حرف های دردناک پدر و مادر سید محمد موسوی زاده دانش آموز بوشهری + تصاویر

0

حرف های دردناک پدر و مادر سید محمد موسوی زاده دانش آموز بوشهری + تصاویر

علت خودکشی سید محمد موسوی زاده دانش آموز ۱۱ ساله دیری از زبان مادرش و عکس پدر و مادر و جزئیات جدید و دقیق تر از خودکشی دانش اموز ۱۱ ساله دیری در بوشهر و ورود مجلس به خودکشی پسر ۱۱ ساله بوشهری را به علت نداشتن گوشی موبایل برای درس خواندن و شبکه شاد را در این بخش از سایت حرف تازه میخوانید

حرف های دردناک پدر و مادر سید محمد موسوی زاده دانش آموز بوشهری

بیوگرافی سید محمد موسوی زاده دانش آموز بوشهری

سید محمد موسوی زاده ۱۱ ساله متولد دیر در بوشهر که در کلاس پنجم تحصیل میکرد ، در مهر ماه ۱۳۹۹ به علت نداشتن گوشی موبایل خود حلق اویز کرد . در خانواده کم درامد و وسع مالی ۶ نفره به دنیا آمده و فرزند اول خانواده بود. پدر او از صیادان منطقه است که از چند سال پیش دچار حادثه شده و کار نمکند و خانه نشین است.

خانواده و زندگی شخصی

به گزارش حرف تازه از همشهری آنلاین: سید محمد ۱۱ساله بزرگ‌ترین فرزند خانواده بود. او ۳برادر دیگر به نام‌های علی‌اصغر -۵ساله، حسین-۳ساله و رضا -۲ساله دارد. هرچند بیکاری و از کارافتادگی پدر زندگی را برای این خانواده سخت کرده بود اما مهم‌ترین سختی این خانواده وضعیت علی‌اصغر بود.

او از زمانی که به دنیا آمده، دچار معلولیت ذهنی است. نگهداری از او و تامین هزینه‌ها کمرشکن بود و پدرِ از کار افتاده خجالت‌زده همسر و فرزندانش بود. در چنین شرایطی مادر، به‌عنوان کارگر کار می‌کرد و با تلاش‌هایش توانسته بود جوابگوی نیازهای اولیه خانواده باشد.

جزئیات خودکشی پسر ۱۱ ساله بوشهری از زبان پدرش

مادر برای کار از خانه بیرون رفته بود و پدر با ۳ فرزند خردسالش در خانه بود. از وقتی که کرونا، مدرسه‌ها را به تعطیلی کشانده و دانش‌آموزان را خانه‌نشین کرده، سیدمحمد هم از طریق موبایل و شبکه شاد در خانه درس می‌خواند.

پدر محمد: «فکر می‌کردم سیدمحمد بیرون از خانه است. بلند شدم به آشپزخانه بروم که صحنه وحشتناکی دیدم. پسرم طنابی پلاستیکی دور گردنش پیچیده و روی زمین افتاده بود. خودم را کنارش رساندم و دیدم دیگر نفس نمی‌کشد. هنوز نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده است. باورم نمی‌شد که پسرم جانش را از دست داده است. خوب که دور و اطرافم را نگاه کردم، دیدم او طناب پلاستیکی را به دستگیره پنجره آشپزخانه بسته و یک بشکه پلاستیکی هم زیر پایش قرار داده و به این شکل جانش را از دست داده بود.»

علت خودکشی دانش آموز بوشهری

یکی از اقوام نزدیک سیدمحمد در این‌باره می‌گوید:« سیدمحمد، پسری آرام و متین بود. هیچ‌کس از او تندی یا پرخاشگری ندیده بود. او معمولا بزرگ‌تر از سنش رفتار می‌کرد و هیچ‌کس باورش نمی‌شود که او به خاطر یک گوشی خودکشی کرده باشد و احتمالا آنچه اتفاق افتاده یک حادثه است.»

او ادامه می‌دهد:« وقتی در این‌باره از پدر سیدمحمد پرسیدم، او گفت پسرش آن روز در آشپزخانه مشغول بازی بود و به‌احتمال زیاد قصد بازی داشته و ناخواسته این بلا را سر خودش آورده است.» او درباره نقل قول‌هایی که گفته می‌شود سیدمحمد به خاطر موبایل خودکشی کرده، می‌گوید:« وقتی پدرش را دیدم در دستش گوشی موبایل بود. او قسم می‌خورد که این گوشی برای سیدمحمد است و او با آن کارهای مدرسه‌اش را انجام می‌داد و به خاطر موبایل خودکشی نکرده است.»

عکس پدر و مادر محمد موسوی زاده دانش آموز بوشهری

حرف های دردناک پدر سید محمد موسوی زاده

سید عادل موسی زاده پدر محمد درباره این حادثه گفت: من زیر نظر بهزیستی دیّر مستمری‌بگیر هستم و وضع مالی خوبی ندارم. دارای یک همسر و سه فرزند و زیر نظر بهزیستی دیر مستمری بگیر هستم و وضع مالی خوبی ندارم اما با این وضع هر چه در توانم بوده برای خانواده‌ام کم نگذاشته‌ام.

وی گفت: فرزندم تنها یک گوشی داشت که خودم برایش خریداری کرده بودم و با آن تکلیف‌های مدرسه اش را انجام می داد تا اینکه در روزهای اخیر این گوشی خراب شد و از من خواست گوشی نو برایش تهیه کنم که قول دادم در اولین فرصت برای او خریداری کنم.

موسی زاده ادامه داد: با اینکه مدرسه هم اعلام کرد که برای دانش‌آموزان تبلت خریداری می‌کنیم اما تاکنون هیچ گوشی و تبلتی از مدرسه دریافت نکرده‌ایم .

اطلاعیه آموزش و پرورش درباره خودکشی محمد

در این اطلاعیه آمده است:« با توجه به تحقیق و بررسی‌های میدانی و جمع‌آوری مستندات، نامبرده از روز بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریورماه تا روز حادثه کار آموزشی خود را از طریق شبکه شاد با تلفن همراهی که توسط شخص مدیر مدرسه در فروردین‌ماه ۹۹ به ایشان اهدا شده بود، انجام می‌داد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است:«این دانش‌آموز تا آخرین ساعات روز حادثه در سامانه شاد به‌صورت فعال و در کلاس‌های درس مجازی آن‌لاین حضور داشته که تمامی مستندات، اعم از فایل‌های صوتی، تصویری و تکالیف و تمرین‌های درسی دانش‌آموز در گروه درسی موجود است. ضمنا نامبرده جزو دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم‌برخوردار بوده که در سال‌های تحصیلی به‌صورت مکرر مورد حمایت مدرسه و انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه بوده است و خانواده‌اش نیز این موضوع را تأیید می‌کند.»

مادر سید محمد موسوی زاده دانش آموز بوشهری

مادر مرحوم «سید محمد موسی زاده» روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: فرزندم هیچ گوشی و تبلتی از آموزش و پرورش دریافت نکرده بود و آنها نباید به عموم مردم اعلام کنند که این حادثه بخاطر گوشی نبوده‌است.

فاطمه نجار افزود: اعلام آموزش و پرورش مبنی بر اینکه گوشی تلفن همراه به ما تحویل داده‌است، واقعیت ندارد و ما تاکنون هیچ گوشی و تبلتی از آموزش و پرورش دریافت نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فرزندانم به پدر و مادرشان علاقه زیادی دارند، از مردم، رسانه‌ها و فضای مجازی خواست که از بیان هرگونه مطلبی در باره این حادثه خودداری کنند و همچون گذشته که پیگیر وضعیت ما نبودند اکنون نیز در این ارتباط، مطالب غیر واقعی منتشر نکنند و انصاف داشته باشند.

نجار ادامه داد: فرزندم اهل نماز و مسجد بود و در مراسم دینی همراه خودم می‌آمد و در مدت هشت ماه در فضای مجازی (شاد) مدرسه درس می‌خواند و تکلیف‌های خود را مرتب انجام می‌داد.

در این ارتباط «علی یزدانی پور» دادستان شهرستان دیر استان بوشهر نیز به ایرنا گفت: پرونده حادثه مرگ دانش‌آموز مدرسه شهید باهنر این شهر در شعبه بازپرسی دیر تشکیل شده و علت و انگیزه این حادثه در دست بررسی است.

علی یزدانی پور اظهار داشت: هنوز علت مرگ این دانش‌آموز معلوم نیست و پزشکی قانونی نظر خود را اعلام نکرده‌است؛ البته تحقیقات برای مشخص شدن علت و انگیزه این حادثه در دست انجام است و دستور دفن جسد روز گذشته صادر شد.

ورود مجلس به خودکشی محمد دانش آموز ۱۱ ساله

رییس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: پدیده خودکشی آنهم برای یک دانش آموز ۱۱ ساله فاجعه است و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم. این فاجعه باید به درستی علت‌یابی شود تا در آینده شاهد تکرار چنین مصیبت‌هایی نباشیم.​

احمد نادری رییس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به خودکشی یک دانش‌آموز ۱۱ ساله واکنش نشان و از پیگیری این موضوع در مجلس خبر داد.

متن به شرح زیر است:

پدیده خودکشی آنهم برای یک دانش آموز ۱۱ ساله فاجعه است و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم. این فاجعه باید به درستی علت‌یابی شود تا در آینده شاهد تکرار چنین مصیبت‌هایی نباشیم.

‌خدا به خانواده این دانش آموز صبر عنایت کند. حتما علت دقیق آنرا پیگیر خواهم بود.

 

منابع: رکنا و همشهری انلاین

نظرات