بیوگرافی و افتخارات پرویز ابوطالب پیشکسوت فوتبال

0

بیوگرافی و افتخارات پرویز ابوطالب پیشکسوت فوتبال

پرویز ابوطالب پیشکسوت فوتبال و سرمربی تیم ملی فوتبال متولد ۱۳۲۱ در تهران و درگذرشت ۲۰ خرداد ۹۹٫ در ادامه با بیوگرافی کامل و عکس های ورزشی و جوانی تا امروز و علت مرگ و سوابق و افتخارات وی را در مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی پرویز ابوطالب پیشکسوت فوتبال + درگذشت و علت مرگ پرویز ابوطالب

بیوگرافی پرویز ابوطالب

پرویز ابوطالب متولد ۱۳۲۱ در تهران و درگذشته ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ بازیکن و سرمربی سابق فوتبال ایران و دارای ۱۱ خواهر و برادر بود. در کارنامه او هدایت تیم ملی فوتبال ایران در سال ۱۳۶۱ دیده میشود که از افتخارات وی محسوب میشود.

سوابق ورزشی و باشگاهی

زتده یاد ابوطالب در دوران ورزشی در پست مهاجم توپ میزد و در باشگاه هایی چون فوتبال راه‌آهن, باشگاه فوتبال استقلال تهران و دیهیم توپ زده است.

وی مهاجم توانای دهه ۴۰ شمسی و از نخستین پیشگامان فوتبال ایران در کلاسهای مربیگری فیفا می باشد . او یکی از سه برگزیده ی فدراسیون فوتبال ,جهت حضور در کلاس مربیگری دتمار گرامر در سال ۱۹۶۹ بود که در دانشگاه تربیت بدنی توکیو برگزار گردید .

درگذشت و علت مرگ پرویز ابوطالب

دوره های آموزشی دتمار کرامر

وی به یکی از معتمدین کرامر تبدیل شد و در دوره ی آموزشی دتمار کرامر در سال ۱۹۷۳ که در ایران دایر گشت ,دستیار او بود .

سوابق و دوران مربیگری

او بعد از خداحافظی از فوتبال سرمربی تیم های مطرح بود که از جمله باشگاه فوتبال راه‌آهن و باشگاه فوتبال استقلال ،تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال ایران، تیم ملی فوتبال جوانان ، تیم ملی فوتبال امید و تیم ملی فوتبال ایران حضور داشته است.

نخستین تجربه مربیگری سال ۱۳۴۳ بود … در حالی که در حدود بیست و دو یا سه سال بیشتر ندارد !

او پس از خداحافظی از فوتبال در سن ۲۴سالگی مدرک درجه یک مربیگری را از فیفا گرفت و مربی تیم ملی شد و شاگردان زیادی را به فوتبال تحویل داد و علاوه بر حضور تعداد زیادی از مسابقات ملی به عنوان بازیکن در دوره مربیگری نیز تیم های باشگاهی و ملی را هدایت کرد.

درگذشت و علت مرگ پرویز ابوطالب

ابوطالب از نام آورترین چهره‌های ورزشی دهه ۵۰ بود که افتخارات زیادی در کارنامه ورزشی وی به چشم میخورد. او در ۲۰ خرداد ۹۹ درگذشت. او مدتها به بیماری آلزایمر مبتلا بود.

زندگینامه و افتخارات پرویز ابوطالب سرمربی تیم ملی فوتبال

افتخارات پرویز ابوطالب

ابوطالب سابقه مربیگری تیم‌های ملی پایه و همچنین تیم ملی بزرگسالان ایران در کارنامه خود داشت. او ستاره , مربی , کارشناس و تئوریسین فوتبال و پیشتار در فراگیری فوتبال نوین بود و دستیار دتمار کرامر بود

تیم ملی جوانان ( ۱۳۴۹ – ۱۳۵۱ ) دو دوره رقابتهای جوانان آسیا

تیم ملی بزرگسالان ۱۳۶۲

تیم ملی نوجوانان ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲

باشگاه دیهیم

آخرین فعالیت در فوتبال

او آخرین بار حدود ۳۵ سال پیش در فوتبال دیده شد و طی سال های گذشته با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کند. در نهایت ابوطالب امروز در سن ۷۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

منبع: مجله حرف تازه

نظرات