بیوگرافی و عکسهای اکبر کیا پیشکسوت فوتبال + درگذشت و علت فوت

0

بیوگرافی و عکسهای اکبر کیا پیشکسوت فوتبال + درگذشت و علت فوت

اکبر کیا پیشکسوت فوتبال در محله فخرآباد شیراز به دنیا آمده و در فروردین ماه ۹۹ بر اثر بیماری قلبی درگذشت او فوتبالیست هایی چون حسین کلانی پیروانی و همایون بهزادی مرحوم رسول دره شوریان ،علیرضا قشقاویان ، الیاس عبدالهی مرحوم عباس آزاد پرورش داد. در ادامه بیوگرافی شخصی و ورزشی و سوابق و تصاویر وی را در مجله حرف تازه مرور میکنیم

بیوگرافی و عکسهای اکبر کیا پیشکسوت فوتبال + درگذشت و علت فوت

بیوگرافی اکبر کیا

استاد اکبر کیا در محله فخرآباد شیراز به دنیا آمده و بزرگ شد و زندگی کرد و از زمین های فوتبال را شروع کرد و فوتبالیست هایی چون مرحوم رسول دره شوریان ،علیرضا قشقاویان ، الیاس عبدالهی مرحوم عباس آزاد را در همین زمین های خاکی پرورش داد.

مربی بزرگان فوتبال ایران

استاد اکبر کیا پرورش دهنده و مربی بزرگان فوتبال ایران از جمله آقایان حسین کلانی و پیروانی و همایون بهزادی و بسیاری از فوتبالیست های دیگر بود که دستت پرورده این مرد بزرگوار بوده که هر کدام از این ها به نوبه خود در جام ملت های آسیا ،مقدماتی های جام جهانی ،در جام باشگاه های کشور و آسیا افتخاراتی را برای  کشور عزیزمان آفریدند.

سوابق و کارنامه ورزشی

زنده یاد کیا در رده های مختلف سنی و در باشگاه های مختلف به مربیگیری پرداخته است
او سال های دهه ۵۰ فوتبال ایران، سابقه حضور در تیم شاهین تهران و سرمربیگری تیم ملی فوتبال کارگران ایران را بر عهده داشت.
وی در دوران مربیگری خود در شیراز مسوولیت تیم های منتخب فارس و مرصاد را بر عهده داشت و در این سالها نیز جوانان زیادی را از این استان به فوتبال کشور معرفی کرد .

درگذشت اکبر کیا پیشکسوت تیم فوتبال شاهین

درگذشت اکبر کیا پیشکسوت شاهین

زنده یاد کیا در فروردین ماه ۹۹ بر اثر بیماری قلبی درگذشت و پیکر این پیشکسوت فوتبال که مدت ها بود در خانه با بیماری قلبی مبارزه می کرد دوشنبه در آرامستان دارلرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

ناصر ابراهیمی مربی سابق تیم ملی ایران و بازیکن تیم‌های استقلال پرسپولیس و شاهین تهران در خاطرات خود گفته است در حالی که نوجوان بودم اکبر کیا در زمین‌های خاکی تهران مرا کشف کرد و به تیم شاهین تهران برد.

استاد اکبر کیا همچنین سال های زیادی در تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول به کار بود و خدمات ارزنده ای را به جامعه دانشگاهی ارائه کرد.

مرحوم اکبر کیا پهلوان بود و پهلوان ماند

زنده یاد کیا علاوه براینکه فوتبالیست خوبی بود ،مربی بسیار خوب بود و پهلوان ماندن درست است نه قهرمان ماندن که ایشان پهلوان ماند ، زیرا عمر قهرمانی کوتاست و وی پهلوان بود و پهلوان ماند. روحش شاد

نظرات