موارد مصرف زینک اکساید

 

تداخلات دارویی

داروهای موضعی پوست معمولا با داروهای دیگر تداخل ایجاد نمی کنند اما بسیاری از داروها هستند که حساسیت ایجاد می کنند. بنابراین مصرف هرگونه دارو را اعم از داروهای گیاهی، ویتامین ها، مسکن و داروهای بدون نسخه را به پزشک اطلاع رسانی کنید.

 

 

عوارض پماد زینک اکساید

برخی افراد حساس ممکن است به این پماد، حساسیت نشان دهند. بیشتر افراد هیچ مشکلی هنگام استفاده از پماد زینک اکسید ندارند، اما برخی افرادی که به این ماده حساسیت دارند ممکن است دچار عوارضی شوند.

نظرات