اسامی بازیگران و خلاصه داستان سریال شهید باکری

1

مینی “سریال شهید باکری” بر اساس زندگینامه شهید مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا به کارگردانی هادی حجازی فر ساخته میشود و به زودی تولید و مراحل فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد. در ادامه جزئیات تولید و اسامی بازیگران و خلاصه داستان و زمان دقیق پخش سریال شهید مهدی باکری را در مجله حرف تازه میخوانید.

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال شهید باکری + داستان و زمان پخش

مینی سریال شهید باکری به کارگردانی «هادی حجازی فر» با موضوع زندگی «شهید باکری» در ۷ قسمت تولید خواهد شد. این مجموعه به زندگی‌نامه فرمانده سابق لشکر ۳۱ عاشورا می‌پردازد.

اسامی بازیگران سریال شهید باکری

هنوز این مجموعه تلویزیونی در مرحله پیش تولید و مذاکره است و مشخص نیست کدام بازیگران برای ایفای نقش انختاب خواهند شد. تهیه کنندگی این سریال را ابوالفضل صفری که پیش تر هم ساخت آثاری متفاوت و استراتژیک را در کارنامه اش دارد، بر عهده دارد و بناست هادی حجازی فر به عنوان اولین تجربه آن را کارگردانی کند.

این مجموعه در مرکز سیمافیلم ساخته خواهد شد و هادی حجازی فر علاوه بر کارگردانی سریال، ایفای نقش شهید باکری را هم برعهده خواهد داشت.

خلاصه داستان سریال شهید باکری

برای ساخت این سریال با خانواده شهید گرانقدر مهدی باکری نیز مذاکره شده است

تهیه کنندگی این سریال را ابوالفضل صفری که پیش تر هم ساخت آثاری متفاوت و استراتژیک را در کارنامه اش دارد، بر عهده دارد و بناست هادی حجازی فر به عنوان اولین تجربه آن را کارگردانی کند.

عکس شهید مهدی باکری فرمانده دلاور لشگر ۳۱ عاشورا

زمان پخش سریال شهید باکری به کارگردانی هادی حجازی فر

شهید مهدی باکری که بود

شهید مهدی باکری ۳۰ فروردین ۱۳۳۳ در میاندوآب به دنیا آمد و ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در جزیرهٔ مجنون به شهادت رسید. وی از فرماندهان ارشد سپاه در خلال جنگ ایران تحمیلی محسوب می‌شد و فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده داشت.

شهید باکری در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، ۲، ۳ و ۴، همچنین عملیات خیبر حضوری فعال داشت. وی در خلال انجام عملیات بدر در روستای حریبه، بر اثر اصابت گلوله مستقیم نیروهای عراقی به شهادت رسید، سپس گروهی داوطلب برای بازگرداندن پیکر وی اقدام کردند، که در حال بازگشت، قایق آنها مورد اصابت موشک آر.پی.جی قرار گرفت و پیکر کلیه آنها در اروندرود مفقود گردید. دو برادر دیگر شهید مهدی باکری؛ به نام‌های علی باکری و حمید باکری نیز به‌ترتیب در خلال انقلاب و جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

1 دیدگاه در “اسامی بازیگران و خلاصه داستان سریال شهید باکری

  1. یا رب اغفرلی..... گفت:

    اقاجان یه کاری کن یادشون بره حرفایی که از روی بچگی و ندونستگی به زبونم اوردم کاش لال میشدم چه کنم اقاجان شرمندم برام دعا کن به حق مادرم حضرت زهرا دعا کن و ببخش مارو و برای جبرانش راه بذار جلوم عاقبتمون به شهادت ختم شه اقا جان دعا کن مارو ………….

نظرات