اصابت و برخورد بمب و خمپاره به روستای پرویزخانلو در آذربایجان شرقی + تصاویر

0

اصابت و برخورد بمب و خمپاره به روستای پرویزخانلو در آذربایجان شرقی و بمباران روستای پرویزخانلو امروز ۱۰ مهر ۹۹ را در تصاویر زیر و امار خرابی ها و آسیب ها به روستای پرویز خانلو را در این بخش میخوانید.

اصابت و برخورد بمب و خمپاره به روستای پرویزخانلو در آذربایجان شرقی + تصاویر

 

(عکس) برخورد بمب و خمپاره به روستای پرویزخانلو خداآفرین

امروز ۱۰ مهر ۱۳۹۹ در پی جنگ و تنش در بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ به شهرستان خداآفرین در استان آذربایجان شرقی اصابت کرد.

فرماندار شهرستان خداافرین گفت: از صبح امروز تا کنون پنج خمپاره جنگ نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ به این شهرستان اصابت کرده است.

علی امیری راد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه خمپاره به اطراف روستای پرویز خانلو اصابت کرده است که ۲ تا از این خمپاره ها به یونجه زارهای اطراف روستا و دیگری به یکی از باغها اصابت کرده است.

وی ادامه داد: ۲ خمپاره نیز به منطقه مسکونی روستای پرویز خانلو اصابت کرده که یکی به پشت بام یکی از منازل مسکونی برخورد کرده و دیگری نیز به شیشه های ساختمان مسکونی دیگر آسیب وارد کردا است.

امیری راد گفت: براثر اصابت این خمپاره ها یک کودک ۶ ساله مصدوم شده است که بلافاصله به مرکز درمانی منتقل و به صورت سرپایی درمان شد.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

عکس محل اصابت بمب و خمپاره به روستای پرویز خانلو

اصابت و برخورد بمب و خمپاره به روستای پرویزخانلو در آذربایجان شرقی + تصاویر

در ادامه جنگ بین ارمنستان و آذربایجان، خمپاره نامعلوم که در درگیری میان ارمنستان و آذربایجان شلیک شده به روستای پرویز خانلو از توابع بخش گرمادوز در شهرستان خداآفرین اصابت کرد. در این حادثه شش واحد از خانه‌های روستایی تخریب شده و متاسفانه بر اثر اصابت این خمپاره‌ها یک کودک در این روستا مجروح شده که بلافاصله به درمانگاه منتقل شده است.

پیش از این هم نزدیک به ده خمپاره از آغاز درگیری ارمنستان و آذربایجان به روستاهای شهرستان خداآفرین اصابت کرده بود که خوشبختانه تلفات مالی و جانی نداشت. علیار راستگو،معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرده بود که به طرفین درگیر در خصوص اصابت این خمپاره‌ها به روستاهای مرزی ایران هشدار داده شده است. / منابع: آناج و عصر ایران

 

نظرات