بیوگرافی و عکس های محمود یاوری پیشکسوت فوتبال و حواشی درگذشت

0

بیوگرافی و عکس های محمود یاوری پیشکسوت فوتبال

محمود یاوری پیشکسوت فوتبال و بازیکن فوتبال ایرانی بازنشسته و مربی فوتبال که سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه ورزشی خود دارد و از پیشکسوتان و بزرگان فوتبال ایران می باشد که بیش از ۶ دهه در زمینه فوتبال فعالیت کرده و خدمات ارزنده و افتخارات زیادی را برای فوتبال کشورمان کسب کرده است. در ادامه بیوگرافی و زندگینامه کامل با عکس های جوانی تا امروز و عکس خانواده و “همسر و فرزندان محمود یاوری” و “سوابق فوتبالی و ورزشی محمود یاوری” را در سایت حرف تازه بخوانید.

بیوگرافی و عکس های محمود یاوری پیشکسوت فوتبال و همسرش + زندگینامه و افتخارات

بیوگرافی محمود یاوری

محمود یاوری متولد ۱۸ مهر ۱۳۱۸ در اصفهان، بازیکن بازنشسته در پست مدافع و سرمربی فوتبال و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران است که به پدرخوانده سپاهان معروف است . برادرش محمد نیز در فوتبال مشغول است

سوابق ورزشی

فوتبال را از کودکی و بطور حرفه ای از ۱۴ سالگی در اصفهان شروع کرده و تاکنون در تیم هایی چون شاهین اصفهان و پاس تهران، تیم ملی ایران و … در پست مدافع توپ زده است

بیوگرافی و عکس های محمود یاوری و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی و افتخارات

همسر محمود یاوری کیست

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و حاصل این ازدواج سه فرزند پسر به نام های بابک و بهنام و بهزاد است.

فرزندان محمود یاوری

عکس های فرزندان محمود یاوری سرمربی سابق تیم ملی فوتبال

پسرهای محمود یاوری با فوتبال بیگانه نیستند؛ بابک مربی تیم نوجوانان سپاهان و بهنام مربی تیم آکادمی برادرم و بهزاد هم کارشناس فوتبال است.

شاهین اصفهان ( سپاهان کنونی)

یاوری فوتبال را از تیم شاهین اصفهان (سپاهان فعلی) آغاز کرد و تا سال ۱۳۴۲ در خدمت این باشگاه بود.

پاس تهران

بعد از شاهین اصفهان در سال ۱۳۴۲ به عضویت تیم پاس تهران درآمد و تا سال ۱۳۵۰ در این تیم حضور داشت.

عکس های جوانی محمود یاوری سرمربی سپاهان

محمود یاوری سرمربی تیم ملی ایران

آقای یاوری در سال ۱۳۶۳ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و در شش بازی که تیم ملی فوتبال ایران را هدایت کرد، در هر ۶ بازی پیروز شد و کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت

همچنین در سال ۱۳۵۶ به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان و در سال ۱۳۵۷ سرمربی تیم ملی ب و تیم ملی امید مشغول بکار شد

در کارنامه ورزشی مدیریت تیم ملی فوتبال جوانان ایران نیز به چشم میخورد.

خداحافظی از فوتبال و دوران مربیگری

او در سال ۱۳۵۰ خداحافظی زودهنگام  از فوتبال کرد و به عنوان بازیکن فوتبال، بازنشسته شد و از فوتبال خداحافظی کرد.

ایشان بعد از خداحافظی از فوتبال، در زمینه مربیگری فوتبال کارش را ادامه کرد.

از جمله تیم هایی که سرمربی و مربیگری آنها را بر عهده داشته میتوان به ذوب آهن اصفهان سپاهان اصفهان، برق شیراز سپاهان اصفهان تیم ملی جوانان ایران، تیم ملی امید ایران، تیم ملی ایران،  تیم ملی جوانان ایران، سپاهان اصفهان، برق شیراز،  فجر سپاسی شیراز، پاس تهران، تراکتورسازی تبریز،  ابومسلم مشهد، استقلال اهواز، راه‌آهن شهرری و شاهین بوشهر، صبای قم، پاس همدان استیل‌آذین تهران، مس کرمان و … اشاره کرد.

زندگینامه و خانواده محمود یاوری سرمربی فوتبالدرگذشت محمود یاوری

این پیشکسوت فوتبال در مهر ماه ۹۹ به علت عارضه ریوی و شرایط جسمانی نامناسب از سوی خانواده‌اش به یکی از بیمارستان‌های شهر اصفهان منتقل شد و بعد از معاینات اولیه پزشکان او را به ICU انتقال دادند.

بابک یاوری، فرزند سرمربی سابق تیم ملی درباره وضعیت پدرش گفته که ریه پدرم آمبولی کرده و در ریه‌اش خون لخته شده بود که و سطح هوشیاری وی نیز بسیار پایین بود.

یاوری ۲۰ آبان ۹۹ بعد از تحمل یک دوره فشرده بیماری دارفانی را وداع گفت. یاوریِ ۸۱ ساله در تیم‌های سپاهان و فجرسپاسی هم مربیگری کرده بود.

۲۱ آبان ماه ۹۹ نیز در حضور انبوه پیشکسوتان و هواداران در ورزشگاه تختی ؛ مردم اصفهان اصفهان با مرحوم یاوری وداع کردند.

خبرنگاران ، فوتبالیست‌ها و چهره‌هایی مثل محمدرضا ساکت ، علی شجاعی ، مهدی اخوان ، محسن یزدخواستی که همگی از شاگردان و دوستان مرحوم یاوری بودند در این تشییع حضور داشتند.

پس از مراسم در ورزشگاه تختی پیکر این سرمربی دیرپای فوتبال ایران راهی باِغ رضوان اصفهان شد تا در قطعه نام آوران به خاک سپرده شود.

خلاصه مصاحبه محمود یاوری

من ۱۸ مهر به دنیا آمدم

من هجدهم مهر به دنیا آمده‌ام، اما همه به اشتباه مرا متولد اردیبهشت می‌دانند. حتی فردوسی پور هم یک بار در برنامه‌اش همین آمار اشتباه را گفت که پسرم به وی اعتراض کرد.

شروع فوتبال

من بازیکن تیم آموزشگاه‌های اصفهان بوده و بازی‌ام هم خوب بود، ۱۴ سالم بود که توسط بهروز زندی به این تیم معرفی شدم. افراد بزرگی در این تیم حضور داشتند و استاد حریری که بازیکن تیم ملی بود، مربیگری این تیم را برعهده داشت.

در سن ۱۶ سالگی به تیم بزرگسالان شاهین راه یافتم؛ سال ۴۲ در مسابقات کشوری در ارومیه، کاپیتان تیم اصفهان بودم و از ۱۹ گل تیم اصفهان، ۱۵ گل را من به ثمر رساندم

استخدام دانشگاه پلیس

سروان صادقی که بعدها تیمسار صادقی شد و رییس تربیت بدنی باشگاه پاس و شهربانی آن زمان بود، بازی من را پسندیده بود و گفت: می‌خواهی به دانشگاه پلیس بروی که من موافقت کردم و بدون کنکور استخدام شدم.

سه فاکتور مهم در فوتبال

همیشه اعتقاد داشته‌ام در فوتبال ایران باید سه فاکتور را داشته باشی؛ پول، پارتی و پز؛ من با دسترنج و استعداد خودم به این موقعیت رسیدم و از هیچ کدام از این سه فاکتور استفاده نکردم.

مربیگری تیم شهربانی

بعد از مقطعی که در تیم شهربانی مربیگری کردم، در کادر فنی تیم پاس حضور داشتم. روال کار در تیم پاس به گونه ای بود که اسداللهی تیم را آرنج می‌کرد، نرمش و تمرین با محمد رنجبر بود و حشمت مهاجرانی، حسن حبیبی و من هم مربیان تیم بودیم.

یک روز سه نفر دیگر در تمرین غیبت داشتند و اسداللهی مرا صدا کرد و گفت: محمود تیم را نرمش بده؛ من هم شروع به گرم کردن تیم کردم. پس از پایان تمرین اسداللهی مرا صدا کرد و گفت: تو روزی مربی بزرگی خواهی شد؛ وقتی این حرف را زد، من پیش خودم شرمنده شدم و گفتم من در حد این تعریف‌ها نیستم.

اهل ظاهر فریبی نیستم

من اصولا عادت ندارم خودم را به جایی ببندم و فقط به خدا تکیه کرده‌ام. اهل ظاهر فریبی هم نیستم و حاضر نیستم برای پول و مقام خودم را به کسی وابسته کنم، چون معتقدم خدا به انسان‌ها عزت می‌دهد

مربیگری

من در دوران مربیگری، هشت مرحله با تیم‌های ملی همکاری داشته‌ام، چهار مرحله در جوانان بوده که دو بار دستیار حشمت مهاجرانی بوده‌ام و دو بار هم سرمربی.

یک دوره سرمربی تیم ملی امید بوده‌ام. یک مقطع هم مدیر فنی تیم ملی امید بودم و با این تیم شش ماه کار کردم، زمانی که سیموئز انتخاب شد، تیم را شسته رفته تحویل دادم

لقب پدر خوانده سپاهان

من در سه مقطع زمانی متفاوت و در ۱۲ سال هدایت تیم سپاهان را بر عهده داشتم. به همین خاطر مرا پدرخوانده سپاهان می‌نامیدند. این صفت را برای سه نفر به کار می‌برند؛ من، مسعود تابش و محرم نویدکیا که هر سه در زمان خودمان زحمات زیادی برای سپاهان کشیدیم.

استقلال و پرسپولیس وسوسه نشدید؟

همیشه دوست داشته‌ام که در آرامش مربیگری کنم و شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس با این همه حاشیه به روحیات من نمی‌خورد

محمد یاوری برادر محمود یاوری

من در قبال برادرم هم نکردم؛ محمد آقا اگر در تیمی به جز سپاهان که من سرمربی‌اش بودم بازی می‌کرد، بیشتر به او میدان می‌دادند.

در تیم‌های پاس و صبا به عنوان مشاور در کنار من بود؛ من عین برخی از مربیان عادت ندارم به هر تیمی می‌روم، برادرم را هم دنبال خودم ببرم. زیرا معتقدم هر کسی را بهر کاری ساختند. محمدآقا اولین و بهترین آکادمی فوتبال ایران را تاسیس کرد و پایه و اساس فوتبال آکادمی محور را بنا نهاد که البته از کمک محمدرضا ساکت هم نباید گذاشت.

من نه قیصر هستم و نه سلطان و نه ژنرال

من فقط محمود یاوری هستم،یک مربی با اخلاقیات و اصول خاص خودش. لقب امیر کبیر را هم شنیده بودم که روزنامه‌ها نوشته بودند.

در بین مربیان خارجی، الگویی هم داشته‌اید؟

در مقطعی کار ساکی مربی ایتالیا را می‌پسندیدم و بعد هر چه جلو آمد، آرسن ونگر را قبول داشتم.

در بین مربیان فعلی ایران نیز  عبدالله ویسی

عکس های محمود یاوری

پدرخوانده سپاهان کیست + عکس و بیوگرافی

بیوگرافی و سوابق و افتخارات محمود یاوری پیشکسوت فوتبال

درگذشت محمود یاوری

منابع: تنظیم بیوگرافی در مجله اینترنتی حرف تازه

خلاصه ای از مصاحبه محمود یاوری با روزنامه اصفهان زیبا

نظرات