سریعترین روشهای خانگی برای باز شدن پریود – دمنوش ها و مواد گیاهی

0

سریعترین روشهای خانگی برای باز شدن پریود

پریود نشدن و عقب و جلو انداختن عادت ماهیانه یکی از مشکلاتی است که برای همه خانم ها پیش می آید و گاهی پریودی عقب می افتد. ما در مجله حرف تازه چتد روز درمانی و سریعترین روش باز شدن پریود را با مواد طبیعی و گیاهی برای شما بیان کردیم که علاوه بر قرص های شیمیایی میتوان به راحتی یا مواد طبیعی این مشکل را رفع کرد.با ما همراه باشید

سریعترین روشهای خانگی برای باز شدن پریود - دمنوش ها و مواد طبیعی

چرخه قاعدگی که به طور معمول ۲۸ روز است که گاهی عواملی مانند به هم ریختن هورمون های زنانه و ورزش یا رژیم های نامناسب غذایی، استرس، مصرف قرص‌های ضد باروری، و یا کیست ها و مواد دیگر عقب و جلو میافتد که اگر قصد بارداری نداشته باشید ، موجب نگرانی شما میشود.

آمنوره یا تاخیر در پریود

یک چرخه عادت ماهانه بطور طبیعی ۲۱ تا ۳۵ روز است که به تاخیر در قاعدگی آمنوره گفته میشود.دخترانی که قاعدگی آنها در ۱۵ سالگی شروع نشود و زنانی که سه یا چند دوره متوالی پریودی خود را از دست داده اند دچار آمنوره هستند.

علل دیر پریود شدن و تاخیر قاعدگی

• استرس
• وزن کم یا زیاد بدن
• کیست های تخمدان
• داروهای هورمونی ضد بارداری
• بیماری های مزمن مانند دیابت یا بیماری سلیاک
• مشکلات تیروئید
• یائسگی
• بارداری
شیر دهی
زخم و عفونت های رحمی

چند روش خانگی برای باز شدن پریود با مواد گیاهی و طبیعی وجود دارد که باید قبل از مصرف از باردار نبودن خود مطمئن شوید
توجه داشته باشید که برخی از این مواد باعث سقط جنین نیز می شوند.  اگر تاخیر در پریودی به خاطر حاملگی باشد استفاده از مواد تحریک کننده شروع پریودی باعث ختم حاملگی می شود. بنابراین در صورتی که احتمال حاملگی وجود دارد از این مواد استفاده نکنید.

بهترین درمان خانگی برای پریود شدن

ویتامین C

گفته میشود ویتامین C که به آن اسید اسکوربیک نیز گفته می شود ، می تواند باعث باز شدن پریودی شود. اما هیچ مدرک علمی معتبری برای تأیید این ادعا در دست نیست. اما ویتامین C می تواند سطح استروژن را بالا ببرد و سطح پروژسترون را کاهش دهد. این امر باعث انقباض رحم و فرو ریختن پوشش رحم می شود که منجر به شروع قاعدگی می شود.

برای این روش ، می توانید از مکمل های ویتامین استفاده کنید یا غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات ، انواع توت ها ، توت سیاه ، بروکلی ، اسفناج ، جوانه بروکسل ، فلفل قرمز و سبز و گوجه فرنگی مصرف کنید

باز شدن پریود با هویج

هویج یک منبع غنی از بتا کاروتن است که در تسکین ماهیچه های شکمی کمک می کند. این نیز می تواند به رگ های خونی رحم شما کمک کند، تا عقب افتادگی پریودیتان حل شود.
روش استفاده نیز ، هویج پخته شده یا آب هویج را ۱-۲ بار در روز مصرف کنید.

زنجبیل

زنجبیل یک داروی سنتی برای عادت ماهانه شدن است که باعث انقباضات رحمی می شود. با این حال ، این مسئله توسط تحقیقات علمی تأیید نشده است.
برای استفاده از این روش، یک تکه زنجبیل تازه پوست کنده و خرد شده را در یک قابلمه آب بریزید و بگذارید به مدت پنج تا هفت دقیقه بجوشد. چای را صاف کرده و قبل از نوشیدن، عسل یا شکر به آن اضافه کنید.

جعفری برای باز شدن پریود

جعفری حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و آپیول است که ممکن است به تحریک انقباضات رحمی کمک کند. با این وجود ، آپیول نیز در مقادیر مشخصی سمی است و به ویژه برای زنان باردار خطرناک است. در صورت بارداری ، شیردهی یا مشکلات کلیوی ، نباید چای جعفری بنوشید.

برای باز شدن پریود بهترین راه چیست

 

طرز تهیه: برای تهیه چای جعفری ، کافی است یک فنجان آب جوش را روی چند قاشق غذاخوری جعفری تازه بریزید و بگذارید قبل از نوشیدن حدود پنج دقیقه بماند. ۲ گرم از جعفری خشک شده را در آب داغ خیس شده را سه بار در روز بخورید. شما باید این کار را حداقل یک هفته یا ۱۰ روز قبل از تاریخ پریود واقعی خود انجام دهید.

زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از روشهای درمانی سنتی است که به اعتقاد بعضی ها ماده ای است که باعث افزایش جریان خون می شود. زردچوبه با تأثیر بر سطح استروژن و پروژسترون عمل کند

طرز تهیه: می توانید آن را به غذاها، برنج یا سبزیجات اضافه کنید. یا می توانید آن را به همراه سایر ادویه ها و شیرین کننده ها برای نوشیدنی گرم به آب یا شیر اضافه کنید .پودر زردچوبه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و ۱ تا ۲ بار در روز مصرفش کنید، ترجیحا ۱۰ روز قبل از تاریخ پریود مورد انتظارتان این کار را انجام دهید.

دونگ کوئی

دونگ کوئی گیاهی بومی چین است و یک داروی محبوب است که صدها سال است از آن استفاده می شود که با بهبود جریان خون به لگن و همچنین با تحریک ماهیچه ها در رحم و تحریک انقباضات رحمی ، به پریودی کمک می کند.
می توانید دونگ کوئی را به صورت کپسول یا پودر آنلاین خریداری کنید.

کوهوش سیاه

کوهوش سیاه یکی دیگر از مکمل های گیاهی است که می توانید برای تنظیم چرخه قاعدگی مصرف کنید.

توجه: کوهوش سیاه با بسیاری از داروها تداخل دارد. این ماده برای افرادی که داروهای فشار خون یا قلب مصرف می کنند یا سابقه مشکلات کبدی دارند توصیه نمی شود.

آناناس

آناناس منبع غنی از برملاین، آنزیمی که به نظر می رسد استروژن و هورمونهای دیگر را تحت تأثیر قرار دهد، است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد برملین به کاهش التهاب کمک می کند. این بدان معنی است که آناناس می تواند به علل پریودی های نامنظم مرتبط با التهاب کمک کند.

روش باز شدن پریود با روغن کرچک

کمی روغن کرچک را برداشته و به آرامی با آن پایین شکم خود را ماساژ دهید. یک پد گرم را بر روی پایین شکم خود قرار دهید و اجازه دهید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. این کار را دو بار در روز، برای حداقل یک هفته قبل از تاریخ پریود و قاعدگی خود انجام دهید.

گل زعفران

مهم‌ترین و نام آشناترین خوراکی برای زود پریود شدن دم‌کرده زعفران است. قاعده آوری که باید به صورت غلیظ ۱۰ روز قبل از شروع عادت میل شود.

روش تهیه: می‌توانید ۱۰ گرم زعفران را در یک لیتر آب جوش دم کرده، هر روز ۳ وعده (و هر بار یک استکان) از آن بنوشید.

باز شدن پریود با کنجد و ارده

مقدار ۱۵۰ گرم کنجد را آسیاب نموده، در دو لیوان آب‌جوش بریزید و شیره آن را بگیرید و هر روز صبح‌ و شب‌، هر بار یک لیوان از آن بنوشید. این معجون برای زایمان آسان بسیار مفید است و همانند آمپول‌‌فشار عمل می‌کند.

رفع عقب انداختن با دانه های رازیانه

دانه های رازیانه به عنوان قاعده آور عمل می کنند و جریان قاعدگی را افزایش می دهند. که به شروع زودتر پریود کمک می کند.

طرز تهیه: ۱ قاشق غذاخوری از دانه های رازیانه و ۴ فنجان آب لازم است، دانه های رازیانه و آب را در ظرف کوچکی بریزید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید ؛ سپس صافش کنید و اجازه دهید خنک شود و این راه حل را در فواصل منظم در طول روز تکرار کنید.

آرامش و کاهش استرس

گاهی اوقات استرس می تواند علت پریود نشدن باشد. هنگامی که احساس استرس می کنیم، هورمون هایی مانند کورتیزول یا آدرنالین تولید می شود. این هورمون ها می توانند مانع از تولید هورمون های استروژن و پروژسترون، که برای حفظ چرخه قاعدگی منظم ضروری هستند، شوند.
روش های زیادی برای کاهش استرس است که میتوان به کاهش کار و گذراندن وقت با دوستان و خانواده و ورزش کردن، سرگرمی لذت بخش،
مدیتیشن اشاره کرد

کمپرس یا حمام گرم

حمام گرم می تواند باعث شل شدن عضلات و تسکین استرس عاطفی شود.  برای تأثیر بیشتر مقداری روغن معطر آرامش بخش به حمام اضافه کنید. همچنین می توانید از کمپرس گرم یا بطری آب داغ بر روی شکم استفاده کنید. گرما فقط آرامش بخش نیست بلکه می تواند جریان خون را افزایش دهد و چرخه قاعدگی را به آرامی تسریع کند.

رابطه جنسی

فعالیت جنسی می تواند به چندین روش باعث شروع پریود شود. داشتن ارگاسم می تواند باعث گشاد شدن دهانه رحم شود. این مسئله باعث ایجاد خلاء می شود که می تواند خون قاعدگی را به سمت پایین بکشد. این حالت شامل ارگاسم از طریق فعالیت جنسی دخولی و غیردخولی است. رابطه جنسی منظم می تواند اثرات استرس را کاهش داده و به تقویت تعادل هورمونی سالم کمک کند.

باز شدن سریع پریود با ورزش

ورزش روزانه باعث بهبود گردش خون می‌شود و در نتیجه دوره قاعدگی را کمی زودتر فرا خوانی می‌کند. اما فراموش نشود که در صورت شدید بودن این ورزش‌ها، ممکن است نتیجه برعکس شود. انجام ورزش های سنگین در عقب افتادن پریود و یا نامنظم شدن آن نقش اساسی دارد

بهترین دمنوش ها برای باز شدن پریود

از جمله گیاهانی که مصرف چای آن‌ها، فرا رسیدن قاعدگی را تسریع می‌بخشد، شامل بابونه، زنجبیل، رزماری، مریم گلی و برگ تمشک می‌باشد.
همچنین تخم کرفس ،تخم گشنیز ،تخم میخک ، زنجبیل ، آویشن ،سیاه دانه ،تخم پیاز و تخم یونجه از گیاهان ،شنبلیله و گیاهانی مانند رازیانه ،بادرنجبویه ،گل گندم ،بابونه ،بومادران و برگ سنا و گیاه پنج انگشت نیز می تواند موثر به شمار آید .

دم کرده و دمنوش ها برای باز شدن پریود

کاهش وزن برای پریود شدن

کاهش وزن بسیار موثر است تا بی نظمی پریود شما تنظیم شود
چاقی و اضافه وزن با برهم ریختن نظم میان هورمون ها و تجمع چربی در محدوده شکمی سبب برهم خوردن چرخه قاعدگی و به تاخیر انداختن زمان آن می شوند .

خوردن ماهی سالمون برای باز شدن

ماهی سالمون، سرشار از ماده‌ای معدنی به نام سلنیوم است که دارای خواص بهبود دهنده و تثبت کننده هورمون‌های جنسی است. از این رو مصرف این ماهی، در بر طرف کردن مسائل مربوط به قاعدگی بسیار موثر می‌باشد.

باز شدن راه پریود با گز علفی

یکی از راه های زود پریود شدن استفاده از گیاهی به نام گزعلفی می باشد . مصرف این گیاه به صورت دم نوش بسیار اثر بخش است .پس از مصرف دم نوش این گیاه بین سه تا دوازده روز زودتر از موعد قبل پریود خواهید شد.

سویا برای باز شدن پریود موثر است

بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک یک بیماری شایع است که بر روی کارکرد تخمدان خانم‌ها تاثیر می‌گذارد و منجر به قاعدگی‌های نامنظم و به تاخیر افتادن آن می‌شود. سویا دارای مواد گیاهی به نام ایزوفلاون‌ها می‌باشد که این مواد در درمان بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک بسیار موثر می‌باشند. بر این اساس، مصرف سویا، چرخه قاعدگی را تنظیم کرده و از به تاخیر افتادن آن جلوگیری می‌کند.

باز شدن سریع قاعدگی با انبه

مصرف این میوه خوشمزه در باز شدن قاعده فوق العاده موثر می باشد .این میوه طبع گرمی دارد و به عنوان دارویی خواب آور ،گرم و قاعده آور شناخته شده است .
باز شدن پریود با زعفران یکی از بهترین ها است اگر می خواهید خیلی زود پریودی تان باز شود بهتر است برای باز شدن پریود با زعفران اقدام کنید.

اسامی قرص های باز شدن پریود شدن:

• دوفاستون
• مدروکسی پروژسترون
• قرص های ضد بارداری
• مپرات
• پروورا

چه بخوریم تا زود پریود بشم

کی نیاز است به پزشک مراجعه کنیم؟

به یاد داشته باشید قطع پریودی یا تأخیر در پریودی ممکن است نشانه یک مشکل اساسی باشد. در صورت وجود موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

• احتمال بارداری
• سه دوره پیاپی پریود نشده اید
• پریود شما قبل از ۴۵ سالگی متوقف شده است
• بعد از ۵۵ سالگی هنوز پریود می شوید
• بین پریودی ها یا بعد از رابطه جنسی خونریزی دارید
• پریود شما ناگهان تغییر می کند، بسیار سنگین تر می شود ، یا ناآرام تر می شود
• خونریزی بعد از یائسگی را تجربه می کنید (بعد از توقف پریود، بیش از ۱۲ ماه خونریزی دارید)
• در هنگام درمان جایگزینی هورمون خونریزی دارید

نظرات