شون کانری جیمز باند | بیوگرافی شون کانری بازیگر نقش جیمز باند و خبر درگذشت

0

توماس شون کانری متولد ۲۵ اوت ۱۹۳۰ بازیگر شاخص اسکاتلندی بود.
این بازیگر در سن ۹۰ سالگی ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ درگذشت.

شون کانری

بیوگرافی شون کانری

کانری در ۲۵ اوت ۱۹۳۰ میلادی در ادینبورگ در اسکاتلند متولد شد. او بیشتر به دلیل ایفای نقش کاراکتر جیمز باند در هفت فیلم سینمایی (شش فیلم رسمی و یک فیلم غیررسمی) شناخته می‌شود. شون کانری در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ درگذشت.
شون کانری، ستاره فیلم‌های جیمز باند در سال ۲۰۰۳ پس از فیلم “گروه آقایان خارق‌العاده” که در ایران به “انجمن نجیب زادگان عجیب” معروف است، بازیگری را کنار گذاشت.

“دکتر نو” که در سال ۱۹۶۲ به وسیله ترنس یانگ ساخته شد، نخستین فیلم از مجموعه فیلم های جیمزباند بود که شون کانری را به عنوان نخستین جیمزباند سینما به تماشاگران معرفی کرد.

شون کانری

این بازیگر اسکاتلندی یکی از بازیگران نقش محبوب جیمزباند بود و فیلم‌هایی که او در این نقش بازی کرد، جزو مجموعه فیلم های پرفروش جیمزباند بود.

او در دوران فعالیت هنری‌اش در هفت فیلم جیمزباند حضور یافت.

جوایز شان کانری

شون کانـری در طول دهه‌ها فعالیت هنری جوایز متعددی شامل اسکار، دو جایزه بفتا و سه گلدن گلوب بدست آورد.

شون کانری

همسر شون کانری :

شون کانـری در سال ۱۹۶۲ با دیان کلینتو ازدواج کرد که این ازدواج تا سال ۱۹۷۳ به طول انجامید و این بازیگر در دومین ازدواج خود در سال ۱۹۷۵ با میشلین روکوبرن ازدواج کرد.

کانری پس از فیلم سینمایی انجمن نجیب‌زادگان عجیب در هیچ فیلم سینمایی ظاهر نشد و وقتش را به نوشتن زندگینامهٔ شخصی خود اختصاص داد. او در هفت ژوئن ۲۰۰۵ حضور خود در فیلم چهارم ایندیانا جونز را رد کرد. با این حال او در سال ۲۰۱۲ شخصیت انیمیشنی سر بیلی را دوبله کرد و مجری تولید این انیمیشن هم بود.

نظرات