عکس و فیلم وحشتناک طوفان گودزیلا در آمریکا

0

طوفان شنی به نام طوفان گودزیلا از صحرای بزرگ آفریقا برخاسته و بعد از عبور از اقیانوس اطلس به آمریکا رسیده است. عکس و فیلم وقوع طوفان گودزیلا در آمریکا را ببینید.

طوفان گودزیلا چیست + عکس و فیلم وحشتناک طوفان گودزیلا در آمریکا

 

عکس و فیلم وحشتناک طوفان گودزیلا در آمریکا

طوفان شنی که در حال درنوردیدن آمریکاست طوفان گودزیلا نام دارد و بسیار خطرناک است. طوفان Godzilla of Saharan Dust که از آفریقا سرچشمه گرفته،از اقیانوس اطلس رد شده و به آمریکا رسیده است که فیلک آن را مشاهده میکنید.

 

 

از جمله مشخصات و ویژگی این طوفانها این است که در یک ستون متراکمی تشکیل میشود که چهار هزار کیلومتر امتداد دارد و آسمان را قهوه ای می کند.

طوفانهای گودزیلا یکی از انواع طوفانهایی مانند دنیلا، لورا و ترزا و ترنادو و .. است که برای لیست سازمان هواشناسی جهانی یا به اختصار دبلیو.ام.او انتخاب شده‌اند و در لیست اسامی توفان‌های آمریکا، کاراییب،‌ مکزیک،‌ کانادا و برمودا قرار دارد

 

عکس و فیلم وحشتناک وقوع طوفان گودزیلا در آمریکا

در گذشته،‌ وقتی توفانی می‌گذشت،‌ اگر خسارت زیادی به جا می‌گذاشت،‌ مردم آن را مثلا توفان ۴۸ یا توفان سنت فیلیپ ۱۸۷۶ می‌نامیدند،‌ مکان وقوع طوفانهای سهمگین در مناطقی چون اقیانوس آرام،‌ شمل غربی اقیانوس آرام،‌ منطقه استرالیا، منطقه فیجی،‌ منطقه پاپوآ گینه نو، منطقه فیلیپین،‌ اقیانوس هند شمالی و اقیانوس هند جنوبی .. است.

در مجموع ۳۰ توفان حاره‌ای از سال ۱۸۷۱ تا ۲۰۱۴ سواحل جنوبی ایران را تحت تأثیر قرار داده‌است. بیشترین فراوانی ماهانه مربوط به ماه ژوئن و پس از آن ماه ژوئیه و ماه‌های اکتبر و می می‌باشد. شدیدترین طوفانها شامل توفان گونو در سال ۲۰۰۷ و همین‌طور توفان فت در سال ۲۰۱۰ می‌باشد

نظرات