خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم پریناز

0

خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم پریناز

فیلم پریناز ساخته بهرام بهرامیان محصول سال ۱۳۸۹ با بازی بازیگران مطرح و سرشناس حواشی و توقیف چند ساله همراه بوده که در نهایت در سال ۱۳۹۶ اکران شد. در ادامه به معرفی کامل و اسامی بازیگران و حواشی سکانس جنجالی تجاوز و خلاصه داستان و نقد و بررسی و بیوگرافی بازیگران فیلم پریناز به همراه نقش در فیلم و تصاویر پشت صحنه و فیلم را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم پریناز به همراه نقش + معرفی کامل و خلاصه داستان

پریناز فیلمی به کارگردانی بهرام بهرامیان و نویسندگی بابک کایدان ساختهٔ سال ۱۳۸۹ است. این فیلم به مدت ۷ سال توقیف بود. دلیل توقیف شخصیت اصلی فیلم با بازی فاطمه معتمدآریا بود. این فیلم سرانجام با تغییرات و حذفیات بخش‌هایی از آن در شهریور ۱۳۹۶ در گروه هنر و تجربه اکران شد.

اسامی بازیگران فیلم پریناز به همراه نقش

فاطمه معتمدآریا در نقش فرخنده
طناز طباطبایی
فرهاد آئیش
مصطفی زمانی در نقش فرد عقب افتاده با گریم خاص
حمید فرخ نژاد
شبنم قلی‌خانی در نقش خورشید
مژگان بیات در نقش دوست خورشید
امیرحسین فتحی در نقش فرد تجاوز کننده به خورشید
فرخ نعمتی
مائده طهماسبی
مریم ضیائی در نقش پریناز

فاطمه معتمدآریا در نقش فرخنده

موضوع و خلاصه داستان فیلم پریناز

خلاصه داستان فیلم پریناز

پریناز پس از مرگ مادر، به سراغ خاله‌اش می‌رود که تنها کسی است که می‌تواند به او پناه بدهد. خاله از پذیرفتن او امتناع می‌کند. اما سرانجام در ماجراهایی پریناز بالاجبار با خاله‌اش (که تنها کسی است که دارد) زندگی می‌کند و پس از آن اتفاقات خاصی برایشان به وقوع می‌پیوندد.

صحنه تجاوز یک مرد به یک زن. که بعدها کاشف به عمل می‌آید که این مرد، شوهر دوست این زن است. بعد از این سکانس با مرگ خورشید با بازی شبنم قلی‌خانی روبه‌رو می‌شویم که معلوم نیست عمدی است یا غیر عمدی.

پریناز به همراه دوست مادرش به خانه فاطمه معتمدآریا («فرخنده» خاله پریناز) برده می شود. در اتاقی تاریک فرخنده را می بینیم که تنهاست و دارد فیلم تماشا می کند و در ادامه متوجه بیماری وسواس غیرعادی و زیاد اومی شویم.

از آن‌سو یکی از بچه‌های لال محل، هنگام بازی با پریناز زبان باز می‌کند و اهل محل به دنبال این فرشته کوچک مي‌روند تا از او در تمامی مسائل شفا بگیرند.

پریناز فیلمی درباره زندگی خانوادگی یک دختربچه و چالش های آن است که بهرام بهرامیان آن را به نگارش درآورده است مصطفی زمانی با گریمی کاملا متفاوت در این فیلم به ایفای نقش می پردازد.

بهرام بهرامیان کارگردان فیلم پریناز

بهرام بهرامیان کارگردان

پریناز دومین فیلم بلند سینمایی بهرام بهرامیان بعد از فیلم آل است که در سال ۸۹ ساخته شد اما نتوانست در زمان خودش اکران شود . این فیلم سینمایی بعد از گذشت سال در سینماهای کشور به نمایش درمی آید.

بهرام بهرامیان داستان دختر بچه ای را روایت می کند که از یک رابطه نامعلوم به دنیا آمده و با مادرش در یکی از محله های تهران زندگی می کند، که البته تنها قسمت واضح و روشن فیلم همین جاست.

اسامی عوامل فیلم

دیگر عوامل فیلم عبارتند از : مدیر فیلمبرداری: ایرج عاشوری، تدوین: مصطفی خرقه‌‌پوش، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری، صدابردار: اسحاق خانزادی، صداگذاری و ترکیب صدا: اسحاق خانزادی، علی ابوالصدق، جلوه‌های ویژه: حمید رسولیان، موسیقی: محمدرضا درویشی، طراح صحنه: رضا حاجی‌درویش، طراح لباس: ژاله زکی‌‌زاده، ، مدیرتولید: محمد نشاط، عکاس: جواد جلالی، مدیر تبلیغات: میثم معراجی، روابط عمومی: سعیده الله دادی

شبنم قلی خانی در نقش خورشید

شبنم قلی خانی در نقش خورشید

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی

مژگان بیات

مژگان بیات در فیلم سینمایی پری ناز

طناز طباطبایی

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم پریناز به همراه نقش + معرفی کامل و خلاصه داستان فیلم پریناز

امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی فرد تجاوز کننده به خورشید

نظرات