بیوگرافی و عکس های علی اشرف ریاحی و همسرش زینب نعمت زاده

1

بیوگرافی و عکس های علی اشرف ریاحی و همسرش زینب نعمت زاده

بیوگرافی کامل و تامل برانگیز علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت سابق و همسرش زینب نعمت زاده و تعداد فرزندان و سوابق شغلی و خانواده و سن و اصالت و اتهامات تا فرار از کشور را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و سوابق علی اشرف ریاحی داماد وزیر صنعت سابق و همسرش زینب نعمت زاده + جنجالها

بیوگرافی علی اشرف ریاحی

علی اشرف ریاحی، متولد سال ۱۳۵۷ در تهران، فرزند عبدالامیر، کارشناس ارشد مهندسی شیمی دارد و یکی از متهمان اخلال کلان در نظام اقتصادی و معاونت در تحصیل مال نامشروع است که نامش در کنار رضا حمزه لو، محسن احمدیان، ‌عباس صمیمی و مرجان شیخ الاسلامی آل آقا در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی مربوط به تخلفات کلان در پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی در اسفند ۹۷ مطرح شد.

خانواده و اتهامات علی اشرف ریاحی

فرار از کشور با پاسپورت دیگری

قاضی مسعودی مقام، در چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پتروشیمی گفت: «علی اشرف ریاحی» با پاسپورتی به نام دیگری از کشور فرار کرده است.
این فرد حتى علیه وزیرسابق که پدرخانمش است مطالبى در راستاى تسویه حساب شبنم نعمت زاده در بحث دارویى ارائه کرده و مستنداتى ارائه داده و مستنداتى که ارائه شده از ناحیه شرکا و معاونان شما بوده و مستندات راستى آزمایى شده است.

زندگینامه و سوابق علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت سابق

زندگی شخصی و خانواده

علی اشرف ریاحی ،شوهر خواهر  شبنم نعمت زاده متهم دارویی کشور و داماد مهندس محمد رضا نعمت زاده، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در دولت های اخیر و همسر زینب نعمت زاده است

زینب نعمت زاده همسر علی اشرف ریاحی

علی اشرف ریاحی در سال ۱۳۹۵، با زینب نعمت زاده ازدواج کرد و داماد مهندس محمد رضا نعمت زاده است

بیوگرافی زینب نعمت زاده همسر علی اشرف ریاحی

 

 

جزئیات اتهامات

روز ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹، در جریان رسیدگی به پرونده پتروشیمی، اسدالله مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه مفاسد اقتصادی خبر فرار ۵ متهم پرونده پتروشیمی را اعلام کرد که در بین این متهمان نام علی اشرفی ریاحی داماد نعمت زاده وزیر دولت یازدهم به چشم می خورد.

متهمان پرونده فساد پتروشیمی، عواید حاصل از مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را پس نداده اند. پرونده پتروشیمی مربوط به تخلف در شرکت PCC (شرکت بازرگانی پتروشیمی) است.

 

ماجرای اتهامات و فرار داماد وزیر صنعت سابق
اشرف ریاحی در پرونده فساد ۶ میلیارد یورویی پتروشیمی نقش زیادی داشته و به اتهام معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع نامش در کیفرخواست ذکر شده و در جلسات دادگاه حاضر می‌شد، اما حال با آغاز دوباره جلسات رسیدگی به این پرونده مشخص شد که او همسر و فرزندانش را روانه یکی از کشور‌های خارجی کرده، اما خودش به دلیل ممنوع الخروج بودن در داخل کشور متواری شده است، البته هنوز اطلاعات دقیقی موجود نیست که آیا او در داخل کشور حضور دارد یا اینکه از کشور خارج شده است.

بیوگرافی خانوادگی محمدرضا نعمت زاده و دامادش

ریاحی از همکاران مرجان شیخ الاسلامی و محسن احمدیان بوده و از طریق فساد‌های صورت گرفته مبالغ بسیاری را به جیب زده است، البته اشرف ریاحی برای دفاع از خود و حراست از عنوان خانوادگی همسرش یک بار اعلام کرد که موضوع پتروشیمی به قبل از سال ۹۵ و آغاز رابطه خویشاوندی او با خانواده نعمت زاده بر می‌گردد.

1 دیدگاه در “بیوگرافی و عکس های علی اشرف ریاحی و همسرش زینب نعمت زاده

  1. کیان گفت:

    علی اشرف ریاحی متولد ۱۳۵۵ هست و فوق لیسانس متالورری از دانشگاه شیراز و سال ۱۳۸۵ داماد نعمت زاده شده

نظرات