بیوگرافی و عکس های سید جلال الدین محمدیان خواننده شیرین شیرینه

7

بیوگرافی و عکس های سید جلال الدین محمدیان خواننده شیرین شیرینه

سید جلال الدین محمدیان خواننده کرمانشاهی کرد متولد ۱۳۲۵ که با آهنگ مردان خدا و “شیرین شیرینه در سریال نون خ ” به شهرت رسید، به همین مناسبت بیوگرافی و زندگینامه شخصی و هنری خواندنی به همراه تصاویر و عکس های کمتر دیده نشده و آهنگ های جدید و “دانلود آهنگ شیرین شیرینه” را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و عکس های سید جلال الدین محمدیان خواننده شیرین شیرینه

بیوگرافی سید جلال الدین محمدیان

“سیدجلال‌الدین محمدیان” در سال ۱۳۲۵ در فیض‌آباد کرمانشاه به دنیا آمده و خواننده و استاد موسیقی ایرانی است که با تصنیف «مردان خدا» به شهرت رسید

سال های فعالیت

از جوانی وارد حرفه موسیقی و نوازندگی شد و اولین استادش سیدامیرالله شاه‌ابراهیمی بود که در کارش را ابتدا با گروه تنبورنوازان شروع کرد و در سال ۱۳۵۱ فعالیت رسمی و هنری خود را در فرهنگ و هنر کرمانشاه ادامه داد.

زندگینامه سید جلال الدین محمدیان خواننده کرمانشاهی

شاگرد استاد شجریان

محمدیان در سال ۱۳۵۵ به تهران آمد و برای این که بهتر بتواند گوشه‌ها و ردیف‌های موسیقی اصیل ایران را فرا گیرد به عنوان شاگرد نزد استاد محمدرضا شجریان پذیرفته شد و سه سال نزد او شاگردی کرد

او همچنین سه سال در خدمت استاد اصغر بهاری با ساز و ردیف‌های آواز آشنا شد و بعدها بطور خصوصی در منزل شادروان استاد محمود کریمی بمنظور تکمیل دانش موسیقی شاگردی کرد.

خواننده شیرین شیرینه سریال نون خ 2 کیست

سوابق و کارنامه هنری

او در سال ۱۳۵۸ همکاری خود را با مرکز حفظ و اشاعهٔ موسیقی سنتی ایران آغاز و آهنگی جالبی بنام «هوای وطن» با ارکستر تنبور شمس و مظهر انوار، را با ارکستر رادیو ایران اجرا نمود.

از سال ۱۳۶۶ همکاری خود را با وزارت ارشاد اسلامی آغاز کرد و تصنیف هایی چون :سینهٔ حافظ، نوای طاهر، موسی و شبان، ساقی کوثر، فلک باغبان، که قسمتی از آن به یاد مرحوم سیدعلی‌اصغر کردستانی خوانده شده‌است.

ایشان مدتی در زمینه موسیقی و خوانندگی کم کار شده تا اینکه با سریال بی قراری و خواندن تیتراژ این سریال دوباره صدایش ررا مردم شنیدند صدایی که یادآور دو تصنیف روح افزای مردان خدا و هوای وطن را در خاطره ها زنده کرد.

سید جلال الدین محمدیان خواننده شیرین شیرینه

ترانه شیرین شیرینه جلال الدین محمدیان در سریال نون خ ۲ در تیتراژ پایانی پخش شد که بسیار مورد توجه مخاطبان و بینندگان این سریال قرار گرفت و بیشترین دانلود را در بعد از پخش تیتراژ پایانی نون خ ۲ به بخود اختصاص داد

آلبوم ها و تصنیف های سید جلال الدین محمدیان

 آلبوم‌ های سیدجلال الدین محمدیان

• مردان خدا
• عاشق دیوانه
• همنشین دل
• زاده عشق

۲- آلبوم شیرین شیرینه شامل آهنگ‌های:
• نیلوفرای من
• شیرین شیرینه
• مثل گلی نگارا
• مزار شیرین
• گوڵنیشان
• هیچ تقصیری
• ئاگرواران
• سه‌فه‌ر خوه‌ش
• گل من

افتخارات

سی و دومین جشنوارهٔ موسیقی فجر در مراسم اختتامیهٔ خود در ۶ بهمن ۱۳۹۵، از سید جلال‌الدین محمدیان در بخش تقدیر از پیشکسوتان تقدیر و تجلیل به عمل آورد

7 دیدگاه در “بیوگرافی و عکس های سید جلال الدین محمدیان خواننده شیرین شیرینه

  1. شیرین گفت:

    استاد محمدیان سلام انشالله هر جا هستی شاد و سلامت باشی استاد گرانقدر ترانه شیرین شیرینه بهترین نوایی هست که مادرم رو خوشحال و زنده کرده از طرف مادرم سلام دارم و از شما استاد بزرگوار تشکر میکنم 🙏🌹

  2. علی گفت:
    2
    1

    آقای عبدالحمید
    این همه ادبو از کجا آوردی؟درضمن هرچه که شما نمی پسندی بدنیست
    به سلیقه دیگران احترام بذار

  3. رضا کلیبر گفت:

    بنده با اینکه ترک سلام هستم و خودم خواننده هم هستم ،ولی صدای استاد سید جلال الدین محمدیان را خیلی دوست دارم، خصوصا آهنگ بی قراری که خیلی منحصر به فرد و در نوع خودش بی نظیره!

  4. پیمان گفت:

    آقای عبدالحمیدبروآهنگهای ساسی جونتوگوش بده.توروچه به آهنگهای این استاداعظم.ظمنامشگل ازصدای این استاد نیست مشکل از شنوایی توءکه صدای مردو از زن تشخیص نمیدی!

  5. بهروز گفت:

    درود بر خواننده بزرگ، گرامی و متین کرمانشاهی ایران، سید جلال محمدیان. کسی که بی هیچ حاشیه عمری در راستای اعتلای فرهنگ و هنر ایران گام برداشته و صفای ظاهر و جلای باطن را توامان دارد. هیچگاه از دایره انسانیت خارج نشد و تواضعش مثال زدنی است. درود بر او، سلامتیش را از ایزد خواستارم که با صدای دلنشینش ایرانیان را میهمان کند.

  6. هادی گفت:

    در پاسخ به کاربر “عبدالحمید” :
    دوست عزیز ، شما احتمالا از پیروان مکتب صدای سلطان “تتلو” نیستی؟؟؟؟عایا؟؟؟؟؟!!!!
    فقط یه موزیک ” شیرین شیرین ” استاد بزرگوار سید جلال الدین محمدیان ، کفایت میکنه برای تمجید از این صدای زیبا ! بقیه اش بماند!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. عبدالحمید گفت:

    مزخرفترین صدایی ک ب عمرم شنیدم این یارو بوده . صداش نه زنه نه مرد .. حال بهم زنه

نظرات