بیوگرافی و عکس های جدید علیرضا افتخاری خواننده

0

بیوگرافی و عکس های جدید علیرضا افتخاری خواننده

علیرضا افتخاری متولد ۱۳۳۷, خواننده است, در ادامه بیوگرافی کامل هنری و شخصی و اینستاگرام و عکس های همسر و دخترانش الهام و آوا و به همراه داماد و آثار موسیقی و اخبار جدید و حواشی وی به مناسبت حضور در دورهمی مهران مدیری در ۱۹ اردیبهشت ۹۹ را در مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی و عکس های جدید علیرضا افتخاری خواننده

بیوگرافی علیرضا افتخاری

علیرضا افتخاری مهیاری، ۱۰ فروردین ۱۳۳۷ در اصفهان، خواننده موسیقی سنتی است، او بیش از شصت آلبوم موسیقی را تاکنون وارد بازار کرده است و در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ نشان چهره‌های ماندگار شد.

سال‌های فعالیت موسیقایی

از ۱۳۵۷ تا کنون بطور حرفه ای وارد کار موسیقی شده و سبک موسیقی و کار او سبکهای مختلف موسیقی پاپ و تلفیقی و سنتی می باشد که لقب مرد هزارچهره موسیقی ایران را به او دادند و آلبوم های نیلوفرانه، یاد استاد، راز و نیاز، شور عشق ، قلندروار ، صیاد و … از جمله آثارش می باشد.

زندگینامه کامل علیرضا افتخاری خواننده سنتی

همسر علیرضا افتخاری

ایشان در جوانی ازدواج کرده و اکنون دارای دو دختر جوان به نام های الهام و آوا و داماد و نوه می باشد.

الهام افتخاری دختر علیرضا افتخاری

یکی از دخترانش به نام الهام افتخاری استاد دانشگاه است که در دانشگاه تدریس میکند و همچنین “علیرضا افتخاری” خواننده معروف موسیقی ایرانی در جشنواره مردمی سیما ویژه نوروز بعد از اجرایش در این مراسم از علاقه دخترش به گویندگی رادیو گفت و از معاون صدای رسانه ملی خواست با ان موافقت کند . حمید شاه‌آبادی هم با درخواست گویندگی دختر علیرضا افتخاری در رادیو موافقت کرد و الهام افتخاری با موافقت معاون صدای رسانه ملی، گوینده‌ رادیو شد.

عکس الهام و آوا دختران علیرضا افتخاری

دختران علیرضا افتخاری

افتخاری، خواننده خوش صدای کشورمان، مهریه دختر بزرگش را حفظ ۴۵۰ غزل از حافظ شیرازی و مهریه دختر کوچکش را حفظ ۱۶ جزء از قران کریم قرار داده است که تا کنون داماد بزرگش ۳۵۰ غزل حفظ کرده و داماد کوچکش ۸ جزء از قرآن کریم را حفظ کرده است. اما بعدها این خبر از سوی دامادش رامین نوروزی تکذیب شد و گفت:  مهریه همسرش ۷۷۷ سکه تمام بهار آزادی و ۷ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان جواهرات و یک سفر حج است که بخاطر این مشکلات درگیر و دار دادگاه و طلاق می باشیم

ماجرای مهاجرت و خودکشی

وی در حواشی بعد از انتخابات احمدی نژاد و ملاقات با وی دچار حواشی و وقایع تلخی شد که بنا به گقته خودش: من طناب خریده بودم خودکشی کنم. فشار بدی روی من و خانواده ام بود. فرزند کوچکم فهمید و گریه کرد و گفت: «بابا نکن.» گفتم نمی توانم و واقعا تاب این همه توهین و تهدید را ندارم. در ایران که هیچ کس حواسش به من نبود و درد دل من را نمی شنید.

حواشی و جنجال های علیرضا افتخاری خواننده

زندگی شخصی و خانواده علیرضا افتخاری

وی در کودکی نزد طباطبایی نوازنده ویولن تعلیم دید و از ۱۲ سالگی نزد تاج اصفهانی و استاد جلیل شهناز شاگردی کرد و از سال ۱۳۶۰ نزد غلامرضا دادبه به ادامه تعلیم موسیقی پرداخت.
او در سال ۱۳۵۵ در آزمون باربد و در حضور علی‌اکبر شهنازی، داریوش صفوت، علی تجویدی موفق به کسب رتبه نخست شد.

وی در ۱۹ اردیبهشت ۹۹ مهمان دورهمی مهران مدیری در شبکه نسیم بود.

علیرضاافتخاری در دورهمی

آلبوم های علیرضا افتخاری

استاد افتخاری در سال ۱۳۶۲، اولین آلبوم خود را به توصیه فرامرز پایور با نام «آتش دل» و به یاد تاج اصفهانی منتشر کرد و بعد از سه سال کارهایی نظیر راز و نیاز با حسین علیزاده و مهروزان با محمد علی کیانی نژاد را اجرا کرد. آلبوم های نیلوفرانه، یاد استاد، راز و نیاز، شور عشق ، قلندروار ، صیاد و … از جمله آثارش می باشد.

دانلود آلبوم های نیلوفرانه و صیاد

کنسرت ها

اولین های کنسرت های وی از اواخر دهه ۶۰ در ژاپن، آلمان، کانادا و انگلستان و در داخل کشور برگزار شد و تاکنون کنسرت های زیادی را برای هموطنان ایرانی اجرا کرده است

علت کم کاری

دوران کاری افتخاری را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۵ که بسیار کم‌کار بوده‌است. تعداد آثار او در این دوره، به‌طور متوسط حدود یک آلبوم در سال است.
دوره دوم، از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۹ که دوره اوج افتخاری به‌شمار می‌آید و به‌طور متوسط پنج آلبوم در سال خوانده‌است. سومین دوران کاری افتخاری از سال ۱۳۸۹ به بعد است که بسیار کم‌کار بوده و در چهار سال یک آلبوم را ارائه داده‌است.

همسر علی رضا افتخاری کیست

سوق به سمت موسیقی پاپ

افتخاری از زمان روی آوردنش به موسیقی پاپ و سنتی و با خواندن آلبوم نسیما در ۱۳۸۰ و آلبوم شکوه عشق با انتقادات اهالی موسیقی سنتی مواجه شد.

او در اینباره گفت: من تابه حال ده‌ها ابوعطا خوانده‌ام ده‌ها افشاری و چندین سه گاه و همه مانند هم بوده‌است. من حق دارم به عنوان یک خواننده تجربیات جدید داشته باشم.

نظرات