اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال تنهاترین سردار با نقش +داستان و بیوگرافی بازیگران

0

اسامی بازیگران سریال تنهاترین سردار با نقش +داستان و بیوگرافی بازیگران

سریال تنهاترین سردار :  خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران سریال تنهاترین سردار با اسامی و عکس ها و نقش های هنرپیشه های این سریال همراه با اسامی عوامل با بازی ابوالفضل پورعرب،افسانه بایگان،زنده یاد فریده صابری و… در ادامه مطلب میخوانید.
سریال ایرانی به نویسندگی و کارگردانی مهدی فخیم زاده و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی است. این سریال در ژانر مذهبی و تاریخی در سال ۷۴ ساخته و برای اولین بار سال ۷۵ از شبکه اول سیما منتشر شد. حالا قرار است بار دیگر این سریال در ایام صفر ۱۴۰۱ بر روی آنتن شبکه آی فیلم از شهریور ۱۴۰۱ برود. در ادامه مطلب به معرفی سریال تنهاترین سردار و بازیگران آن می پردازیم و همچنین زمان پخش آن در ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ از آی فیلم را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم. با ما باشید.

خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال تنهاترین سردار

سریال تنهاترین سردار چند قسمت است

سریال تنهاترین سردار چند قسمت است و ساعت پخش و تکرار از آی فیلم در شهریور ۱۴۰۱ همراه با اسامی بازیگران با عکس و بیوگرافی درباره این که شبکه آی فیلم آنرا پخش می کند در اینجا بخوانید.

تنهاترین سردار سریالی است به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده که در سال ۱۳۷۵ از شبکه ۱ سیما به روی آنتن رفت. این سریال به روایت قسمت کوتاهی از زندگی حسن بن علی، قضیه صلح او با معاویه و شرایط جامعه اسلامی و شیعیان و اتفاقات پس از درگذشت او می‌پردازد.

خلاصه داستان

تنهاترین سردار روایتگر ۶ ماه آخر زندگانی امام دوم شیعیان، امام حسن مجتبی (ع) است که در نهایت منجر به شهادت ایشان می شود. فخیم زاده، کارگردان این مجموعه فاخر داستان خود را از جایی آغاز می‌کند که همزمان با شهادت امام اول شیعیان، امام علی (ع)٬ یکی دیگر از خوارج هم قصد جان “معاویه” را می‌کند که در انجامش ناکام می‌ماند.

داستان سریال تنهاترین سردار

حوادث پس از شهادت حضرت علی (ع) ماجرای صلح امام حسن (ع) با “معاویه” و همچنین شرایط جامعه اسلامی و شیعیان پس از شهادت ایشان از جمله مسائل مطرح شده در این مجموعه است.

افسانه بایگان در سریال تنهاترین سردار

دکور این سریال پیش‌تر با مساحتی در حدود ۶۲۰۰۰ مترمربع و با معماری عربی دوران بعد از اسلام جهت تهیه مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) در سال ۱۳۷۱ ساخته شده بود که مورد استفاده مجموعه‌های دیگری مانند تنهاترین سردار، ولایت عشق، طفلان مسلم، آخرین دعوت و برنامه‌های مناسبتی قرار گرفت.

 

اسامی بازیگران سریال تنهاترین سردار

اسامی بازیگران سریال تنهاترین سردار

دیگر عوامل

نویسنده و کارگردان: مهدی فخیم زاده، تهیه کننده: غلامرضا موسوی، دستیاران فیلمبردار: جلال علی فکر، ناصر کاووسی، دستیاران کارگردان: غلامرضا کریمی و شاهین شهباززاده، سرپرست گویندگان: ژرژ پطرسی، جلوه های ویژه: نجف فتاحی و حمید روزبهانی، طراح گریم: جلال معیریان، اجرا: فرامرز بهرامپور، برنامه ریز: مهرداد میرفلاح، منشی صحنه: حسین قناعت و شفق بیگی، مشاور فرهنگی و تاریخ: رسول جعفریان، مشاور فیلمنامه: رضا انصاریان.

نظرات