خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال پروانه

0

سریال “پروانه″، سریال ایرانی به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی منصور سهراب پور است. این سریال در ژانر درام-سیاسی در سال ۹۲ ساخته و برای اولین بار در فروردن ۹۲ از شبکه سوم سیما منتشر شد. حالا قرار است بار دیگر این سریال بر روی آنتن صداوسیما برود. در ادامه مطلب به معرفی سریال “پروانه” و بازیگران آن می پردازیم و همچنین زمان پخش آن در خرداد ماه را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم. با ما باشید.

خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال پروانه

 

خلاصه داستان

سریال “پروانه” روایتگر مقطعی از فعالیت سازمان مجاهدین خلق در سال‌هایی دهه ۵۰ و تغییر گرایش در میان برخی اعضای آن را به تصویر می‌کشد. قصه مجموعه در اواخر دهه پنجاه می‌گذرد و روایتگر داستان جوانی است که در سال‌های دهه پنجاه با گروهی مبارز همراه شده و زندگی پرحادثه‌ای را تجربه می‌کند…

داستان سریال پروانه

این سریال تلویزیونی با حواشی نیز همراه بود و برای اولین بار در چند قسمت از این سریال صدای ستار، فرهاد مهراد و فریدون فروغی از صداوسیما پخش شد. یکی از منتقدین در این باره می‌نویسد: “جلیل سامان نه تنها از نظر تصویری و ایجاد حس و حال دهه ۵۰ موفق بوده بلکه از نظر صوتی هم موفق عمل کرده‌است. ما در سریال جابه‌جا ترانه‌های معروف دهه ۵۰ را می‌شنویم که کارکرد تزئینی ندارند و هدفمند انتخاب شده‌اند.”

 

اسامی بازیگران سریال پروانه

اسامی بازیگران سریال پروانه

 

دیگر عوامل

نویسنده و کارگردان: جلیل سامان، تهیه کننده: منصور سهراب پور، برنامه ریز: سید بهمن حسینی، دستیار اول کارگردان: امیر سلیمانی، منشی صحنه: آتوشا شاه سیاه، مدیران تولید: ناصر ریحان صفت و شهاب علی بخشی، جانشین تولید: عباس نصرالله، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی و رضا ترکمان، جلوه های ویژه بصری: محمد نبوتی، طراحان صحنه: بهزاد کزازی، اصغر نژاد ایمانی، محسن نوروزی و پیام حسین سوری، طراح لباس: مه لقا ناقد، طراح گریم: جلال الدین معیریان، مدیر، صدابرداری: جواد مقدس، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی، موسیقی: فرید سعادتمند، تدوین: رضا بهارانگیز، مدیر تصویربرداری: محمد افسری.

 

زمان پخش سریال پروانه

سریال “پروانه” قرار است از یکشنبه (مصادف با ۷ تیر) راس ساعت ۲۰:۰۰ از شبکه تماشا پخش شود. همچنین تکرار آن در ساعات ۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز بعد به نمایش گذاشته می شود.

نظرات