بیوگرافی و عکس های آناهیتا زمانیان فوتبالیست ایرانی الاصل

0

بیوگرافی و عکس های آناهیتا زمانیان فوتبالیست ایرانی الاصل

آناهیتا زمانیان متولد ۳۰ بهمن ۱۳۷۶ در لندن از پدری ایرانی و مادری فرانسوی به دنیا آمده، فوتبالیست است که در سال ۲۰۲۰ به تیم یوونتوس پیوسته است. در ادامه بیوگرافی و عکس های آناهیتا زمانیان فوتبالیست ایرانی الاصل و عکس های پدر و مادر و اصالت و زادگاه و پیج اینستاگرام و سوابق ورزشی و افتخارات و عملکردها و مهارت های فوتبالی وی را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و عکس های آناهیتا زمانیان فوتبالیست ایرانی الاصل

بیوگرافی آناهیتا زمانیان

آناهیتا زمانیان فوتبالیست با پسوند بختیاری ،متولد ۱۹ فوریه ۱۹۹۸ برابر با ۳۰ بهمن ۱۳۷۶ در لندن، انگلستان و دارای قد ۱٫۶۳m بازیکن فوتبال ایرانی-فرانسوی است که در پست هافبک برای باشگاه فوتبال زنان یوونتوس در سری آ بازی می‌کند.

خانواده و زندگی شخصی

زمانیان در سال ۱۳۷۶ از پدری ایرانی و مادری فرانسوی در لندن متولد شد و بعد از ۴ سالگی به همراه خانواده به سوئد مهاجرت کرد. او به دلیل داشتن مادر فرانسوی ،تابعیت فرانسه را گرفته‌ و تابعیت انگلیس را نیز دارد و به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، فارسی و سوئدی مسلط است

او در خانه معمولاً انگلیسی صحبت می‌کند اما به زبان فارسی و فرانسوی نیز حرف میزند و از این دو زبان هم در مکالمات خود استفاده می‌کند

زندگینامه آناهیتا زمانیان فوتبالیست ایرانی فرانسوی

سوابق و آمار باشگاهی آناهیتا زمانیان

این فوتبالیست دو رگه ایرانی – فرانسوی، سابقه بازی در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۶ سال، زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال فرانسه را در کارنامه دارد و در جام جهانی زیر ۲۰ سال نیز در ترکیب تیم ملی فرانسه حاضر بوده است.

زمانیان در دو سال گذشته برای باشگاه پاری سن ژرمن توپ زده و پیش از پیوستن به پاری سن ژرمن کار خود را با دو تیم سوئدی گوتبورگ و کوپاربرگز آغاز کرده بود و در ۳۴ بازی موفق به ثبت چهار گل برای آنها شده بود.

اینستاگرام آناهیتا زمانیان فوتبالیست ایرانی الاصل یوونتوس

آناهیتا زمانیان بازیکن یوونتوس

باشگاه یوونتوس بعد از پایان محدویت های کرونایی از اولین خرید خود در سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد. باشگاه یوونتوس در سایت رسمی خود اعلام کرد که آناهیتا زمانیان، بازیکن سابق تیم زنان پاری سن ژرمن، به این تیم پیوسته است.

افتخارات و سوابق ورزشی بازیکن زن ایرانی الاصل یوونتوس

فوتبال حرفه ای از ۶ سالگی

وی وقتی شش ساله بود، فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه کیودینگ سوئد شروع کرد. بعدها که بزرگ‌تر شد پیراهن گوتنبورگ را پوشید

او وقتی تنها ۱۸ سال داشت برای گوتنبورگ مقابل اوربرو به میدان رفت و سه فصل برای گوتنبورگ و زیر نظر استفان رن بازی کرد

تکنیک خاص و مهارتش از او یک هافبک نفوذی مدرن ساخته و در سال ۲۰۱۴ نخستین بازی خود را برای تیم زیر ۱۷ ساله‌های فرانسه انجام داد و مقابل جمهوری چک به میدان رفت. او ۴ بار پیراهن فرانسه را در این رده سنی پوشید و بعدها به تیم زیر ۲۰ ساله‌ها نیز رسید.

عکس پدر و مادر اناهیتا زمانیان

بیوگرافی شخصی اناهیتا زمانیان بازیکن فوتبال

عملکرد در پاریسن ژرمن

دوران حضور آناهیتا در پاریسن ژرمن چندان موفقیت آمیز نبود. او ۵ بار در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت و فقط ۷ بار فرصت بازی در لیگ فرانسه و تنها به مدت ۱۹۸ دقیقه به او رسید. همین مسأله باعث شد تا زمانیان به فکر جدایی از باشگاه پاری سن ژرمن بیفتد.

من هیچ وقت در ایران نبوده‌ام

آناهیتا میگوید: من هیچ وقت در ایران نبوده‌ام، چون در انگلیس به دنیا آمدم و در سوئد هم بزرگ شدم. پدرم به ایران علاقه فروانی دارد اما من چون اغلب به فرانسه و انگلیس می‌رفتم و می‌روم، گرفتن گذرنامه این کشورها برای من ساده و آسان بود. ما معمولاً تابستان به انگلیس می‌رویم و با خانواده مادر ملاقات می‌کنیم.

anahita-zamanian اینستاگرام

فعالیت ها و علاقه مندی ها

او علاوه بر فوتبال، در آشپزی هم تبحر دارد و عاشق آشپزی هست چون کمک می‌کند که از فرهنگ‌های مختلف اطلاعاتی به دست بیاورد و معمولا در اوقات فراغت سعی می‌کند آشپزی کند

منبع: گرداوری در مجله حرف تازه

نظرات