ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری سال ۹۹

0

صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی برای بازنشستگان کشوری، دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام ضروری بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری را به اجرا می‌گذارد.

ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق (سال ۱۳۹۹) از اول آبان (امروز پنجشنبه) به مدت یک ماه خبر داد.

وام ضروری بازنشستگان

بازنشستگان و موظفین محترم مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می توانند از تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ با توجه به شرایط و ضوابط زیر از طریق همین بخش اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود نمایند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط ، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز و مراتب با پیام کوتاه(SMS) به اطلاع وی خواهد رسید.

مبلغ و کارمزد وام

مبلغ وام ضروری ۱۰ میلیون تومان است، گفت: همانند دوره های گذشته این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۳۶ ماهه ارائه می شود و بازنشستگان و ظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط عنوان شده در زیر میتوانند ثبت نام کنند.

شرايط دريافت وام ضروری بازنشستگان سال ۹۹

۱-مبلغ وام صد میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می نماید ، واریز خواهد شد.
۲-پرداخت اقساط وام ۳۶ ماهه با کارمزد سالیانه ۴% می باشد.
۳-متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
۴-وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
۵-متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
۶-فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا متقاضی می بایست پس از دریافت <<فرم تعهد وراث>> و تکمیل آن توسط سایر وراث، فرم مذکور را به همراه تصاویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متعهدین(سایر وراث) جهت تأیید در اختیار مدیریت های صندوق در مرکز استان قرار دهد.
۷-لازم به ذکر است تکمیل <<فرم تعهد وراث>> برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.
۸-تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تأیید مدیریت های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.
۹-درخصوص وراث صغیر و محجور، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام می بایست ارائه گردد.
۱۰-«بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می نماید، به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری ، توصیه می شود «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت نام نماید.
۱۱-«وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می کند ، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود «وظیفه بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت نام نماید تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از «دفترکل دوم» فراهم گردد.
۱۲-ذکر شماره دفترکل بازنشستگی ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.
۱۳-تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی در سنوات گذشته، مشمول مقررات مالی بانک خواهد بود.
۱۴-ثبت نام در سامانه ، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
۱۵- پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و …… مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

سایت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان

بازنشستگان و وظیفه‌بگیران محترم تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند به زودی و پس از اعلام رسمی روابط عمومی صندوق برای ثبت نام نوبت بعدی، از طریق آدرس زیر درخواست وام ضروری خود را ثبت کنند.

سایت ثبت نام (اینجا کلیک کنید)

متقاضی محترم ، تنها در صورت مشاهده پيام “ثبت نام شما با موفقيت صورت گرفت” عمليات ثبت نام وام برای شما پايان يافته است .

نظرات