علائم افسردگی و راههای درمان افسردگی با ورزش

0

علائم افسردگی و راههای درمان افسردگی با ورزش

تحقیقات نشان می دهند که ورزش و فعالیت بدنی می تواند در بهبود علائم و درمان افسردگی نقش عمده ای ایفا کند.
احتمالا شما هم چیزهایی درباره‌‌ی تاثیر ورزش بر افسردگی شنیده‌اید.

درمان افسردگی با ورزش

علائم افسردگی چیست؟

افسردگی در واقع یک بیماری فراگیر و لطمه زننده به روح و روان آدمی است که از مشخصات آشکار آن احساس پوچ بودن و ناراحتی؛احساس نا امیدی وبی ارزش بودن و تفکرات منفی است.
ورزش، کسالت و تنبلی را از انسان دور می سازد و به وی نشاط و شادابی می بخشد. انسان را برای انجام دادن کارها و وظایف فردی و اجتماعی آماده می کند و اخلاقش را بهبود می بخشد. روحیه شجاعت، از خودگذشتگی، مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم را در انسان، تقویت می کند و اراده وی را قوی می سازد.

تاثیر ورزش بر افسردگی

به طور کلی، ورزش به دو نوع حرفه ای و عمومی تقسیم می شود. ورزش حرفه ای به مسابقه های رسمی و شغل ورزش کاری برمی گردد، ولی ورزش عمومی به تمرین های ورزشی تمام افراد جامعه و حفظ سلامت عمومی افراد مربوط است و حداقل سی دقیقه در روز و پنج روز در هفته توصیه می شود. متأسفانه ورزش و اجرای حرکات ورزشی در میان افراد جامعه، به ویژه زنان جایگاه ضعیفی دارد.

در این بخش از سایت حرف تازه مطالبی از درمان افسردگی با ورزش را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.
فرد مبتلا به افسردگی دارای رفتار کند و آهسته است. محققان علوم رفتاری میگویند که افسردگی های پیشرفته نشانه ها و علائمی هستند که می توانند فعالیتهای روزمره ، مطالعه ، خواب ، خوراک وشرکت در فعالیت های خوشایند و سرگرم کننده را تحت تاثیرقرار دهند.
تحقیقات نشان داده که افراد می توانند با کمک ورزش بیماری افسردگی را درمان یا از مبتلا شدن به آن جلوگیری کنند.

شرایط ورزش برای درمان افسردگی

۱ . انجام هر نوع ورزشی به طور مستمر و از روی برنامه و بصورت منظم، قابلیت غلبه بر افسردگی را افزایش می دهد.
۲ . هرچه ورزش دارای حالت استقامتی باشد نقش بیشتری د رکاهش افسردگی ایفا می کند .
۳ .ورزش مستمر به طوریکه بدن شروع به تعرق کند و،به طور کلی ورزش توام با تعریق و افزایش ضربان قلب ،کاهش اضطراب و افسردگی را سبب می شود همچنین باعث افزایش ترشح آنزیم های اندورفین، دانپورفین و انکفالین شده که اثر تسکین دهنده و آرامش بخش دارند.

درمان افسردگی با ورزش

 کدام ورزش‌ها برای افسردگی مناسب‌ترند؟

با پیاده روی افسردگی را درمان کنین

پیاده روی علاوه بر افزایش فعالیت قلبی عروقی، از افسردگی هم جلوگیری میکنه و صرف وقت زیادی در طبیعت می تواند اثرات مفیدتری برای سلامت روان داشته باشد. علاوه بر این پیاده روی چون باعث بیرون کشیدن فرد از محیط بسته ی خونه میشه باعث تقویت روحیه و تنفس بهتر میشه.

دویدن

دویدن برای سلامتی بسیار مناسب است. این ورزش کالری سوزی بالایی دارند و احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. تنها پنج ‌دقیقه دویدن در روز طول عمر را افزایش می‌دهد. دویدن بر روی روحیه نیز تاثیر مثبت دارد.
دویدن تغییراتی در انتقال دهنده‌های عصبی همچون سروتونین و نورپینزین ایجاد می‌کنند که باعث احساس خوب می‌شوند. به نظر می‌رسد که دویدن تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد.

بدنسازی و پرورش اندام روحتان را تازه میکند

پرورش اندام و تقویت عضلات با افزایش قدرت بدن باعث بالابردن عزت نفس و از بین رفتن افسردگی میشه. این ورزش خواب رو تنظیم میکنه و استرس رو کاهش میده و با بهبود خلق و خو درمان موثری برای افسردگیه.

پیاده روی در جنگل و طبیعت

سعی کنید مسیرهای پیاده روی در جنگل و طبیعت را طی کنید. طبیعت تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد. گذراندن زمان در کنار طبیعت باعث کاهش اضطراب می‌شود و ترشح هورمون آرامش بخش را در بدن افزایش می‌دهد. ضمنا این کار حافظه را نیز بهبود می بخشد.

رقص و ایروبیک

دو تا از شادترین فعالیت هایی که در درمان افسردگی فوق العاده مؤثر و مهیجه رقص و ایروبیکه. که اگر گروهی و دست جمعی انجام بشه تأثیر بیشتری در روند درمان داره. مطالعات نشون میده که ایروبیک و رقص در اولویت بیشتری برای درمان افسردگی قرار دارن چون میتونه به تقویت ارتباط بین ذهن و بدن کمک زیادی کنه.

یوگا

بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۰۷ نشان داده است که انجام ورزش یوگا، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. بنابراین یوگا برای بیماران مبتلا به افسردگی تجویز می‌شود.در سال ۲۰۱۲ گروهی از محققان تاثیر یوگا بر استرس را بررسی کردند. آنها دریافتند که این ورزش تاثیر زیادی بر کاهش نشانه های افسردگی و استرس دارد.
یکی از ویژگی‌های خوب یوگا این است که این ورزش بر پایه حرکات کششی و قدرتی است و بر تنفس تمرکز دارد. بنابراین باعث آرامش فرد می‌شود.

راههای جلوگیری از ایجاد افسردگی در فرد

سعی کنید خوب بخوابید.
بی خوابی و یا آشفتگی در ساعات خوابیدن، حال شما را بد می کند و انرژی روزانه را از شما می گیرد.
پس سعی کنید برای خواب خود ساعات مشخص داشته باشید.
خود را سرزنش نکنید، دائما نقاط ضعف و منفی وجود خود را نبینید.
هر کسی ممکن است از عهده بعضی کارها بر نیاید، این دلیل آن نیست که خود را سرزنش کنید.
نقاط مثبت خود را پیدا کنید و بعد از انجام کاری خود را تشویق کرده و از واژه های مثبت استفاده کنید.
شاد زندگی کنید.
هنگام راه رفتن صاف باستید.
شانه ها را به عقب داده و با قدرت قدم بردارید.
با هر قدم خود از زندگی لذت ببرید و استوار باشید.
هیچ وقت با شانه های افتاده راه نروید و پاهای خود را روی زمین کشید.
هرگز امید و سرزندگی را از کلام خود نگیرید.

نظرات