عکس و بیوگرافی محمد اردنی قهرمان غواصی از شهدای ناوچه کنارک

0

عکس و بیوگرافی محمد اردنی قهرمان غواصی از شهدای ناوچه کنارک

محمد اردنی ناوبان دوم عرشه ناوچه کنارک، قهرمان غواصی عمق از شهدای ناوچه کنارک که در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ شمسی به درجه رفیع شهادت رسید. به همین مناسبت بیوگرافی و عکس های شهید محمد اردنی و سوابق وی را در مجله حرف تازه مشاهده کنید

عکس و بیوگرافی محمد اردنی قهرمان غواصی از شهدای ناوچه کنارک

بیوگرافی محمد اردنی

محمد اردنی، متولد اهل ایران و نظامی نیروی دریایی ارتش جمهروی اسلامی ایران که قهرمانی مسابقات غواصی عمق را در کارنامه پر افتخار ورزشی خود ثبت کرده بود و از جوانان غیور و جان برکف ارتش با صلابت کشورمان بود که به درجه رفیع شهادت رسید

نحوه شهادت ناوبان دوم عرشه محمد اردنی

عصر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند که شهید اردنی نیز از جمله این غیور مردان بود.

محمد اردنی شهید غواص ناوچه کنارک کیست

قهرمان مسابقات غواصی عمق

شهید اردنی علاوه بر فعالیت در نیروی دریایی ارتش در رشته غواصی نیز فعالیت کرده و بطور حرفه ای دوره های غواصی را گذرانده بود و در مسابقات قهرمانی غواصی عمق ارتش‌های جهان به میزبانی ایران در جزیره کیش در سال ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی رسیده بود

گفتنی است که مسابقات نظامی بین المللی ۲۰۱۹ روسیه در رشته غواصی عمق به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جزیره کیش برگزار شد که تیم غواصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اختلاف فاحش نسبت به سایر کشورها قهرمان مسابقات نظامیان ۲۰۱۸ روسیه در رشته غواصی عمق شد.

سوابق و افتخارات شهید محمد اردنی قهرمان غواصی

غواص‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران در پایان مراحل مسابقات غواصی عمق ارتش‌های جهان توانست مقام نخست مسابقات را به دست بیاورد.

تیم غواصی ایران در هر هفت مرحله از این مسابقات رکوردهای ماندگاری را از خود به جای گذاشت و نام خود را در تاریخ این مسابقات جاودانه کرد.

لازم به ذکر است که تعداد شهدای این حادثه ناوچه کنارک ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند. در این بین ناوبان دوم عرشه محمد اردنی قهرمان غواصی عمق جهان در سال ۲۰۱۹ هم در بین شهدا حضور دارد.

شهید قهرمان ناوچه کنارک کیست

با آرزوی صبر به خانواده این عزیز و دیگر شهدای ناوچه کنارک

نظرات