معرفی کامل و اسامی بازیگران فیلم سیمین

0

فیلم “سیمین”، فیلمی به نویسندگی کارگردانی مرتضی آتش زمزم و تهیه‌کنندگی مرتضی آتش زمزم است. این فیلم در ژانر کودک و نوجوان در سال ۹۷ ساخته شد. این فیلم به عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان در سال ۱۳۹۷ انتخاب شد و به تازگی به هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سالنتو ایتالیا راه یافت. حالا گمانه زنی می شود که برای اولین بار به صورت مجازی و آنلاین اکران شود. ”سیمین” فیلمی متفاوت و خاص است که در آن چندین بازیگر نام آشنا هنرنمایی می کنند. در ادامه این بخش به معرفی کامل این فیلم، از جمله: خلاصه داستان، لیست کامل اسامی بازیگران و نقد آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی کامل و اسامی بازیگران فیلم سیمین

 

خلاصه داستان

“سیمین” فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم به ویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می شود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است.

داستان فیلم سیمین

در پی خشک شدن رودخانهٔ زاینده‌رود، چاه‌ها و قنات‌های روستاهای همجوار آن نیز کم‌کم‌رو به بی‌آبی رفته‌اند. زمین‌های کشاورزی حاصلخیزی خود را از دست داده و روستاها به تدریج خالی از سکنه شده‌اند.

محمدرضا هدایتی در فیلم سیمین

بیش‌تر ساکنان آن به شهرهای اطراف مهاجرت کرده و تنها افراد سالخورده در روستاها باقی مانده‌اند. معدود افرادی که در روستاها باقی مانده‌اند، ناامید از یافتن آب به دنبال شغلی دیگر رفته‌اند. عدهٔ کمی که امیدوارتر هستند، هنوز در دل قنات‌ها به جستجوی آب می‌پردازند.

 

اسامی بازیگران فیلم سیمین

پوستر فیلم

 

دیگر عوامل

تهیه کننده و کارگردان: مرتضی آتش زمزم. نویسندگان: کریم رناسیان و خزر مهرانفر، مشاور پروژه: مهدی طاهری، مدیر فیلمبرداری: محمد فضیله، تدوین: کاوس آقایی، طراح صحنه و لباس: وحید لاری، دستیاران صحنه: حسام حیدریان و مهدی پرچمی، دوخت لباس و جامه‌دار: فاطمه جهانی، طراح گریم: علی بهادری، مجری گریم بانوان: صفا درویش زرگر، صدابردار: مسعود اردلانی، دستیار صدا: علی کاظمی، عکس: رضا سلطانی، برنامه ریز: کریم رناسیان، دستیار دوم کارگردان: حسین توکلی، منشی صحنه: مریم نقیب‌الذاکرین، مدیر تولید: مجتبی آتش زمزم، مدیر تدارکات: محمود کریمی، دستیار تدارکات: مهدی حمید، علی توکلی، حمید چلمغانی و مهدی چلمغانی، هماهنگی تولید: امیر ناصر سلطانی، مجریان طرح: رضا شاکری، بهرام زنده دل، دستیار تهیه کننده: ابوالفضل آتش زمزم، دستیاران تصویر: علی کرمی، همت منتظری، محمد قربانی، حامد قطبی و آرمین ذوالفقاری و مشاور رسانه‌ای: هادی اعتمادی مجد.

لاله اسکندری و محمدرضا هدایتی در جشنواره بایکال روسیه

 

جوایز و افتخارات

  • برنده جایزه ویژه هیات داوران در هجدهمین جشنواره بایکال روسیه

نظرات