آخرین اخبار و عکسهای سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج

0

آخرین اخبار و عکسهای سقوط هواپیما ی مسافربری تهران – یاسوج

سقوط هواپیما مسافربری تهران یاسوج در سمیرم اصفهان تایید شد.

روابط عمومی هواپیمایی آسمان با عرض تسلیت در پی این حادثه گفت: این هواپیما دارای ۶۰ مسافر بود که متاسفانه طی این حادثه تمامی سرنشینان آن از جمله ۵۹ بزرگسال و یک کودک و همچنین دو خلبان و کمک خلبان، دو مهماندار و یک پرسنل امنیت پرواز جان باختند.

عملیات جستجو در منطقه پادنای سمیرم در حال پیگیری است. این منطقه در جوار رشته‌کوه بلند دنا قرارگرفته است و با جغرافیای کوهستانی خود، استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می‌کند.

۲۳:۴۳: توقف تجسس تیم‌های زمینی در پایان روز دوم جستجو

قائدی گفت:روند تجسس تیم های زمینی برای یافتن هواپیمای سانحه دیده به علت برف و بوران شدید متوقف شده و فردا از ساعات اولیه صبح از سر گرفته شود.

۲۲:۴۹: توضیح استاندار درباره خبر یافتن قطعات هواپیما

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: درست است که فرماندار سمیرم گفته است اشیائی از هواپیمای حادثه دیده، مشاهده شده است اما نمی‌توان به صورت ۱۰۰ درصد تایید کرد که این اشیاء قطعاتی از هواپیمای سانحه دیده است.

۲۱:۴۷: ارتش،مختصات سقوط هواپیما را به ستاد بحران داد

سخنگوی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور روسیه محل تقریبی سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان را در اختیار ستاد بحران کشور گذاشت.

۲۰:۲۲: پهپادهای سپاه در منطقه سقوط هواپیما

سخنگوی سپاه با اشاره به فعال بودن پهپاد سپاه در منطقه سقوط هواپیمای ATR گفت: شرایط نامساعد جوی کشف محل دقیق سقوط هواپیما را برای پهپادها دشوار کرده است.

۱۹:۳۱: لاشه هواپیما پیدا نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خبر پیدا شدن لاشه هواپیما را تکذیب کرد و گفت: اخبار موثق از سوی ستاد مدیریت بحران در منطقه اعلام خواهد شد.

۱۸:۳۷: آغاز نمونه گیری از خانواده‌های سانحه هوایی یاسوج

به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان فارس، با استقرار تیم مدیریت بحران اداره کل پزشکی استان فارس به ریاست دکتر سعید غلامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد و هماهنگیهای صورت گرفته با پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویر احمد از صبح امروز سه شنبه نمونه گیری از خانواده های جان باختگان سانحه هوایی مورخه ۲۹ بهمن ماه در سمیرم اصفهان آغاز شد .

۱۸:۱۰:ورود سازمان هوا و فضا برای رصد محل سقوط هواپیما

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ورود سازمان هوا و فضا به منظور رصد ماهواره‌ای منطقه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج و شناسایی محل دقیق آن خبر داد.

۱۸:۰۰: احتمال زنده ماندن سرنشينان هواپيما بسيار كم و نزديك به صفر شد.

۱۷:۱۷: استاندار اصفهان: تاکنون به هیچ چیزی نرسیده ایم

هیچگونه شواهد و آثاری از هواپیمای سقوط کرده در منطقه پادنای سمیرم پیدا نشده است.

۱۷:۰۰: روابط عمومی ارتش: مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR در اقدامی هم افزا از طریق دفتر وابسته نظامی ارتش با مقامات دفاعی روسیه در اختیار نماینده ستاد بحران کشور قرار گرفت.

۱۶:۴۳: جستجو برای یافتن لاشه هواپیما در گردنه بیژن در ارتفاع ۳۲۰۰ متری

۱۵:۲۱: فرماندار سمیرم گفت: تمام عکس‌های هوایی دریافت شده توسط پهپادها به نقشه های هوایی تبدیل شده است.

۱۵:۱۱: نماینده مردم کردکوی و ترکمن در مجلس شرکت آسمان را دارای مشکلات مدیریتی دانست و گفت: حداقل انتظار ما این است که مدیرعامل شرکت آسمان به دلیل مشکلات مدیریتی استعفا دهد.

۱۵:۰۰: در پی سقوط هواپیمای ATR و کشته شدن ۶۶ نفر از هموطنان‌مان این شرکت هواپیمایی فرانسه- ایتالیایی پیام تسلیتی را برای خانواده قربانیان این حادثه ارسال کرده است.

۱۴:۴۱: معاون عملیات سازمان امداد و نجات: ۴۵ تیم عملیاتی در منطقه برای جستجو آماده شده اند و همچنین دو بالگرد و چند گروهی پهبادی در حال بررسی منطقه هستند.

۱۴:۲۵: سازمان پزشکی قانونی کشور از خانواده های جانبخاتگان سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج خواست به منظور شناسایی و تشخیص هویت جانباختگان با پزشکی قانونی تماس بگیرند.

۱۴:۰۰: بر طبق گفته یکی از اعضای هلال احمر، احتمالا یک لکه سیاه که می‌تواند ناشی از سقوط هواپیما باشد میان روستای نوبل و دنگزو در منطقه دنا مشاهده شده است.

۱۳:۵۴: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در شرایطی که هیات هفت نفره فرانسوی امشب (دوشنبه) به ایران می‌رسند تا ابعاد مختلف این سانحه را بررسی کنند، کانادایی‌ها نیز به عنوان سازندگان موتور هواپیما اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز به ایران کمک کنند.

۱۳:۵۳: معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پهپادها محدوده جدید احتمالی از سقوط هواپیمای تهران یاسوج را در روستای نغول در منطقه پازن پیر از توابع سمیرم شناسایی کرد.

۱۳:۴۷: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که اخبار مربوط به کشف لاشه هواپیمای تهران ـ یاسوج فعلا مورد تایید نیست و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

۱۳:۱۰:معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری: سازمان هواپیمایی با بخش‌های عملیاتی مرتبط جهت استفاده از پهبادهای نظامی نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده که به محض صدور مجوز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

۱۳:۰۱: بشار اسد، رئیس‌جمهوری عربی سوریه پیام تسلیتی را خطاب به حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در خصوص قربانیان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایران، ارسال کرد.

۱۳:۰۰: نمونه گیری از خانواده مسافران سانحه هوایی پرواز تهران – یاسوج در پزشكی قانونی یاسوج آغاز شد.

۱۲:۴۳: شرکت هواپیماسازی ایتالیایی-فرانسوی «ای تی آر» با انتشار بیانیه ای از حادثه سقوط هواپیمای ۲۰۰-۷۲ ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان که صبح دیروز (یکشنبه) با۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی از تهران عازم یاسوج بود، ابراز تاسف کرد.

۱۲:۴۱: مهرعلیزاده استاندار اصفهان: پهبادهای متعددی در حال تصویربرداری از محدوده‌های مورد نظر هستند که البته به دلیل مه‌آلودی هوا امکان تصویربرداری پهبادها از محل سقوط هواپیما وجود ندارد.

۱۲:۳۹: رییس‌جمهور ارمنستان تسلیت خود را به دلیل جان باختن ۶۶ نفر در حادثه هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج به همتای ایرانی خود تسلیت گفت.

۱۲:۲۲: نیروهای امدادی در منطقه دناکوه (پادنا علیا) محل سقوط هواپیمای ATR72 آسمان، مشغول جست‎وجو و امدادرسانی هستند.

۱۲:۰۱: آخوندی: هیچ چیزی تاکنون از لاشه هواپیما سانحه دیده دیروز مشخص نیست.

۱۱:۳۱: مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج گفت: ▪طبق بررسی و جست‌وجوی تیم کوهنوردی شهرداری یاسوج هواپیما در قله نغل سقوط نکرده است.

۱۱:۲۲: سخنگوی وزارت بهداشت: در سقوط هواپیما تعدادی از همکاران پزشک و پرستار حضور داشتند برای ارائه خدمت به یاسوج می‌رفتند.

۱۰:۳۹: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا ممکن است جعبه سیاه برای بررسی به فرانسه منتقل شود گفت: اگر کارخانه سازنده درخواست کند در آنجا خوانده شود امکان انتقال آن هست.

۱۰:۳۴: وزش باد شدید به همراه بارندگی در منطقه احتمالی سقوط هواپیما.

۱۰:۱۹: جست وجو برای کشف لاشه هواپیما در سه نقطه انجام می‌شود/ احتمال ادامه عملیات تا فردا

۱۰:۰۰: امکان یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از طریق ماهواره وجود دارد.

 

۰۹:۱۹: بالگردهای اورژانس از صبح امروز بر فراز رشته‌های کوه‌های #دنا به پرواز درآمده‌اند اما توده‌های سنگین و پرفشار در ارتفاعات باعث کاهش دید عمودی و افقی شده و عملیات جستجو همچنان با مشکل روبروست.

۰۸:۵۵: رئیس پلیس آگاهی ناجا: دو اکیپ تیم های دی وی آی برای شناسایی اجساد قربانیان به محل اعزام شدند.

تیم های کمکی تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا در آماده باش کامل به سر می‌برند.

 

۰۸:۴۲: عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان عازم یاسوج شد.

۰۷:۵۵: رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد: نیروهای امدادی با بسیج تمام امکانات، با ۸۰ تکنسین جست و جو برای یافتن لاشه هوایپیمای سقوط کرده تهران یاسوج را آغاز کرده اند.

۰۷:۴۹: اعزام تیم‌های آماده عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به منطقه حادثه سقوط هواپیما.

۰۷:۳۲: فرماندار سمیرم: جستجو در مناطق هموار ادامه دارد.

۰۷:۳۰: تعمیر اساسی موتورهای«ATR» اخیرا در سوئد و فرانسه

مدیرکل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان با تاکید مجدد بر عدم نقص فنی هواپیما گفت که اخیرا هر دو موتور این هواپیما یکی در سوئد و یکی در فرانسه، چک و تعمیر اساسی شده است.

 

دوشنبه

 

دلیل آنلاین بودن گوشی کاپیتان فولاد پس از سقوط

يكي از نزديكان كاپيتان فولاد در خصوص آنلاين بودن ايشان در تلگرام در ساعات پس از سانحه گفت:امروز ايشان گوشي خود را در منزل جا گذاشته است و بهمين دليل آخرين بازيد وي پس از زمان وقوع سانحه است.

۲۳:۰۱: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی » امیر قطر با ارسال پیامی به رییس جمهوری اسلامی ایران حادثه سقوط هواپیما و جان باختن جمعی از هموطنان ایرانی را تسلیت گفت.

۲۲:۴۵: فراخوان پزشکی قانونی از خانواده جانباختگان سقوط هواپیما

پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از خانواده‌های مسافران سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج خواسته برای آغاز اقدامات تشخیصی و بررسی ژنتیکی با شماره تماس ۰۹۳۶۸۷۴۰۲۱۵ روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی این استان تماس حاصل کنند

۲۲:۳۳: مثلت جست‌وجوی لاشه هواپیمای تهران ـ یاسوج مشخص شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: با هدف تسریع در روند اجرایی عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران ـ یاسوج مثلثی را مشخص کرده‌ایم. این مثلث با پیش‌بینی سقوط هوایپما در یکی از ضلع‌ها برنامه‌ریزی شد. هنوز محل دقیق سقوط هواپیمای تهران به یاسوج مشخص نیست.

۲۱:۴۶: وزارت خارجه آمریکا حادثه سقوط هواپیما در ایران را تسلیت گفته است

۲۰:۴۳: ۳ روز عزای‌عمومی در کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی فقیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سانحه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج سه روز در استان عزای عمومی اعلام کرد.

۲۰:۴۲: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای سقوط هواپیمای مسافربری در ایران را به خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت گفت

۲۰:۲۴:دلیل شناسایی نشدن هواپیمای سقوط کرده در دنا

یک مقام مسئول هواپيمايي آسمان: دستگاه ELT هواپيماي ATR72 سقوط كرده، كاملاً سالم بوده و باتري آن نيز تا سال ٢٠٢١ عمر داشته است. یكي از هواپيماهاي شركت كارون (نفت) نيز يك سيگنال از آن دريافت كرده اما ديگر سيگنالي دريافت نشده است. وی احتمال ضربه خوردن و يا كنده شدن آنتن دستگاه ELT را دليل احتمالي عدم ارسال سيگنال توسط دستگاه عنوان كرد

۲۰:۱۵: مسافری که از هواپیمای سقوط کرده تهران -یاسوج جاماند

کرامت نرگس نژاد: با احتمال لغو پرواز به فرودگاه مهرآباد نرفتم. با مراجعه به سایت هواشناسی این احتمال را می‌دادم که به‌طور حتم این پرواز لغو می‌شود.

۱۹:۵۰: ورود سگ های جستجوگر هلال احمر به منطقه سقوط هواپیما

چندین قلاده سگ زنده یاب و جستجوگر هلال احمر برای کمک به نیروهای امدادی وارد منطقه سقوط هواپیما شدند. این سگ ها می توانند در جستجو به کمک نیروهای امدادی آمده و نقطه سقوط را شناسایی کنند.

۱۹:۴۹: فردا و پس فردا در کهگیلویه و بویراحمد عزای عمومی اعلام شد

۱۹:۴۱: توقف عملیات جستجو برای یافتن هواپیما سقوط کرده

عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای سقوط کرده در سمیرم به علت تاریکی و شرایط جوی نامناسب تا طلوع آفتاب فردا متوقف شد

۵ بالگرد در آماده باش هستند تا در صورت بهبود شرایط جوی فردا جستجوی هوایی را انجام دهند

۱۸:۵۸: هیچ مکالمه غیرعادی از خلبان هواپیمای آسمان مشاهده نشد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: آخرین مکالمه هواپیمای ATR که به مقصد فرودگاه یاسوج در حال حرکت بود در ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان انجام گرفت.

در آخرین مکالمه خلبان با مرکز پرواز فرودگاه مهرآباد وضعیت کاملاً عادی بوده است.

خلبان هواپیمای ATR در آخرین مکالمه درخواست کاهش ارتفاع داده که مورد موافقت مرکز پرواز قرار گرفته است.

هواپیما در ارتفاع ۲۱ هزار پا پرواز می‌کرد که بعد از موافقت، اجازه کاهش ارتفاع تا ۱۷ هزار پا برای این هواپیما صادر شده است.

بعد از قطع ارتباط نیز چند نفر از اهالی بومی در منطقه پادنا با تماس‌های متعدد اظهار کردند که این هواپیما را در ارتفاع پایین دیدند

۱۸:۴۸: خانواده مسافران هواپیمای تهران_یاسوج در منطقه حاضر شده‌اند تا شاید خبری از عزیزان خود به دست آورند.

۱۸:۴۱: جزئیات ادامه عملیات جستجوی هواپیمای تهران یاسوج از زبان سرپرست تیم اورژانس اعزامی به منطقه حادثه هواپیما

جلال پوران فرد: با وجود سرمای زیاد و باد و طوفان هنوز عملیات جستجوی لاشه هواپیمای تهران_ یاسوج ادامه دارد.

هنوز چیزی از لاشه هواپیما یا پیکر مسافران پیدا نشده است و موقعیت جدیدی از موبایل های مسافران به ما اعلام نکرده اند.

با توجه به شدت یافتن باد و باران و برودت هوا امکان متوقف شدن عملیات جستجو در شب وجود دارد.

۱۸:۳۶: امیر کویت در پیامی به روحانی جان باختن شماری از مردم ایران در حادثه سقوط هواپیما را تسلیت گفت و با خانواده های آنها ابراز همدردی کرد.

۱۸:۳۵: دادستان کل کشور از معاون حقوق عمومی خواست با تشکیل کارگروهی علت حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج را بررسی کند

۱۸:۳۲: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: عملیات جست و جو در شب ادامه خواهد داشت. به دلیل کاهش دید احتمال دارد تجسس به شکل زمینی ادامه یابد.

۱۷:۵۵: برف سنگین شد، عملیات جستجو سخت شد

شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده و به دلیل باراش سنگین برف ادامه عملیات جستجو با دشواری مواجه شده است.

به دلیل نامساعد بودن آب و هوا، امکان پرواز بالگردهای امدادی سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکنون وجود نداشته است

۱۷:۴۴: اعمال محدودیت تردد در محورهای اطراف محل سقوط هواپیما

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا: درپی حادثه سقوط هواپیما در توابع شهرستان سمیرم، پلیس راه به منظور افزایش سرعت امدادرسانی و همچنین جلوگیری از حضور افراد غیرمسئول در محور اصفهان – سمیرم و سمیرم – یاسوج محدودیت تردد در هر دو مسیر رفت و برگشت را اعمال کرده است و بر این اساس تردد تمامی خودروها توسط عوامل پلیس کنترل و از تردد وسایل نقلیه غیرمسئول خودداری می‌شود.

تا زمانی که لاشه هواپیما کشف شده و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود، این محدودیت‌ها برقرار است و توصیه ما نیز به رانندگان این است که از تردد غیرضروری در این محورها خودداری کنند.

۱۷:۳۹: سخنگوی آنگلا مركل صدر اعظم آلمان مراتب تاسف خود را از سقوط يک فروند هواپيماي مسافربري در جنوب ايران و جان باختن همه ۶۶ سرنشين آن اعلام کرد.

اشتفان زايبرت: دولت آلمان در غم و اندوه مردم ايران بابت جان باختن سرنشينان اين هواپيما سهيم است.
۱۷:۰۰: وزیر راه و شهرسازی در حکمی به علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خواستار تشکیل ستاد بررسی سانحه و ۱۱ گروه تخصصی همراه برای بررسی دلایل حادثه هواپیمای اِ تی آر متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان شد.

۱۶:۴۳: مدیر فرودگاه یاسوج نبود رادار در این فرودگاه را که در برخی خبرها و پایگاه خبری منتشر شده است، تکذیب کرد.

۱۶:۳۵: منطقه بین بیش از ۳۰ تیم از هلال احمر تقسیم شده و عملیات جست و جو در حال انجام است.

۱۶:۲۶: در محلی که تصور می‌شد سیگنال‌های تلفن همراه از آن ارسال می‌شود نشانه‌ای یافت نشد.

۱۶:۲۵: اعزام ۱۱ تیم امدادونجات از کهگیلویه و ۵ تیم عملیاتی از فارس به محل حادثه سقوط هواپیما.

۱۶:۰۰: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با خانواده‌های جان‌باختگان سانحه امروز همدردی می‌کنم، گفت: ۷۰ کوهنورد از گروه‌های امداد و نجات عازم منطقه احتمالی سقوط هواپیما شده‌اند و ادامه کار در روستای دنا در حال انجام است.

۱۵:۵۶: بر اساس گزارشات، مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از ردیابی موبایل یکی از مسافران پرواز تهران یاسوج در منطقه “مله برفی” خبر می دهد. این موبایل روشن است.

۱۵:۵۲: دستور رییس قوه قضاییه به دادستان کل کشور: با مقصران احتمالی حادثه سقوط هواپیما برخورد قانونی انجام شود.

۱۵:۴۸: سردار حسن مهری رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور: اقدامات امنیتی را در فرودگاه یاسوج تشدید کردیم چرا که احتمال داشت عده‌ای بخواهند در کنار خانواده افراد کشته شده به اموال دولتی آسیب برسانند. یگان امداد و نیرو‌های امنیتی در فرودگاه یاسوج مستقر شدند و خانواده‌های کشته شدگان قرار شد در مهمانسرا فرودگاه اسکان داده شوند.

۱۵:۴۳: هنوز لاشه هواپیمای پرواز تهران – یاسوج پیدا نشده است.

۱۴:۵۷: سرتیم گروه کوهنوردی اعزامی به دناکوه سمیرم : گشت‌زنی کوهنوردان در منطقه پادنا ادامه دارد و هنوز خبری از لاشه هواپیما نیست.

۱۴:۴۵: دودی در محدوده “پس دنا”(بین روستای نقل و خفر) در محدوده پادنا (جاده سمیرم در اصفهان) مشاهده شده است.

۱۴:۴۴: تصوير بليت يكي از مسافران جامانده از پرواز ياسوج

سقوط هواپیمای تهران – یاسوج تایید شد

۱۴:۳۲: سرگروه تیم اورژانس اعزامی به دنا: امدادگران در روستای بیده به چهار گروه تقسیم شدند تا در مسیرهای مختلف جستجوی محل سقوط هواپیمای مسافربری را ادامه دهند.

۱۴:۱۴: یک مقام آگاه: احتمالا هواپیما در قله قاش مستان سقوط کرده است. اگر سقوط در این محل باشد رسیدن به هواپیما ممکن است چند روز زمان ببرد

۱۴:۰۸: رهبر انقلاب اسلامی در پی سانحه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفتند.

۱۳:۵۸: پوتین سقوط هواپیمای مسافربری در ایران را به رییس جمهوری تسلیت گفت.

۱۳:۵۶: رییس جمهور در پیامی سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران – یاسوج را که منجر به جان باختن عده‌ای از هموطنان عزیز شد ، تسلیت گفت.

۱۳:۴۶: روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های اصفهان: هنوز هیچ اطلاعی از علت سقوط هواپیمای «تهران – یاسوج» در دست نیست.

۱۳:۲۸: مدیر روابط عمومی شرکت آسمان: با توجه به شرایط خاص منطقه هنوز امکان دسترسی ما به محل سقوط هواپیما مشخص نیست و از این رو نمی‌توان به طور دقیق و قطعی خبر مرگ تمام سرنشینان این هواپیما را تایید کرد.

۱۳:۲۷: شرایط جوی مانع امداد رسانی به حادثه سقوط هواپیما در سیمرم شده است.

۱۳:۲۴: ایلیا و طاها دانشی فرزندان دکتر عبدالهادی دانشی متخصص مغز و اعصاب که در پرواز امروز جان باختند.

۱۳:۱۰: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد محلی در منطقه صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه دنا را شنیده‌اند.

۱۲:۴۶: محل سقوط هواپیما در ارتفاع ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ متری دنا است

حسین درخشان مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات: با توجه به اینکه محل احتمالی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا بین ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ متر ارتفاع دارد، تیم های امداد کوهستان هلال احمر اصفهان و چهارمحال به سمت محل حادثه اعزام شده اند.

۱۲:۴۲:لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده است

کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان: روستاهای منطقه در حال بررسی هستند اما هنوز محل سقوط و لاشه هواپیما پیدا نشده است

۱۲:۳۸: وزیر راه مسئول تهیه گزارش علل سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج شد

با دستور رییس جمهور و بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت تا با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش کند.

۱۲:۵۳ – اسامی برخی مسافران پرواز سقوط‌کرده تهران – یاسوج

🔹۱. مژگان نظری
🔹۲. جلال امیدی‌پور
🔹۳. حسین رستمی
🔹۴. مریم عابدی
🔹۵. احمد نظری
🔹۶. محمد برزگری
🔹۷. رویا داخته
🔹۸. مجید اسلامی
🔹۹. مهدی قرعلی
🔹۱۰. غلامعلی احمدی
🔹۱۱. میلاد علی‌پور
🔹۱۲. افشین انصاری
🔹۱۳. سید ایلیا دانشی
🔹۱۴. سیدطاها دانشی
🔹۱۵. محمد عیدی‌نیا
🔹۱۶. علی فرزانه
🔹۱۷. حمید هداوندخانی
🔹۱۸. عزت‌الله حق‌شناس
🔹۱۹. ابراهیم جعفریان سی‌سخت
🔹۲۰. نرگس خوبانی
🔹۲۱. ژیلا قلی‌پور
🔹۲۲. ایمانی‌مهر
🔹۲۳. عبدالرضا کردی
🔹۲۴. محمد نجات
🔹۲۵.نشاطی‌فر
🔹۲۶- محمد نوری
🔹۲۷- علی زارع
🔹۲۸- محسن تقی‌پور
🔹۲۹- مصطفی رضایی
🔹۳۰- خلیل آهنگران
🔹۳۱- شاپور یاری‌پور
🔹۳۲- شهبد یاری‌پور
🔹۳۳- احمد چرمیان
🔹۳۴- سیدرضا فاطمی‌طلب
🔹۳۵- پریسا سوهانی
🔹۳۶- علیرضا جامنی
🔹۳۷- سکینه کاظمی‌انوار
🔹۳۸- اردشیر راد
🔹۳۹- بهروز شریف کاظمی
🔹۴۰- سید بهزاد سیادتی
🔹۴۱- حامد امیری
🔹۴۲- محمد فهیمی
🔹۴۳- رحمت صالحی‌پرور
🔹۴۴- محمد فهیمی هنزایی
🔹۴۵- ابوالقاسم فرهمندی
🔹۴۶- مهدی جاوید‌پور
🔹۴۷- عبدالاحد مرادی
🔹۴۸- سلمان آذری
🔹۴۹- امیر پورشاه‌آبادی
🔹۵۰- فاطمه دالوند
🔹۵۱- کوثر هردانی
🔹۵۲- محمد کبیریان
🔹۵۳- علیرضا کلهر
🔹۵۴- حامد مهدوی

۱۲:۱۷: هواپیما نقص فنی نداشت / مشکل از فرودگاه یاسوج است

یک مقام مسوول در شرکت هواپیمایی آسمان: نقص فنی هواپیمایی ATR کاملا شایعه است و علت سانحه شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج است.

۱۲:۱۰: نیروهای امدادی به دنبال یافتن محل حادثه

پوران فر مسئول تیم اعزامی اورژانس نیز اعلام کرد: نیروها امدادی با بالگرد به محل احتمالی حادثه که ۱۴ مایلی یاسوج اعلام شده اعزام شدند اما هلیکوپتر به دلیل برف و بوران قادر به ادامه مسیر نبود و تیم‌ها به صورت زمینی اعزام شدند.

۱۲:۰۸: تصويری از خلبان دوم پرواز ٣٧٠٤ سقوط كرده هواپيمايی آسمان؛ خلبان كاوه خليلی

سقوط هواپیما

۱۲:۰۵: مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی از آماده‌باش تیم‌های پزشکی قانونی در چهار استان کشور در پی سقوط هواپیما در اصفهان خبر داد.

۱۲:۰۴: با دستور رییس کل دادگستری استان اصفهان، رییس دادگستری و دادستان سمیرم به محض اطلاع از سقوط هواپیما به محل احتمالی سقوط هواپیما اعزام شده‌اند و از نزدیک در حال پیگیری موضوع هستند.

۱۲:۰۲ سرگروه تیم امداد اعزامی به دنا: هنوز لاشه هواپیمای مسافربری تهران یاسوج مشاهده نشده است.

۱۱:۵۸:اسامی كروی پرواز ٣٧٠٤ هواپیمایی آسمان

١-كاپيتان حجت الله فولاد

٢-خلبان دوم كاوه خلیلی

٣- سرمهماندار محمد حسين فرش سنگی

٤- مهماندار بهنام رضایی نیاركی

۱۱:۵۷: درپی سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان به مقصد یاسوج، سایت فرودگاه مهرآباد از دسترس خارج شد.

۱۱:۵۴: «ای تی آر» سقوط کرده برجامی نبود

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: «ای تی آر» سقوط کرده از جمله «ای تی آر»های تازه خریداری شده نبوده و قدیمی محسوب می شود

۱۱:۵۲: وزش باد امدادرسانی را در سمیرم(اصفهان) مشکل می کند.

۱۱:۵۱: جان باختن تمامی سرنشینان پرواز تهران – یاسوج

روابط عمومی هواپیمایی آسمان با عرض تسلیت در پی این حادثه گفت: این هواپیما دارای ۶۰ مسافر بود که متاسفانه طی این حادثه تمامی سرنشینان آن از جمله ۵۹ بزرگسال و یک کودک و همچنین دو خلبان و کمک خلبان، دو مهماندار و یک پرسنل امنیت پرواز جان باختند.

۱۱:۴۰: هواپیمای سقوط کرده قبلا هم قربانی گرفته بود

هواپیمای مسافربری تهران یاسوج درحالی صبح امروز در سمیرم اصفهان سقوط کرد که اطلاعات پروازی نشان می‌دهد این هواپیما پیشتر نیز در جهان سوانحی را تجربه کرده است.

۱۱:۳۵: کاپیتان فولاد، از خلبانان باتجربه و خوب ای‌تی‌آر، خلبان پرواز سقوط‌کرده تهران – یاسوج بوده است.

گفته می‌شود هواپیمای مذکور در ارتفاع بالایی پرواز نمی‌کند و این پرواز هم زیر ۲۰ هزار پا بوده است.

سقوط هواپیما

۱۱:۳۴: تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج.

۱۱:۳۰: لحظه محو شدن هواپيمای یاسوج از رادار

سقوط هواپیما

۱۱:۲۴: سقوط هواپیما ی یاسوج رسما تایید شد

هواپیمای آسمان با کوه دنا برخورد کرده است.

یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت:هواپیمای این شرکت به کوه دنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

طباطبایی اعلام کرد: تیم‌های جست‌وجو به محل حادثه اعزام خواهند شد.

۱۱:۲۰: فرمانده هوانیروز ارتش: به دلیل شرایط نامساعد جوی در منطقه سمیرم، امکان پرواز بالگردها برای شناسایی منطقه وجود ندارد.

۱۱:۱۹: رئیس اورژانس کشور: هنوز چیزی ندیدیم اما احتمالا هواپیمای یاسوج در منطقه سمیرم سقوط کرده است.

۱۱:۱۸: تصویر هواپیمای مسافربری ATR شرکت آسمان که خبرها از سقوط آن حکایت دارد.

سقوط هواپیما

۱۱:۱۶: حادثه در روستای کهنگان از توابع پادنا در ۱۲۰ کیلومتری سمیرم اتفاق افتاده است.

۱۱:۱۵: به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

۱۱:۱۴: مدیر هماهنگی و کنترل عملیات هلال احمر : هنوز لاشه هواپیما از سوی مردم یا نیروهای امدادی رویت نشده است.

۱۱:۱۳: فرماندار بویراحمد: هواپیمای مسافربری تهران _ یاسوج در کوه های پادنا سقوط کرد.

۱۱:۱۲: محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج

سقوط هواپیما

۱۱:۱۰: ستاد بحران در یاسوج تشکیل شده و در حال بررسی حادثه است. یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است.

۱۱:۰۹: وی با بیان اینکه در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

۱۱:۰۷: معاون استانداری کهگیلویه و بویر احمد: تا این لحظه خبر تایید شده یا موثقی دال بر سقوط به ما داده نشده است.

۱۱:۰۶: بروجردی: هواپیمای یاسوج بر اساس مشاهدات مردمی سقوط کرده است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بر اساس مشاهدات مردمی، هواپیمای یاسوج دچار سانحه هوایی شده است.

علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و شش خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.

وی افزود: خبرهایی مبنی بر سقوط این هواپیما دریافت کرده‌ایم و منتظر تایید آن از سوی مراجع رسمی هستیم.

۱۰:۴۹: سمیرم محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه هواپیمای آسمان که دچار سانحه شده حدود ۶۰ مسافر داشته است، گفت: این هواپیما در محدوده سمیرم سقوط کرده است و تمام نیروهای اورژانس به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

پیرحسین کولیوند در ارتباط با جزئیات سقوط هواپیمای آسمان اظهار داشت: این حادثه مربوط به هواپیمایی تهران ـ یاسوج بوده که از صبح امروز از رادار خارج شده و در منطقه سمیرم سقوط کرده است.

وی افزود:این پرواز ۵۰ تا ۶۰ مسافر داشته و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است.

با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

نظرات