چگونه در ماشین شخصی خود از کرونا ویروس در امان بمانیم؟

0

با گسترش شیوع کرونا در سرار کشور، از همه ی مردم تقاضا می شود مگر برای ضرورت از خانه خارج نشوند. در فضای مجازی هم کمپین های مختلفی به وجد آمده است که مردم رای برای ماندن به خانه دعوت می کند، اما در این شرایط بحرانی، اگر بخواهیم برای ضرورت و امور مهم از خانه خارج شویم و از ماشین شخصی خود استفاده کنیم، باید چه نکات بهداشتی مهمی را رعایت کنیم و چگونه در ماشین شخصی خود از کرونا ویروس در امان بمانیم؟!، برای پاسخ این سئوال مهم در ادامه ی مطلب باما همراه باشید.

چگونه در ماشین خود از کرونا ویروس در امان بمانیم؟

 

چگونه در ماشین شخصی خود از کرونا در امان بمانیم؟

به گزارش حرف تازه به نقل از اعتمادآنلاین، مهمترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، در خانه ماندن است. اما ممکن است برخی از ما در شرایطی مجبور به خروج از خانه شویم .در شرایط فعلی برعکس همیشه، توصیه میشود برای تردد به جای وسایل نقلیه عمومی از اتومبیل شخصی استفاده کنیم.اما در شرایط شیوع اپیدمی،حفظ بهداشت اتومبیل شخصی نیز موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

ضدعفونی کردن ماشین

اگر مسافر خودرو شما فردی با علائم کروناست ،حتما از ماسک استفاده کنید و شیشه های خودرو را پایین بکشید.اگر سرنشین دیگری نیز در خودرو وجود دارد،لازم است از ماسک استفاده کند.همچنین رعایت فاصله توصیه شده نیز در چنین شرایطی الزامی خواهد بود . توجه کنید در این شرایط به هیچ عنوان نباید از سیستم های تهویه خودرو استفاده کرد،چرا که این سیستم ها هوای تنفس شده توسط فرد بیمار را در خودرو میگرداند و باعث ابتلای سایرین خواهد شد.

تمیز کردن

اگر برای انجام امور روزانه،مانند خرید ، بنزین زدن ، استفاده از ای تی ام و… از اتومبیل پیاده شدید ، هنگام ورود ،حتما پیش از دست زدن به فرمان اتومبیل دستهایتان را ضد عفونی کنید.اگر از دستکش استفاده کرده اید ،قبل از سوار شدن آن را در بیاورید و در کیسه در بسته بیندازید.اگر در اطراف شما سطل زباله وجود ندارد ، میتوانید تا رسیدن به سطل زباله ، کیسه با در گره زده را گوشه ای از اتومبیل نگه دارید.

 

توصیه های بهداشتی مهم برای در امان ماندن از کرونا در اتومبیل شخصی

  • در صورتی که مجبور به خروج از خانه هستیم، در هنگام استفاده از اتومبیل شخصی با رعایت نکات بهداشتی میتوان ریسک ابتلا به ویروس را به حداقل رساند‌.
  • ضدعفونی کردن خودرو ، باید با تمیز کننده کلر دار«مانند وایتکس»با غلظلت ۱ به ۲۰۰ انجام شود.
  • تمیز کننده‌های الکل‌دار به هیچ عنوان برای تمیز کردن خودرو مناسب نیستند.
  • هوای داخل اتومبیل باید به صورت مداوم تهویه شود
  • ▫️توجه و عمل به توصیه‌ها زنجیره ابتلا را از هم خواهد گسست و با همکاری هم، زودتر کرونا را شکست خواهیم داد.

 

نظرات