مصطفی فتل قاتل سجاد شاه سنایی اعدام شد کیست

0

مصطفی فتل قاتل سجاد شاه سنایی اعدام شد کیست

مصطفی صالحی معروف به مصطفی فتل از معترضان دی ۹۶ و قاتل شهید سجاد شاه سنایی چهارشنبه ۱۵ مرداد اعدام شد کیست در ادامه عکس و بیوگرافی مصطفی صالحی و سوابق و اتهامات وی را در مجله حرف تازه میخوانید.

مصطفی فتل قاتل سجاد شاه سنایی اعدام شد کیست + عکس و بیوگرافی مصطفی صالحی

عکس و بیوگرافی مصطفی صالحی

مصطفی صالحی معروف به فتل یکی از اغتشاشگران مسلح این جریان بود که با شلیک گلوله مستقیم سجاد شاه سنایی را در تاریخ ۱۱ دی ماه ۹۶ به شهادت رساند. ۴ مهر ماه سال ۹۷ دادستان نجف‌آباد خبر دستگیری قاتل و همدستان او را اعلام کرد و در ۲۸ بهمن ماه ۹۷ اولین جلسه دادگاه او به صوت علنی برگزار شد.

مرکز رسانه قوه قضاییه با اعلام این خبر نوشت: قاتل مدافع امنیت مردم شهید سجاد شاه‌سنایی بعد از ٣ سال، بامداد امروز در اصفهان به دار مجازات آویخته شد. بامداد ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ حکم قصاص مصطفی صالحی معروف به مصطفی فتل که در جریان حوادث دی ماه سال ۱۳۹۶ پاسدار شهید شاه سنایی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، به تقاضای اولیای دم به اجرا درآمد.

این حکم پس از رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان و تأیید دیوانعالی کشور و طی سایر تشریفات قانونی اجرا شد.

عکس و بیوگرافی مصطفی صالحی

علت اعدام مصطفی صالحی

مرکز رسانه قوه قضاییه افزوده است: این فرد طی دو مرحله در اغتشاشات سال ۹۶ به عنوان یکی از کارگردانان حضور داشته و با استفاده از یک قبضه سلاح شکاری اقدام به تیراندازی به سوی مأموران کرده که در نتیجه آن، شهید سجاد شاه سنایی که به منظور برقراری نظم و امنیت در محل حضور داشته به شهادت رسیده و ۶ نفر دیگر نیز مصدوم و مجروح شدند.

مصطفی صالحی از عوامل اصلی اغتشاشات دی ماه سال ۹۶ در کهریزسنگ نجف‌آباد بود که پس از چندین جلسه دادگاه به اتهام قتل پاسدار شهید سجاد شاه‌سنایی به اعدام محکوم شد. ضرب و جرح ٦ نفر دیگر نیز در پرونده وی وجود دارد.

 

عکس های اعدام مصطفی صالحی معروف به مصطفی فتل قاتل سجاد شاه سنایی در اصفهان

در اغتشاشات دی ماه ۹۶ آشوبگران در برخی شهرهای استان اصفهان از جمله کهریزسنگ نجف‌آباد، اغتشاشگران اقدام به تخریب اموال عمومی و تیراندازی به سمت مردم کردند که در جریان این درگیری‌ها، شهید سجاد شاه‌سنایی از حافظان امنیت مردم در حالی که بدون سلاح در یک کوچه محاصره شده بود، به شهادت رسید. از این شهید دو فرزند ۵ و ۸ ساله به یادگار مانده است.

عکس شهید سجاد شاه‌سنایی

بیوگرافی شهید سجاد شاه سنایی

به گفته قاضی پرونده، قاتل، متهم به قتل شهید شاه‌سنایی و ضرب و جرح ۶ نفر از همکاران وی بوده است و این حکم مجازات ۹۴۴ روز پس از زمان شهادت شهید شاه‌سنایی بامداد امروز اجرا شد.

نظرات