اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون خانه

0

اشتباهات در طراحی دکوراسیون خانه، ممکن است ناخواسته یا از سخت گیری بیش از حد اعمال شود. شاید هم از سلیقه افراد در هنگام طراحی دکوراسیون خانه هایشان صورت گیرد. به نظر شما این اشتباهات کدام اند؟ برای جلوگیری از انجام این اشتباهات در طراحی دکوراسیون خانه هایتان با ما همراه باشید. در ادامه ی این مطلب ما به بررسی این موضوع می پردازیم.

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون خانه

 

خانه خود را با موزه اشتباه نگیرید

خانه خود را با موزه اشتباه نگیرید

یکی دیگر از اشتباهات رایج دکوراسیون این است که، صاحبان خانه عملکرد و کاربرد را فدای فرمالیته می کنند. اما در واقعیت، هرچه یک اتاق از نظر هنری با ارزش تر و دست نخورده تر احساس شود، استفاده از آن لذت بخشی کمتری خواهد داشت. از آنجا که شما در یک موزه زندگی نمی کنید، هیچ دلیلی وجود ندارد که در دکوراسیون اتاق بیش از حد سخت گیری کنید و خانه را به موزه تبدیل کنید، این کار یکی از اشتباهات رایج است.

 

چیدمان غلط مبلمان

چیدمان غلط مبلمان

از یک مسیر راه رفتن اشتباه به سمت مبلمان هایی که در برابر دیوارها قرار گرفته اند تا عدم وجود فضایی برای صحبت کردن، طراحی مبلمان در پایان انجام دکوراسیون می تواند به خوبی در تعریف یک اتاق کمک کند. با قرار دادن مبلمان به درستی، از این گونه اشتباهات رایج بپرهیزید و احساس بهتری از دکوراسیون خود داشته باشید.

 

استفاده از فرش بسیار کوچک

استفاده از فرش بسیار کوچک

هنگام دکوراسیون یک فضا، بیشتر طراحان داخلی همیشه پیشنهاد می کنند از زمین به سمت بالا شروع کنید. بنابراین به کفپوش، به عنوان یک نقطه شروع اساسی فکر کرده و وقتی صحبت از اندازه ها می شود، خجالتی نباشید. یک فرش با اندازه بزرگ را انتخاب کرده تا یک نمای بسیار عالی داشته باشد. انتخاب فرش کوچک یکی از اشتباهات رایج در این زمینه است.

 

یکی از اشتباهات طراحی دکوراسیون ، جای تلویزیون!

یکی از اشتباهات طراحی دکوراسیون ، جای تلویزیون!

شاید خیلی عالی باشد که بعضی شب ها در اطراف تلویزیون خود جمع شوید، اما این وسیله به هیچ وجه نباید یک کانون اصلی در هر اتاقی باشد. در حقیقت، هر چه بهتر پنهان شود، بهتر است، زیرا هیچ نکته مثبتی از نگاه کردن به نقطه تلویزیون وجود ندارد.

 

استفاده از نورپردازی های تکراری

استفاده از نورپردازی های تکراری

وقتی صحبت از نورپردازی منزل می شود، یکی از اشتباهات رایج دکوراسیون که اغلب شاهد آن هستیم عدم استفاده از روشنایی لایه ای است. به جای تکیه بر احساس معمولی از نورپردازی استاندارد نورهای فوقانی، لایه های آرامش بخش نور را از طریق لامپ های کف، دیواری، لامپ های رومیزی و حتی شمع ها ایجاد کنید که همگی در ارتفاعات مختلف قرار دارند.

 

تابلو هنری خود را در جای مناسب نصب کنید

تابلو هنری خود را در جای مناسب نصب کنید

هنگام نصب آثار هنری در دکوراسیون خانه خود، از گالری های هنر مدرن الهام بگیرید و قطعات را به نحوی آویزان کنید که برای دریافت بهترین نوع تأثیر در سطح چشم، کاملاً مناسب باشند. چرا که در واقعیت، هیچ کس برای دیدن آن چه که شما برای دکوراسیون خود انتخاب کرده اید، سرش را بیش از اندازه بالا ببرد و بنابراین این کار تبدیل به یکی از اشتباهات رایج دکوراسیون می شود.

 

عدم بازی با اندازه ها

عدم بازی با اندازه ها

برای داشتن ظاهر لایه ای جذاب، با کنتراست های مختلف بازی کرده و با ترکیبات جسورانه، خلاق شوید تا چشم بینندگان را در حرکت نگه دارید. انتخاب قطعات و وسایلی که از نظر ارتفاع یکسان باشند، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

 

با ما همراه باشید.

نظرات