اعمال ،ادعیه و متن و عکس نوشته جدید روز دحوالارض ۹۹

0

روز دحوالارض ۹۹ برابر با ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹ روز جمعه است که در به همین مناسبت متن و پیام های جدید و عکس نوشته و کارت پستال جدید برای دحوالارض سال ۹۹ و عکس پروفایل برای تبریک و گرامیداشت این روز را در مجله حرف تازه برای ارسال در شبکه های اجتماعی و تلگرام و واتس اپ و اینستاگرام و استوری آماده کردیم.

روز دحوالارض 99 | اعمال ،ادعیه و متن و عکس نوشته جدید روز دحوالارض 99

روز دحوالارض چه روزی است

این روز به معنی گسترش یافتن زمین می باشد. روزی که خداوند به این جهان حیات بخشید.همچنین دحوالارض به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود (عج) نیز معرفی شده است.

منظور از دحوالارض این می باشد که در آغاز، تمام سطح زمین را آب‏ فراگرفته بود؛ ابتدا زمین کعبه و به تدریج سایر خشکی‏ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده تر شدند.

از امام علی (ع) روایت شده است که فرمودند:

«نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»

پیام تبریک روز دحوالارض سال ۹۹

تاریخ روز دحوالارض سال ۹۹ مطابق با بیست و پنجم ماه ذی القعده می باشد که این تاریخ معادل جمعه ۲۷ تیر ماه سال ۱۳۹۹ می باشد. (۱۳۹۹/۰۴/۲۷)

همزمان به این روز رویدادهای دیگری نیز رخ داده است که عبارتند از :‌ میلاد حضرت ابراهیم (ع)، میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، خروج رسول اکرم (ص) از مدینه به همراه هزاران حاجی به سوی مکه، به قصد حجه الوداع.

عکس نوشته جدید روز دحوالارض 99

اعمال ۲۵ ذیقعده و روز دحوالارض ۹۹

بر اساس روایتی از امام هشتم علیه السلام، هرکس شب دحوالارض را به عبادت بسر آورد از برای او عبادت صد سال نوشته می شود و هرچه در میان آسمان و زمین وجود دارد برای کسی که در این روز روزه دار باشد استغفار می کنند و این روز ای است که رحمت خدا در آن منتشر گردیده است.

روزه – بسیار نقل است که گرفتن روزه ۲۵ ذی القعده ثواب فراوان دارد. روزه گرفتن در روز دحوالارض ثوابی برابر با ۷۰ سال روزه گرفتن دارد. روز دحوالارض سال ۹۹ :

نماز – به این صورت که نماز آن دو رکعت است:

۱- در هر رکعت بعد از «حمد»، پنج مرتبه «توحید» و «الشمس» بخواند و بعد از سلام نماز بخواند «لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ».

۲- سپس دعا کند و بخواند «یَا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِی عَثْرَتِی یَا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْوَتِی یَا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ اسْمَعْ صَوْتِی وَ ارْحَمْنِی وَ تَجَاوَزْ عَنْ سَیِّئَاتِی وَ مَا عِنْدِی یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ».

۳- شب زنده داری – برابر با عبادت صد سال است. گفتن ذکر خدا به فقط گفتن الفاظ و اوراد و نامهای خداوند نیست. بهترین نوع ذکر خدا، به یاد خدا بودن و او را بر اعمال و گفتار و کردار خویش ناظر دانستن است. اعمال دحوالارض مفاتیح الجنان

۴- گرفتن غسل و خواندن زیارت امام رضا در این روز از جمله اعمال مستحب روز دحوالارض سال ۹۹ می باشد.

اعمال ،ادعیه شب و روز دحوالارض

دعا و  روز و شب دحوالارض

کفعمی در کتاب مصباح فرموده که خواندن این دعا مستحب است:

خواندن آن مستحب است: اللَّهُمَّ دَاحِيَ الْكَعْبَةِ وَ فَالِقَ الْحَبَّةِ… خدايا اى گستراننده كعبه و شكافننده دانه و برگيرنده سختى و برطرف كننده هر گرفتارى. از تو مى‏‌خواهم‏ در اين روز از روزهايت كه حقش را بزرگ گرداندى و سبقتش را پيش انداختى و آنرا نزد اهل ايمان امانت و به سوى خود وسيله قرار دادى و به رحمت گسترده‏‌ات كه بر محمد درود فرستى آن بنده برگزيده‏‌ات‏ در پيمان نزديك، روز ديدار، شكافنده هر امر بسته و دعوت كننده به حق و بر اهل بيت(ع) پاكش‏ آن راهنمايان و روشن‏‌كنندگان راه حق، ستونهاى جبار و متوليان بهشت و دوزخ و عطا كن به ما از عطاى در خزانه‏‌ات كه نه بريده شود و نه منع گردد تا به وسيله آن توبه و بازگشت خوبى براى ما فراهم نمايى…

 

 

روز دحوالارض چه روزی است

عکس پروفایل روز دحوالارض

شب عفو است و محتاج دعایم ، زعمق دل دعایی کن برایم
اگر امشب به معشوقت رسیدی ، خدا را در میان اشک دیدی
کمی هم نزد او یادی زما کن ، کمی هم جای ما او را صدا کن
بگو یارب فلانی رو سیاه است ، دو دستش خالی و غرق گناه است…
دحوالارض مبارک

پیام و کارت پستال روز دحوالارض ۹۹

امشب که بلرزید دل و بغض و صدایت
آرام روان گشت دلت سوی خدایت
رفتى به در خانه آن قاضى حاجات
یاد آر مرا ملتمس لطف و دعایت

عکس نوشته روز دحوالارض ۹۹

زندگی زیباست دقت کن
آرام رد شو ، حس کن ، نفس بکش
همه چیز نعمت است
روز گسترش زمین مبارک

متن و عکس تبریک روز دحوالارض ۲۰۲۰

دحوالارض مبارک

زمین، گاهواره زندگی انسان و تمام موجوداتِ زنده است، که با تمام کوه ها، دریاها، درّه ها، جنگل ها، چشمه ها، رودخانه ها، معادن و منابع گران بهایش، نشانه ای از نشانه های آفریدگار به شمار می آید که آن را گسترانیده است. روز دحو الارض روز گسترش زمین روز بسیار مبارکی است

متن و عکس نوشته جدید روز دحوالارض 99

متن و عکس تبریک روز دحوالارض 99

پیام ویژه روز دحوالارض 99

نماز و دعاهای دحو الارض

روز دحوالارض سال 99

نظرات