عکس و بیوگرافی انیو موریکونه آهنگساز فیلم خوب، بد، زشت

0

عکس و بیوگرافی انیو موریکونه آهنگساز فیلم خوب، بد، زشت

انیو موریکونه متولد ۱۰ نوامبر سال ۱۹۲۸ آهنگساز، تنظیم‌کننده و رهبر ارکستر ایتالیایی و خالق موسیقی فیلم «خوب، بد، زشت»، درگذشت ۶ ژوئیه ۲۰۲۰ در رم. به همین مناسبت مروری داریم به بیوگرافی و زندگینامه و آثار هنری و موسیقی و آهنگ سازی فیلم و همسر و فرزندان و علت درگذشت و عکسه ای جوانی تا مرگ این هنرمند موسیقدان در مجله حرف تازه . با ما همراه باشید

عکس و بیوگرافی انیو موریکونه آهنگساز ایتالیایی + علت فوت و افتخارات

بیوگرافی انیو موریکونه آهنگساز ایتالیایی

انیو موریکونه متولد ۱۰ نوامبر سال ۱۹۲۸ آهنگساز، تنظیم‌کننده و رهبر ارکستر ایتالیایی و فارغ‌التحصیل آکادمی موسیقی سانتاسیسیلیا بود که از شاخص ترین آثار آهنگ سازی وی ساخت موسیقی فیلم «خوب، بد، زشت» ، «روزی روزگاری در غرب» ، «ماموریت» و «سینما پارادیزو» در دهه ۱۹۸۰ هم از این جمله‌اند.

سوابق هنری

موریکونه برای بیش از ۵۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی موسیقی نوشته است. علاوه بر این، افزون بر ۱۰۰ اثر مستقل در زمینه‌های دیگری چون موسیقی برای ارکستر‌های بزرگ یا مجلسی، کنسرتو‌هایی برای پیانو و دیگر سازها، آثار کرال، و قطعاتی برای باله از دیگر ساخته‌های اوست.

زندگینامه انیو موریکونه آهنگساز ایتالیایی

وی همچنین موسیقی سه‌گانه «دلار» اثر «سرجیو لِئونه» و «هشت نفرت‌انگیز» کوئنتین تارانتینو را ساخت که در سن ۸۷ سالگی اسکار بهترین موسیقی را برای این آهنگساز بزرگ به ارمغان آورد و برای ساخت این حجم از کار و هم برای کیفیت بی نظیر آثارش شناخته شده بود.

علت درگذشت انیو موریکونه موسیقیدان مشهور

این آهنگساز مشهور ایتالیایی و برنده جایزه اسکار و خالق موسیقی فیلم «خوب، بد، زشت» در سن ۹۲ سالگی درگذشت. او صبح امروز دوشنبه در کلینیکی در رم از دنیا رفت. او به تازگی بر اثر زمین خوردن دچار شکستگی استخوان لگن شده بود.

علت درگذشت انیو موریکونه موسیقیدان مشهور

ساخت موسیقی فیلم

وی با کارگردانان بسیاری چون سرخیو لئونه، برناردو برتولوچی، رومن پولانسکی، فرانکو زفیرلی، اُلیور استون، کوئنتین تارانتینو، جوزپه تورناتوره و پیر پائولو پازولینی همکاری داشته‌است.

موریکونه را شاید بتوان پرکارترین آهنگساز فیلم در جهان دانست. روزنامه گاردین در فوریه سال ۲۰۰۱ با انتشار مقاله‌ای وی را «موتزارت سینما» لقب داد.

افتخارات و آهنگ های انیو موریکونه آهنگساز

 

افتخارات انیو موریکونه

او ۶ بار نامزدی اسکار را کسب کرد که برای ساخت موسیقی فیلم‌های «روزهای بهشت»، «ماموریت»، «تسخیرناپذیران»، «مالنا» و «هشت نفرت‌انگیز» بود. او برای این فیلم آخر سرانجام جایزه اسکار را کسب کرد. سال ۲۰۰۶ آکادمی اسکار یک اسکار افتخاری برای مشارکت وی در هنر موسیقی در سینما به وی اهدا کرد. او یکی از ۲ چهره عرصه موسیقی است که در تاریخ اسکار جایزه اسکار افتخاری برای مجموعه آثارش دریافت کرد.

بیوگرافی انیو موریکونه آهنگساز فیلم خوب ، بد ، زشت

آثار و سوابق موسیقی

مرگ یک دوست در سال ۱۹۵۹
باراباس در سال ۱۹۶۱ از
یک مشت دلار (۱۹۶۴)
به خاطر چند دلار بیشتر (۱۹۶۵)
خوب بد زشت (۱۹۶۶)
روزی روزگاری در غرب (۱۹۶۸)
روزی روزگاری در آمریکا (۱۹۸۴)
ماموریت (۱۹۸۶)
تسخیرناپذیران (۱۹۸۷)
سینما پارادیزو (۱۹۸۸)
هملت (۱۹۹۰)
باگزی (۱۹۹۱)
افسانه ۱۹۰۰ (۱۹۹۸)
مالنا (۲۰۰۰)
هشت نفرت‌انگیز (۲۰۱۵)
مکاتبه (۲۰۱۶) و …

آثار هنری سازنده موسیقی به خاطر یک مشت دلار

درگذشت خالق موسیقی فیلم خوب بد زشت

منبع: مجله حرف تازه ، ویکی پدیا

نظرات