آیا کرونا با بخور جوش شیرین درمان می شود؟!

0

درمان کرونا با جوش شیرین، اخیرا در فضای مجازی توصیه هایی عجیبی برای درمان ویروس کرونا می شود. بعد ادعای درمان این ویروس با داروی امام کاظم (ع)، خوردن سیر و استفاده از پنبه آغشته به روغن بنفشه، حالا نوبت به بخور جوش شیرین رسیده است. در ادامه به بررسی ادعا درمان کرونا با جوش شیرین می پردازیم. با ما همراه باشید.

آیا کرونا با جوش شیرین درمان می شود؟!

 

آیا کرونا با جوش شیرین درمان می شود؟!

چند روزی است که در فضای مجازی، ویدئویی تحت عنوان “درمان معجزه آسای کرونا با جوش شیرین” منتشر می شود. در این ویدئو یک دکتر طب سنتی بیماران کرونایی رو به بخور جوش شیرین توصیه می کند. او با اطمینان کامل نه تنها از درمان کرونا صحبت می کند، بلکه با توصیه به ۵ مرتبه بخور این ماده به صورت مکرر و هر بار بخور به مدت دو دقیقه، اطمینان پیشگیری از این ویروس را می دهد.

درمان کرونا با جوش شیرین

حال با گفتگو با یکی از متخصصین بیماری های عفونی از صحت این ادعا باخبر می شویم. رحیم رئوفی در آخرین گفت و گوی خود ، در خصوص استفاده از بخور جوش شیرین اظهار می کند: “جوش شیرین در واقع همان بی کربنات سدیم است و زمانی که تجزیه شده به co۲ تبدیل می‌شود.” وی با بیان اینکه بخور جوش‌شیرین دو ضرر دارد، گفت: “خود ترکیب جوش شیرین، یک ترکیب محرک برای سیستم تنفسی است و معمولاً باعث تشدید سرفه می‌شود و مخصوصاً در افرادی که دارای آلرژی هستند.”

رحیم رئوفی

فوکال پوینت و متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: “همه می‌دانیم ابتلاء به کرونا باعث کمبود اکسیژن می‌شود و و در هوای دمی نیاز به اکسیژن بیشتر دارد نه کربن دی‌اکسید بیشتر. بنابراین استفاده از جوش شیرین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و قطعاً مضر است و از همه شهروندان خواهش می‌کنیم عدم استفاده از بخور جوش شیرین را به همه دوستان و آشنایان خود تذکر دهند و توصیه استفاده نکردن آن را اعلام می‌کنیم.”

نظرات