سعید قائم مقامی شاعر مرد تنهای شب درگذشت + عکس و بیوگرافی

0

سعید قائم مقامی شاعر مرد تنهای شب درگذشت + عکس و بیوگرافی

سعید قائم مقامی شاعر مرد تنهای شب در لس آنجلس درگذشت . در ادامه عکس و بیوگرافی و سوابق و فعالیت های وی سعید قائم مقامی شاعر و ترانه سرا و گوینده رادیو و نویسنده را در مجله حرف تازه میخوانید.

سعید قائم مقامی شاعر مرد تنهای شب درگذشت + عکس و بیوگرافی

بیوگرافی سعید قائم مقامی

سعید قائم مقامی ترانه سرا و مجری و گزارشگر رادیو و موسس رادیو تهران، متولد ۵ مرداد ۱۳۲۲ و تحصیل کرده رشته ژورنالیسم و روابط عمومی بود که در ۲۷ تیر ۱۳۹۹ در لس آنجلس درگذشت

سوابق و فعالیت ها

قائم مقامی فعالیتش را با گزارشگری در رادیو آغاز کرد، بعداً به اجرای خبر و برنامه‌های بامدادی رادیو مشهور شد و عمده کارش در رادیو و تلویزیون ملی ایران در قبل از انقلاب به مدیریت گذشت.
او در سنین نوجوانی به ادبیات و هنر پرداخت و در دوران دبیرستان ده‌ها نمایشنامه و قصه کوتاه نوشت و در شانزده سالگی گروه تئاتری کاوه را بر پا کرد

در سال ۱۳۴۱ پس از پایان دوران دبیرستان به عنوان گزارشگر و بازیگر نمایش‌های رادیویی به استخدام رادیو ایران درآمد و با تاسیس تلویزیون ملی ایران از نخستین کسانی بود که به این سازمان پیوست و به عنوان یکی از بنیان‌گذاران تلویزیون ملی ایران شناخته می‌شود.او همچنین چندین ایستگاه رادیو و تلویزیونی در سراسر ایران افتتاح کرد که از آن جمله رادیوی ۲۴ ساعته اف‌ام تهران بود.

سعید قائم‌مقامی کار خود را در تلویزیون به عنوان گوینده خبر و گزارشگر و مجری برنامه‌های گوناگون ادامه داد. وی هم‌زمان با فعالیت‌های تلویزیونی خود در دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی تحصیلات خود را در زمینه ژورنالیسم و روابط عمومی ادامه داد و سرانجام در سال ۱۳۵۰ از این دانشکده فارغ‌التحصیل شد. او سابقه مدیریت رادیو تلویزیون ملی ایران در استان ساحلی و استان کرمان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، و مدیریت پخش برنامه‌های شبکه اول و مدیریت اخبار سراسری رادیو را بر عهده داشت.

او پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ بعد از مدتی در سال ۶۷ از ایران خارج شد و پس از اقامتی ۲ ساله در اروپا و کانادا سرانجام به کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا رفته و در آن سرزمین مقیم گردید.

علت درگذشت سعید قائم مقامی

سعید قائم‌مقامی گوینده سرشناس رادیو، مدیر پیشین رادیو تهران و شاعر در لس‌آنجلس درگذشت. وی دو هفته به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود که در نهایت در ۲۷ تیر ۹۹ درگذشت

شاعر ترانه مرد تنهای شب

سعید قائم‌مقامی قریحه ترانه‌سرایی هم داشت و از جمله ترانه مرد تنهای شب را برای حبیب سروده بود.

نظرات