کشته شدن یما سیاوش خبرنگار افغانستان در انفجار کابل

0

کشته شدن یـما سیـاوش 

صبح امروز حوالی ساعت ۷:۴۵ انفجاری در منطقه مکروریان چهارم کابل رخ داد. یما سیاوش ، مجری سابق تلویزیون خصوصی طلوع در این حادثه کشته شد.

پلیس کابل گفت که این انفجار در ناحیه نهم شهر کابل اتفاق افتاده و کشته شدگان سه غیر نظامی بودند. به گفته پلیس این رویداد ناشی از انفجار مین مغناطیسی بوده است.

یما سیاوش

 

تلویزیون طلوع نیوز در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که یما سیاوش در این حادثه کشته و خانواده او نیز مرگش را تایید کرده‌اند.

براساس گزارشها یک خودرو سواری نوع کرولا که ازجاده فرعی مکروریان چهارم به سمت، جاده عمومی در حرکت بود که منفجر شد.

    یما سیاوش

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده که در حادثه امروز کابل سه کارمند این بانک کشته شدند. در خبرنامه بانک از یما سیاوش، مشاور امور روابط عمومی، احمدالله انس، معاون آمریت ریاست دفتر و امین الله رضایی رانندشان یادشده است.
یما سیاوش
صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان آقای سیاوش را یکی از بااستعدادترین مجری‌های افغانستان خوانده است.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز کشته شدن آقای سیاوش را “غم‌انگیز و اندوه‌بار” خوانده است. این نهاد افزوده که او سال‌های زیادی را برای ” تقویت و تحقق آزادی بیان، عدالت اجتماعی، برابری و صلح و ثبات در کشور فعالیت کرد.”

یما سیاوش

بیوگرافی یما سیاوش خبرنگار افغانستان

یما سیاوش، متولد ولسوالی کوهستان ولایت کاپیسا است. او در رشته حقوق و علوم سیاسی مدرک کارشناسی(لیسانس) داشت. نزدیک به یک دهه با رسانه‌های مختلف این کشور کار کرده بود و یکی از مجریان مطرح تلویزیون خصوصی طلوع بود. او اخیرا به عنوان مشاور امور روابط عمومی بانک مرکزی افغانستان آغاز به کار کرد.

نظرات