اسامی بازیگران فیلم خواب سفید با نقش + داستان و عکس جدید بازیگران فیلم خواب سفید

0

اسامی بازیگران فیلم خواب سفید با نقش + داستان و عکس جدید بازیگران فیلم خواب سفید

بیوگرافی بازیگران فیلم خواب سفید فیلمی ایرانی به کارگردانی و بازی حمید جبلی (رضا) در کنار الیزابت امینی (فریبا) و صحرا کریمی (معصومه) می باشد. فیلم خواب سفید فیلمی ایرانی به کارگردانی حمید جبلی در سال ۱۳۸۰ ساخته شد و پس از گذشت دو دهه هنوز یکی از فیلم های پر مخاطب تلویزیون می باشد. داستان فیلم خواب سفید عاشقانه ای آرام است که در بین رضا و معصومه با بازی صحرا کریمی است. در ادامه به معرفی فیلم و خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم خواب سفید با بیوگرافی و عکس های شخصی و نقد و بررسی این فیلم در مجله حرف تازه می پردازیم

بیوگرافی و عکس های بازیگران فیلم خواب سفید + داستان و زمان پخش
فیلم سینمایی خواب سفید از ساخته های حمید جبلی و محصول ۱۳۸۰ است که در روز پنج شنبه ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم پخش خواهد آمد.

رضا جوانی ساده‌دل و خیال‌پرداز، رمانتیک و ساده‌دل، بلندپروازی‌هایی فراتر از اندازه‌های خودش می‌کند. این فیلم محبوب پرویز دوایی، تجسم رویاهای عاشقانه دور از دسترس محرومانی است که حاضر نیستند از خیال‌بافی‌های‌شان دست بکشند، حتی اگر به پایانی تراژیک ختم شود. رضا شاگرد یک مغازه تهیه لوازم عقد و عروسی است و همین شغل هم رپیاهای رمانتیک او را تقویت می‌کند.

مایه‌های جدایی‌ناپذیر طنز از جبلی، در فیلمی که خودش نویسنده و کارگردان و بازیگر نقش اول آن است، از فیلم ترکیبی از طنز (با آن تکیه‌کلام معصومانه «حالت خوبه؟» رضا) و فانتزی و ملودرام می‌سازد که موقعیت رضا را تأثیرگذارتر و در عین حال رقت‌انگیز می‌کند. شصت‌وسومین سالگرد تولد حمید جبلی موقعیت مناسبی برای تبریک به او و یادآوری این فیلم زیبایش، «خواب سفید» است؛ از فیلم‌های قدرنادیده و از عاشقانه‌های غیرمتعارف سینمای ایران.

خلاصه داستان فیلم خواب سفید

داستان این فیلم درباره رضا شاگرد مغازهٔ فروش لوازم عقد و عروسی است. او مجرد است و با پدر پیرش زندگی می‌کند. رضا زن ندارد و قصد دارد زم مزرون دار به نام فریبا ازردواج کند. اما غافل از اینکه فریبا شوهر دارد و متاهل می باشد. از طرفی معصومه او را دوست دارد و برایش سنگ دوری و گل دوزی روی لباس عروس ها انجام می دهد.
رضا مسئول بردن وسایل مورد نیاز برای مزون‌های لباس عروس است. او هرچند وقت یکبار در خلال کارش به زیارت قبر مادرش می‌رود، در کنار قبرستان دختری به نام معصومه زندگی می‌کند که به رضا علاقه‌مند است، اما رضا به مانکنی که در ویترین مغازه است ،علاقه دارد و وقتی مانکن را می‌برند ،بسیار ناراحت می‌شود.

دانلود فیلم خواب سفید ساخته حمید جبلی
روزی رضا عاشق خانم مزون داری می‌شود که با شاگردش برای خرید به مغازهٔ آن‌ها آمده‌اند.
رضا منزل خانم را پیدا می‌کند و به بهانه‌های مختلف به آن جا سرمی زند و همین کار باعث می شود تا خانم مزون دار ،تصور کند رضا عاشق شاگرد اوست.او ترتیب مراسم خواستگاری ای را میدهد اما …

اسامی بازیگران فیلم خواب سفید بهمراه خلاصه داستان آن

در فیلم خواب سفید بازیگران قدیمی و صاحب نامی بازی کردند که عبارتند از:

• حمید جبلی در نقش رضا
• صحرا کریمی در نقش معصومه
• الیزابت امینی در نقش فریبا
• یوسف یوسف پشندی در نقش پدر
• عباس مدبر در نقش محمود آقا
• سپیده عیدی در نقش مریم
• حسین کلانتر در نقش حسن
• محمد نعیمی در نقش شوهر فریبا
• مهدی لباف در نقش اکبر
• ناصر جبلی در نقش پدر عروس
• فاطمه سحرفکر در نقش زن همسایه
• حسین نجفی در نقش مغازه دار
• علی عباس رفیعی در نقش داماد

الیزابت امینی بازیگر نقش فریبا

زمان پخش از آی فیلم

آی‌فیلم این هفته، فیلم سینمایی «خواب سفید» را برای مخاطبان در سراسر کشور به نمایش می‌گذارد.
این فیلم قرار است پنجشنبه شب ساعت ۲۳ از آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت ۷ و ۱۵ روز جمعه بازپخش می‌شود.

الیزابت امینی بازیگر نقش فریبا

الیزابت امینی بازیگر نقش فریبا در فیلم خواب سفید

صحرا کریمی بازیگر نقش معصومه

صغرا کریمی بازیگر نقش معصومه در فیلم خواب سفید

صحرا کریمی بازیگر نقش معصومه در فیلم خواب سفید میباشد او ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۶۴ در تهران، ایران در خانواده‌ای افغانی تبار زاده شد. وی کارگردان و نویسنده و بازیگر افغانستانی تبار است که در خال حاضر در خارج از کشور افغانستان زندگی می کند. او تحصیلات خود را در ایران تمام کرد و برای ادامه تحصیل به اسلواکی رفت. این هنرمند به عنوان بازیگر نقش اول، در چند فیلم فارسی نیز ایفای نقش کرده است. او در خانواده ای افغانستانی متولد شده این شخص در رشته کارگردانی فیلم تحصیلات خود را به پایان برد و پس از آن نیز فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه فیلمسازی و نویسندگی آغاز کرد.

حمید جبلی بازیگر نقش رضا

فیلم های حمید جبلی

 

نظرات