واتساپ بیزینس چیست و چه کاربردی دارد؟

0

واتساپ بیزینس چیست و چه کاربردی دارد؟

واتساپ اکنون در کنار دیگر شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان از پر طرفدارترین ها محسوب میشود که ما همیشه واتساپ را همان برنامه اصلی و اول را تصویر میکنیم، اما نوع دومی نیز از این برنامه به نام “واتساپ بیزینس” وجود دارد که حتما در هنگام دانلود واتس آپ اول آن دیدید.

واتساپ بیزینس چیست و چه کاربردی دارد؟ + ساخت کانال و سوالات متداول واتساپ بیزینس
ما در ادامه به معرفی واتس اپ بیزینس و کاربردها و ویژگی ها و علت راه اندازی این نوع برنامه را برای شما همراهان عزیز بیان میکنیم

واتساپ بیزینس چیست‌؟

واتساپ بیزینس یک برنامه رایگان برای اندروید و آیفون است که می توانید برای نمایش محصولات و خدمات، کاتالوگ ایجاد کنید و حضوری تجاری داشته باشید

در ژانویه ۲۰۱۸، واتس اپ از اپلیکیشن جدیدی پرده برداشت که برای کمک به فعالیت کسب و کارهای کوچک طراحی شده بود. این اپلیکیشن WhatsApp Business نام گرفت و در کنار دارا بودن ویژگی‌های بیشتر به صاحبین کسب و کارهای نو پا این اجازه را می‌دهد که با مشتری‌هایشان تعامل بیشتری داشته باشند.

واتساپ بیزینس چیست و چه کاربردهایی دارد؟
به این معنا که با نصب آن و با استفاده از ابزارهایی مانند مرتب سازی و پاسخ سریع پیام ها ، میتوانید با مشتریان خود به راحتی ارتباط برقرار کنید.
با این برنامه، می توان به مشاغل متوسط و بزرگ کمک کرد تا مشتریان خود را پشتیبانی کرده و اعلان های مهم را به مشتری تحویل دهند. برای آشنایی بیشتر با کارایی و ویژگی های آن در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مزایای دو نوع واتساپ

کاربران علاقه مند به واتس آپ میتوانند با دو خط شماره موبایل، هم واتساپ بیزینس و هم پیام رسان واتساپ را با دو شماره جداگانه روی گوشی خود نصب نمایند و برای مقاصد شخصی و تماری از هر دو برنامه ، بستگی به نوع کاربری استفاده کنند
این نوع برنامه نیز شامل همه ویژگی های پیام رسان واتساپ است مانند ارسال رسانه، تماس رایگان، پیام بین‌المللی رایگان، گفتگوی گروهی، پیام‌های آفلاین و بسیاری موارد دیگر.

یعنی واتس اپ بیزینس راهی برای نصب دو واتس اپ در یک گوشی یا همان واتساپ با دو شماره در یک گوشی است

ویژگیهای واتساپ بیزینس

۱- پروفایل واتساپ بیزینس برای درج اطلاعات مهم، مانند آدرس، ای میل و وب سایت شرکت.
۲- آمار برای اینکه بدانید چه تعداد پیام با موفقیت ارسال، تحویل و خوانده شده است.
۳- ابزارهای پیام‌رسانی برای پاسخ سریع به مشتریان.

کاربری و مقاصد تجاری: با نصب این برنامه و استفاده از پروفایل تجاری، مشتریان می توانند به اطلاعات مهم شما مانند وبسایت، نشانی و اطلاعات تماس دسترسی داشته باشند.

نحوه ایجاد حساب کاربری تجاری در واتس اپ بیزینس

پیام رسانی سریع :

با استفاده از ابزارهای پیام رسانی سریع واتساپ بیزینس، شرکت ها می توانند با فرستادن پیام خارج از دسترس در ساعات غیر اداری و پیام درود و تهنیت برای وقتی که مشتریان برای اولین بار به شما پیام می دهند، ارتباط خود را با مشتریان نزدیکتر کنند.
دایرکت شماره مشتری به شماره های ثابت: از ویژگی دیگر این نوع برنامه، می توانید واتساپ بیزینس را با شماره تلفن ثابت نیز فعال کنید و مشتریان می توانند به شما روی آن شماره پیام دهند. هنگام تایید شماره، گزینه «با من تماس بگیر» را انتخاب کنید تا به وسیله تماس تلفنی کد را دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید : واتس اپ واقعا امن است؟

برچسب گذاری:

برای متمایز کردن چت‌‌ها واتس اپ بیزینس به شما اجازه می‌دهد که روی آن‌ها بر چسب بگذارید. به لطف این موضوع به راحتی می‌توانید روی چت‌های مختلف، برچست‌های گوناگون بگذارید و به این طریق آن‌ها را دسته بندی کنید.

حذف اکانت واتس آپ تجاری
نحوه درج لینک کوتاه در پروفایل واتس اپ بیزینس

همانند واتس اپ معمولی، واتس اپ بیزینس نیز می‌تواند برای هر کاربر یک لینک کوتاه اختصاصی ایجاد کند. البته بر خلاف نسخه معمولی، واتس اپ بیزینس این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد تا مشتری‌ها خیلی راحت بتوانند با پیدا کردن و لمس این لینک‌های کوتاه به درگاه ارتباطی فروشنده‌ها متصل شوند.

نحوه درج لینک کوتاه در واتس اپ دوم

واتساپ وب چیست؟

می توانید از طریق مرورگر کامپیوتر نیز پاسخ مشتریان را بدهید.

توجه: چنانچه تاریخچه پیام های پیام رسان واتساپ خود را در واتساپ بیزینس بازیابی نمایید، دیگر نمی توانید آن را در پیام رسان واتساپ بازیابی کنید. توصیه می کنیم یک کپی از نسخه بک آپ پیام رسان واتساپ را روی کامپیوتر نگه دارید تا چنانچه قصد برگشتن به پیام رسان واتساپ را دارید دچار مشکل نشوید.

نحوه ساخت کانال واتساپ بیزینس

همانطور که اشاره شد، برای ساختن کانال در واتساپ، گزینه ای جداگانه وجود ندارد و شما هر چقدر هم که در منوهای اپلیکیشن جستجو کنید، گزینه ای برای این کار نخواهید یافت. در واقع از نظر واتس اپ، کانال در واقع نوع دیگری از گروه بوده که در آن فقط مدیران گروه اجازه ارسال پیام را دارند. پس این قابلیت را زیر مجموعه ای از گروه های واتس اپ قرار داده و برای ایجاد کانال، باید ابتدا یک گروه بسازید.

نحوه ساخت کانال واتساپ بیزینس

با این حساب ابتدا شما باید یک گروه در واتس اپ بسازید که چگونگی انجام آن در مباحث پیشین و لینک مشخص شده، توضیح داده شده است. اما پس از این که گروه خود را در واتس اپ ایجاد کردید و اعضای گروه را به آن افزودید، حال چگونه آن را تبدیل به کانال کنیم؟ برای پاسخ به این سوال، مراحل زیر را یک به یک طی کرده تا در پایان نحوه ساخت کانال واتس اپ را فرا بگیرید.

نحوه تبدیل گروه واتس اپ به کانال

ابتدا یک گروه در واتس اپ ایجاد کرده و اعضای مورد نظرتان را به آن اضافه کنید.
به بخش تنظیمات گروه وارد شده و گزینه “Group Settings” را انتخاب کنید.
گزینه “Send Messages” را انتخاب کرده و تنظیم آن روی “Only Admins” قرار دهید.

با استفاده از همین سه مرحله ساده که در تصویر بالا نیز نمایش داده شده است، شما می توانید به راحتی گروه خود را در واتس اپ به یک کانال تبدیل کنید

گرداوری در مجله حرف تازه

نظرات