ماجرای همخوانی کویتی پور مداح با پریچهر دختر خواننده در روز دختر + فیلم

1

ماجرای فیلم غلامرضا کویتی پور مداح معروف با با پریچهر ، دختر ۱۳ ساله خوش صدا و خواننده که بمناسبت روز دختر و حواشی و جنجال های وی را در مجله حرف تازه میخوانید.

ماجرای همخوانی کویتی پور مداح با پریچهر دختر خواننده در روز دختر + فیلم

فیلم همخوانی کویتی پور با پریچهر دختر خواننده

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در توئیتر خود نوشت: این همخوانی جالب غلام کویتی‌پور، مداح قدیمی و پرخاطره با پریچهر ، دختر ۱۳ ساله خوش صدا و خواننده که بمناسبت روزدختر منتشر شده است.

بعد از همخوانی جنجالی همایون شجریان با خواننده زن لبنانی، این دومین همخوانی خبرساز این هفته است. موسیقی زنان سالهاست که در ایران ممنوع است.

کویتی‌پور از حماسه خوانان معروف در زمان جنگ ایران و عراق بود. از نوحه‌های معروف آن زمان می‌توان به «غریبانه»، «چنگ دل» و «دل پریشانم» اشاره کرد. همچنین وی به مناسبت آزادسازی خرمشهر نوحه حماسی معروف «ممد نبودی ببینی» را به یاد شهید محمد جهان آرا خواند که یکی از ماندنی ترین ملودی های موسیقی جنگ لقب گرفت و آهنگسازان بسیاری با تاسی به این قطعه برای جنگ موسیقی نوشتند. این ملودی از جمله ملودی های قدیمی این منطقه به شمار می رود.

کویتی پور درباره این ملودی و تاثیراتی که از حماسه خوانان و و خنیاگران و نوحه خوانان گذشته گرفته است در گفت وگویی با روزنامه جام جم گفته است:«در همان ۴ یا ۵ ملودی هم بیشتر از کارهای دو نفر به نام‌های سعید منش و بخشو الهام و تاثیر گرفتم. دو سبک بود که قبل از انقلاب و در ایام محرم، در نوجوانی هر وقت می‌شنیدم تاثیر عجیبی روی من می‌گذاشت و همراه با یک احساس عشق و غم و اندوه غریبی بود. خواننده یکی از این سبک‌ها سعید منش بود که با صفای دل می‌خواند و عجیب لذت بخش بود. «مران یک دم ساربان/ اشتر ناقه زینب مانده اندر گل…»

 

1 دیدگاه در “ماجرای همخوانی کویتی پور مداح با پریچهر دختر خواننده در روز دختر + فیلم

  1. رضا گفت:

    سلام.
    ناراحتی نداره این آقای کویتی پورمثل من و بعضی آقایون یکروز اینوری یک روز اونوری انشاالله راه درستمون را که همان را معصومین س روپیدا کنیم روسفید نزد معبود بشتابیم.

نظرات