بیوگرافی و عکسهای جوانی اولیویا دی هاویلند بازیگر + علت مرگ

0

بیوگرافی و عکسهای جوانی اولیویا دی هاویلند بازیگر + علت مرگ

اولیویا دی هاویلند بازیگر تنها بازمانده از بازیگران فیلم خاطره انگیز بر باد رفته درگذشت .مروری بر زندگینامه و بیوگرافی شخصی و هنری و سوابق بازیگری و افتخارات و عکس های جذاب و دیدنی از جوانی تا مرگ و خانواده و همسر و فرزندان و علت مرگ و درگذشت وی در مجله حرف تازه.

بیوگرافی و عکسهای جوانی اولیویا دی هاویلند بازیگر نقش ملانی در بر باد رفته + علت مرگ

بیوگرافی اولیویا دی هاویلند بازیگر

اولیویا مری دی هاویلند متولد ۱ ژوئیه ۱۹۱۶ و درگذشت درگذشته ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۰، هنرپیشه بریتانیایی – آمریکایی و برنده جایزه اسکار بود.
مردم و بینندگان فیلم های خارجی او را با نام ملانی در فیلم بر باد رفته می شناسند

خانواده و زندگینامه شخصی

اولیویا از پدر و مادر انگلیسی در توکیو به دنیا آمده ، پدرشان وکیل بود و مادرشان بازیگر تئاتر. مادر الیویا با نام مستعار لیلیان فونتین در دنیای تئاتر مشهور بود و خواهر کوچک‌تر الیویا، نام فامیلی خود را از مادرش وام گرفت. از سال ۱۹۱۹ به کالیفرنیا مهاجرت کرد و از سال ۱۹۵۰ به فرانسه رفت و تا آخر عمر در پاریس زندگی کرد.

او خواهر بزرگ‌تر جون فونتین دیگر هنرپیشه هالیوود می‌باشد که او نیز برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم تردید (۱۹۴۱) است.

بیوگرافی اولیویا دی هاویلند بازیگر

درگذشت اولیویا دی هاویلند

بازیگر نقش ملانی در فیلم بر باد رفته در ۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۰ در ۱۰۴ سالگی در پاریس، فرانسه درگذشت .هاویلند که متولد ۱۹۱۶ بود، به مرگ طبیعی در خانه خود در پاریس درگذشت، جایی که بیش از ۶۰ سال در آن زندگی می‌کرد.

سال های فعالیت

فعالیت هنری را از سال ۱۹۳۵ شروع کرد و با بازی در فیلم بر باد رفته در نقش «ملانی همیلتون» در سال (۱۹۳۹) به شهرت رسید و با همین نقش در سینما و دنیای هنر ماندگار شد
دی هاولیند اولین بار در ۱۹۳۳ در نمایش “آلیس در سرزمین عجایب” روی صحنه رفت. و اولین نقش مهمش بازی در “رؤیای نیمه‌شب تابستان” بود. او با بازی مقابل ارول فلین در فیلم‌های ماجرایی چون “کاپیتان بلاد” (۱۹۳۵) و “ماجراهای رابین هود” (۱۹۳۸) به شهرت رسید، اما ماندگارترین نقش او در فیلم بر باد رفته (۱۹۳۹) رقم خورد

او در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ نیز به بازیگری ادامه داد، هرچند بیشتر در تلویزیون فعال بود و در ۱۹۸۶ برای بازی در سریال کوتاه “آناستازیا: راز آنا” برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد جایزه‌ امی شد.

درگذشت بازیگر نقش ملانی در بر باد رفته

مهاجرت به فرانسه

دی هاولیند از اواسط دهه ۱۹۵۰ با همسر فرانسوی خود پی‌یر گالانت که یک خبرنگار بود، در پاریس و دور از هالیوود و چهره‌های سرشناس زندگی می‌کرد.

ازدواج ها و همسران اولیویا دی هاویلند

دی هاویلند دو بار ازدواج نمود. در ۲۴ ژانویه ۱۹۴۶ با «مارکوس گدریچ» یک کهنه سرباز نیروی دریایی، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس نمود آن‌ها در ۱ دسامبر ۱۹۴۹ صاحب یک فرزند پسر به نام «بنجامین» شدند. در سال ۱۹۵۲ از همدیگر جدا شدند. فرزندانش نیز در ۱ اکتبر ۱۹۹۱ در سن ۴۱ سالگی در اثر لنفوم هوچکین درگذشت.

او و گالانت روزنامه‌نگار و ویراستار هفته‌نامه خبری پاری مچ در ۱۹۵۵ ازدواج کردند و تا ۱۹۷۹ که گالانت از دنیا رفت با هم بودند. دی هاولیند پیش از آن در ۱۹۴۶ با مارکس کوریچ فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویس ازدواج کرد و در ۱۹۵۳ از او جدا شد. دی هاولیند یک دختر به نام ژیزل دارد.

درگذشت بازیگر نقش ملانی در بر باد رفته

درگذشت بازیگر نقش ملانی در بر باد رفته

او یکی از آخرین بازماندگان سینمای کلاسیک هالیوود و پیرترین بازیگر در قید حیاتی بود که برنده جایزه اسکار شده بود. وی همچنین آخرین بازیگر بازمانده از بین هنرپیشگان اصلی فیلم کلاسیک بر باد رفته بود.

دی هاویلند سال‌ها تنها بازیگر در قید حیات نقش‌های اصلی فیلم “بربادرفته” بود. کلارک گیبل (رت باتلر)، ویویان لی (اسکارلت اوهارا) و لسلی هوارد (اشلی) دیگر بازیگران اصلی این فیلم معروف از دنیا رفته‌اند.

همسر و فرزندان اولیویا دی هاویلند بازیگر نقش ملانی در بر باد رفته

 

 

سال های آخر عمر

در سال‌های اخیر، او به ندرت اماکن عمومی ظاهر شده‌است. طبق کتاب خاطراش، دی هاویلند از سال ۱۹۵۰ در شهر پاریس زندگی می‌کند

دشمنی و رقابت دی هاولیند و خواهرش فونتین

ماجرای دشمنی و رقابت دی هاولیند و خواهرش فونتین نیز سال‌ها مورد بحث مطبوعات و رسانه‌ها بود. فونتین در ۱۹۴۲ در حالی برای فیلم “سوءظن” ساخته آلفرد هیچکاک برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد که دی هاویلند هم آن سال برای فیلم “سحر را عقب بینداز” در این بخش نامزد بود.
چارلز هایمن نویسنده زندگی‌نامه فونتین نوشت وقتی او به طرف سن حرکت می‌کرد تا جایزه‌اش را دریافت کند، خواهرش سعی کرد او را در آغوش بکشد، اما فونتین خود را کنار کشید که این کار باعث دلخوری دی هاویلند شد.
فونتین در ۱۹۷۸ کتاب زندگی‌نامه خود به‌تفصیل درباره اختلافاتش با دی هاویلند توضیح داد. او در دسامبر ۲۰۱۳ در ۹۶ سالگی از دنیا رفت.

دی هاولیند و خواهرش فونتین

عکسهای اولیویا دی هاویلند و خواهرش

کتاب زندگینامه دی هاولیند

دی هاولیند یک کتاب طنزآمیز به نام “هر فرانسوی یکی دارد” نوشت که در ۱۹۶۲ منتشر شد و روایتی خودزندگی‌نامه‌ای از تلاش‌های او برای کنار آمدن با زندگی فرانسوی است. دی هاولیند در ۱۹۶۵ اولین زنی شد که ریاست هیئت داوران جشنواره فیلم کن را به عهده گرفت.

فیلم های اولیویا دی هاولیند

جوایز و افتخارات

• جایزه هیئت ملی بازبینی فیلم
• جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک
• روبان نقره‌ای اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران سینمایی ایتالیا
• جایزه ولپی جشنواره فیلم بخاطر ایفای نقش در فیلم گودال مار (۱۹۴۸)
• جایزه گلدن گلوب بخاطر ایفای نقش در وارثه در ۱۹۵۰
• دریافت یک ستاره در پیاده‌رو شهرت هالیوود

در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۸، مدال ملی هنر را دریافت کرد. در ۹ سپتامبر ۲۰۱۰ نشان شوالیه لژیون دونور توسط نیکلا سارکوزی اعطا شد.
در فوریه ۲۰۱۱، دی هاویلند در جوایز سزار در فرانسه ظاهر شد

 

نظرات