زمان عقب کشیدن و تغییر ساعت رسمی کشور در سال ۹۹

0

زمان عقب کشیدن و تغییر ساعت رسمی کشور در سال ۹۹

تغییر ساعت در سال ۹۹ و ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ فردا یکم ۱ فروردین ماه سال ۹۹ یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ شب و یا ۰۰:۰۰ روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹ به عقب کشیده میشود .

زمان جلو کشیدن و تغییر ساعت رسمی کشور در سال 99

 

زمان عقب کشیدن ساعت در سال ۹۹

ساعت رسمی کشور در سال ۱۳۹۹ در ساعت ۲۴ شب یا ۰۰:۰۰  روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹ یکساعت به عقب کشیده می شود و به سرجای خود برمیگردد. یعنی ساعت ۱۲ شب یکشنبه به ساعت ۱۱ شب تغییر میکند

 

زمان جلو کشیدن ساعت در سال ۹۹

🔹طبق مصوبه مجلس، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ یکم فروردین ماه ۱ ساعت به جلو می‌رود و در ساعت ۲۴ سی‌ام شهریور ماه به حالت سابق باز می‌گردد.
🔹بر این اساس ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ فردا ( یکم فروردین ماه سال ۹۹ ) یک ساعت به جلو کشیده می‌شود

قانون تغییر ساعت رسمی ایران، قانونی است که به موجب آن ساعت رسمی ایران هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریور ماه به حالت قبلی برگردانده می‌شود. هدف از این کار استفادهٔ بیشتر از روشنایی روز انجام می‌شود و صرفه جویی در انرژی و سوخت نیز می باشد تا در مصرف منابع طبیعی و سوخت طبیعی بهینه سازی شود

علت تغییر ساعت رسمی کشور

در ایران برای نخستین بار، پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷، ساعت رسمی کشور به ساعات تابستانی و زمستانی تقسیم شد و بعد از انقلاب ۱۳۵۷ ایران این روند به حالت تعلیق درآمد و در نهایت در روز ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ قانونی مشتمل بر یک مادهٔ واحده مبنی بر تغییر ساعت رسمی کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بنا بر این قانون، ساعت رسمی کشور «ایران» هر سال در ساعت ۲۴ روز اول ساعت ۰۰:۰۰:۰۰، یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام (ساعت ۰۰:۰۰:۰۰ روز سی‌ویکم) شهریور؛ به عقب کشیده شده، یعنی به حالت اوّل برگردانده می‌شود.

به دلیل بهره‌برداری از زمان پس از ساعات کاری، افزوده شدن طول روز پیش از عصر به سود خرده‌ فروش‌ها، مسابقات ورزشی و دیگر فعالیت‌ها می‌باشد.
اما می‌تواند برای برنامه‌های سرگرمی و دیگر برنامه‌های مرتبط مشکل ایجاد کند.در حالی که هدف ابتدایی تغییر ساعت تابستانی کاستن مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف و کاهش استفاده از لامپ رشته‌ای بوده‌ است

نظرات